زمان مطالعه: 1 دقیقه
موزه نور و روشنایی یزد

موزه نور و روشنایی یزد

موزه نور و روشنایی یزد یکی از موزه های بسیار زیبا با آثار فراوان واقع در استان یزد می باشد.

موزه نور و روشنایی یزد در کوشک معروف به قصر آینه است و با قدمتی در حدود یک قرن دایر شده است. این عمارت زیبا به شماره 2400 در سال 1378 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. برای آشنایی بیشتر با این موزه در ادامه مطلب با آسمونی همراه شوید. 

بخش های مختلف موزه نور و روشنایی یزد

این موزه زیبا از بخش های مختلف برای نمایش آثار و اشیاء تاریخی و فرهنگی کشور با محوریت جنبه های بصری و معنوی نور تشکیل شده است. فضاهای نمایش با عنوان های خمسه،افرنگ،.نور ،مشکات ،مخمل، منظر، آینه و آبگون می باشد.

تاریخ افتتاح موزه نور یزد

این عمارت زیبا به شماره 2400 در سال 1378 افتتاح شده و در آثار ملی ثبت شده است.
موزه نور و روشنایی یزد با حضور آقای فتاح در یزد افتتاح شد. این موزه  به همت موسسه فرهنگی موزه های بنیاد مستضعفان در محل عمارت قصر آینه یزد جهت بهره برداری و خدمت رسانی به مردم مومن و محترم شهید پرور یزد و ملت شریف ایران اسلامی و مخاطبین خود در سرتاسر جهان آماده شده است.
در موزه نور یزد 230 اثر از دوران هزاره پنجم پیش از تاریخ تا آثار دوران اسلامی و معاصر به نمایش همگان درآمده است.

موزه نور یزد
موزه نور یزد

آثار موزه نور یزد 

آثار فراوانی در این موزه وجود دارد که این‌ آثار شامل سفالینه های تاریخی و مسکوکات و آینه های مفرغی و نقره فام فلزی وچوبی و همچنین آرایه و مدالیون ها و ظروف و کاشی های دوره اسلامی و همینطور ابزار نور افزایی درقالب های متنوع مانند انواع پی سوز و چراغ و شمعدان و لوستر و جار و دیوارکوب وسایر ملزومات تشریفاتی و کاربردی و تزیینات معماری مرتبط با موضوع موزه و آثار لاکی و بافته های تاریخی و جعبه های جواهرنشان می باشد. 

آدرس و شماره تلفن موزه نور یزد

آدرس یزد-خیابان آیت الله کاشانی رو به روی پارک هفتم تیر موزه نور و روشنایی
تلفن 035-38240010
ساعت بازدید همه روزه بازدید از ساعت 9 صبح تا 17:30 عصر بغیر از شنبه ها

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «موزه نور و روشنایی یزد» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره موزه نور و روشنایی یزد فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.