زمان مطالعه: 3 دقیقه
بیوگرافی نادر طالب زاده

بیوگرافی نادر طالب زاده

نادر طالب زاده کارگردان و مجری معروف بود که اردیبهشت ماه 1401 درگذشت. بسیاری معتقد بودند که علت درگذشت او این است که وی هدف ترور بیولوژیکی قرار گرفته ‌است.
نام و نام خانوادگی نادر طالب زاده اردوبادی
لقب نادر طالب زاده
تاریخ تولد 4 دی ماه 1332
سن 68 سال
محل تولد تهران - ایران
محل زندگی تهران
ملیت ایرانی
حرفه کارگردان و تهیه کننده
وضعیت تاهل متاهل
نام همسر زینب مهنا

نادر طالب زاده تهیه‌ کننده، کارگردان و همچنین مجری بود. وی 9 اردیبهشت ماه 1401 به دلیل عوارض ناشی از عارضه قلبی و لختگی خون درگذشت. عده ای از سیاستمداران و فیلمسازان عنوان کرده بودند که این هنرمند، ترور بیولوژیک شده است. در ادامه با آسمونی باشید و بیوگرافی نادر طالب زاده را ببینید.

نادر طالب زاده

درباره نادر طالب زاده

نادر طالب‌ زاده اردوبادی 4 دی ماه 1332 در تهران به دنیا آمد. وی فرزند سرتیپ منصور طالب‌ زاده اردوبادی است. نادر طالب زاده از 16 تا 26 سالگی در آمریکا زندگی کرد. وی فارغ التحصیل لیسانس ادبیات انگلیسی از دانشگاه راندولف میکن و فوق لیسانس کارگردانی سینما از دانشگاه کلمبیا، آمریکا می باشد.

به گفته خودش ابتدا دانشجوی پزشکی بود و بعد به ادبیات علاقه‌مند شد و در نهایت در رشته سینما تحصیل کرد. نادر طالب زاده دو بار ازدواج کرده بود. همسر اول او اعظم باقری نام دارد و همسر دوم او که لبنانی است زینب مهنا می باشد.

زندگی هنری

نادر طالب زاده دانشجوی تحصیلات تکمیلی فیلم دانشگاه کلمبیا بود که پس از انقلاب به ایران آمده بود تا از آن فیلمبرداری کند. ایشان فیلمی 35 دقیقه‌ ای به نام واقعیت درباره گروگانگیری سفارت آمریکا ساخت. طالب زاده در ایران برای سی بی اس نیوز کار می‌ کرد و به خاطر تسلطش به زبان انگلیسی به هماهنگ‌ کردن امور برای آن شبکه در ایران می‌ پرداخت.

نادر طالب زاده پس از مدتی در اعتراض به نحوه پوشش رسانه‌های غربی از ایران از شبکه سی بی اس نیوز جدا شد. وی وقتی در سال 1357 به ایران بازگشت، به گفته خودش ده روز پس از پیروزی انقلاب مجوز روزنامه انگلیسی زبان تهران تایمز را گرفت. امتیاز این نشریه بعدا به سازمان تبلیغات اسلامی واگذار شد و هنوز منتشر می‌ شود.

نادر طالب زاده از سال 1359 در سیمای جمهوری اسلامی مشغول به کار شد و به عنوان مستندساز به جبهه رفت و بعد به تهران بازگشت و در مرکز تولید فیلم تلویزیون کارش را ادامه داد. او سابقه همکاری با مرتضی آوینی را هم داشت که به گفته خودش بعد از پایان جنگ بوده‌ است.

نادر طالب‌ زاده همچنین در راه اندازی جشنواره فیلم عمار به کمک برخی نهادهای دیگر در ایران نقش داشت و دبیر این جشنواره بود. ایشان مسئولیت موسسه افق نو را نیز برعهده داشتند. این موسسه کنفرانس هالیوودیسم و بیداری اسلامی را برگزار می کرد.

درگذشت نادر طالب زاده

نادر طالب‌ زاده عصر 9 اردیبهشت ماه 1401 به دلیل عوارض ناشی از عارضه قلبی و لختگی خون در بخش مراقبت‌ های ویژه بیمارستان درگذشت. 18 دی 1400 در مراسم افتتاحیه جشنواره عمار عنوان شده بود که نادر طالب‌ زاده به دلیل نارسایی قلبی به سی‌سی‌یو منتقل شده‌ است. او مدتی بعد بهتر شد و از بیمارستان مرخص شد اما هفته پیش از درگذشتش به دلیل عود کردن علایم بیماری دوباره به بیمارستان منتقل شده بود.

حقایق و حواشی

  • ماجرای ترور بیولوژیکی

نادر طالب زاده در خرداد 1395 در مصاحبه ای گفته بود که هدف ترور بیولوژیکی قرار گرفته‌. وی گفته بود وقتی برای راهپیمایی اربعین به عراق رفت چمدان او را از هتلی که در نجف بود برداشتند و پس از چند روز به وی تحویل دادند و از همان روز به بعد سرفه ‌های خونی داشته. پس از درگذشت وی نیز بعضی از همکاران او گفتند که اینبار هم ترور بیولوژیکی صورت گرفته است.

  • ماجرای کاترین شکدم

کاترین شکدم به عنوان یک زن انگلیسی تازه‌ مسلمان و شیعه به ایران سفر کرده بود. وی در کنفرانس افق نو نادر طالب زاده یکی از مهمانان بود. نادر طالب زاده در مورد وی پس از اینکه مشخص شد جاسوس اسرائیل بوده گفته بود که شکدم مانند بسیاری دیگر از مهمانان در طی سالها، وارد ایران شده بود.

  • مصادره ملک پدری

پدر او تیمسار منصور طالب‌ زاده اردوبادی فرمانده بلندپایه‌ای در ارتش ایران در زمان محمدرضا شاه پهلوی بود. منزل و باغ پدری نادر طالب زاده که به گفته او پدرش برای آن بیست سال قسط داده بود توسط ستاد اجرایی فرمان امام مصادره شده بود.

بازیگری نادر طالب زاده

  • 1369 تویی که نمی‌شناختمت
  • 1399 لاله 

کارگردانی نادر طالب زاده

  • 1389 بشارت منجی
  • 1384 مسیح

گالری تصاویر

مراسم خاکسپاری نادر طالب زاده
نادر طالب زاده در کنفرانس مطبوعاتی جشنواره فیلم عمار
نادر طالب زاده و همسرش زینب مهنا

 

نظر خود را درباره «بیوگرافی نادر طالب زاده» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی نادر طالب زاده فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.