زمان مطالعه: 1 دقیقه
بیوگرافی میروسلاو بلاژویچ

بیوگرافی میروسلاو بلاژویچ

میروسلاو بلاژویچ (Miroslav Blažević) معروف به چیرو، زاده 10 فوریه 1935 در تراونیک، بوسنی و هرزگووین مربی فوتبال کروات-بوسنیایی و بازیکن فوتبال پیشین یوگسلاوی
نام و نام خانوادگی   میروسلاو بلاژویچ (Miroslav Blažević)
لقب چیرو
تاریخ تولد 10 فوریه 1935
محل تولد  تراونیک - پادشاهی یوگسلاوی
تاریخ فوت 8 فوریه 2023
محل فوت زاگرب - کروواسی
حرفه سرمربی فوتبال

درباره میروسلاو بلاژویچ

میروسلاو بلاژویچ (Miroslav Blažević) معروف به چیرو، زاده 10 فوریه 1935 در تراونیک، بوسنی و هرزگووین مربی فوتبال کروات-بوسنیایی و بازیکن فوتبال پیشین یوگسلاوی است. مهم‌ترین موفقیت او در عرصه مربی‌گری کسب مقام سوم جام جهانی فوتبال 1998 با تیم ملی فوتبال کرواسی است. او سابقه مربیگری در تیم‌های ملی سوئیس، ایران و بوسنی و هرزگوین را نیز دارد.

دوران مربیگری میروسلاو بلاژویچ

میروسلاو بلاژویچ ابتدا به عنوان بازیکن وارد زمین فوتبال می‌شد، اما خیلی زود متوجه شد که در این زمینه پیشرفتی نخواهد کرد. بنابراین در جوانی به مربیگری رو آورد. بلاژویچ از سال 1968 که مربی تیم ووی (Vevey) سوئیس شد، پله‌های ترقی را یکی پس از دیگری پیمود تا روزی که به عنوان سرمربی تیم ملی سوئیس روی نیمکت این تیم نشست.

تیم ملی ایران و مربیگری میروسلاو بلاژویچ

تیم ملی فوتبال ایران با بلاژویچ نتوانست به جام جهانی 2002 راه یابد و در مرحله پلی‌آف در مقابل تیم ملی فوتبال ایرلند متوقف شد با وجود این ناکامی فدراسیون فوتبال وقت ایران همچنان خواستار ادامه همکاری با بلاژویچ بود. اما بلاژویچ نپذیرفت و خود را از هدایت تیم ملی ایران کنار کشید. به این ترتیب، فدراسیون فوتبال ایران با برانکو ایوانکوویچ وارد گفتگو شد، برانکو ایوانکوویچ، در واقع دستیار بلاژویچ بود. میروسلاو بلاژویچ بعد از ده سال به ایران بازگشت و سرمربی مس کرمان شد. چیرو از ایران به عنوان وطن دوم خود یاد می‌کرد. او گفته بود مایل بوده مربیگری خود را در ایران به پایان برساند.

میروسلاو بلاژویچ در کنار براننکو در تیم ملی
بلاژویچ و برانکو در تیم ملی ایران

عکس های میروسلاو بلاژویچ

میروسلاو بلاژویچ
بلاژویچ
تمرین تیم ملی ایران با میروسلاو بلاژویچ
تمرین تیم ملی ایران با حضور بلاژویچ
ثبت قرارداد میروسلاو بلاژویچ با مس کرمان
قرارداد بلاژویچ با مس کرمان
میروسلاو بلاژویچ
میرسلاو بلاژویچ
نظر خود را درباره «بیوگرافی میروسلاو بلاژویچ» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی میروسلاو بلاژویچ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.