زمان مطالعه: 2 دقیقه
مهیج ترین 5 دقیقه المپیک زمستانی پکن

مهیج ترین 5 دقیقه المپیک زمستانی پکن

در چهارمین روز برگزاری بازیهای المپیک 2022 در اتفاقی منتظره، طلای رقابت اسکیت 1500 متر از آن نماینده هلند شد؛ اما به دنبال اتفاقاتی غیر قابل پیش بینی.

پیست ملی اسکیت سرعت روبان یخی شهر پکن در روز هشتم فوریه شاهد رقابت 29 ورزشکار از 14 کشور در رقابت های اسکیت 1500 متر بود. در غیاب پاتریک روست دارنده مدال نقره المپیک 2018 که در این المپیک صاحب مدال نقره 5 هزار متر شد، به نظر می رسید که کی یِلد نویس هلندی و مدافع عنوان قهرمانی، یک بار دیگر شانس نخست کسب مدال طلای بازیها باشد. نویس که در دوره قبلی با زمان 1:44:01 دقیقه برنده مدال طلای بازیها شد، این بار باید منتظر می ماند تا ده گروه دو نفره مسابقات خود را برگزار کنند و آن گاه وارد پیست شود.

پیش از نویس و در گروه دو نفره دهم، توماس کرول هموطن او و پِدِر کونگشاوگ نروژی سریع ترین رقابت 1500 متر تا آن لحظه را برگزار کردند. رقابتی که رکورد المپیک هر آن در آستانه شکستن بود و سرانجام وقتی ورزشکار هلندی از خط پایان عبور کرد، زمان 1:43:55 را از خود برجای نهاد. به این ترتیب پس از 20 سال رکورد 1:43:95 دِرِک پارا آمریکایی در بازیهای المپیک سالت لیک سیتی بهبود پیدا کرد و کرول هلندی در آستانه کسب مدال طلا قرار گرفت.

اما ثانیه هایی بعد نوبت به مسابقه کی یلد نویس هلندی و مین سئوک کیم کره ای شد. نویس در دهم مارچ 2019 زمان 1:40:17 دقیقه را در سالت لیک سیتی ثبت کرد و به این ترتیب رکورد جهانی را از آن خود کرد. حالا رکورددار جهان برای کسب عنوان قهرمانی کاری دشوار داشت و حتما باید رکورد المپیک را نیز بهبود می بخشید.

اما این امر در کمتر از دو دقیقه بعد تحقق پیدا کرد و نویس موفق به ثبت زمان 1:43:21 دقیقه شد! یک بار دیگر رکورد المپیک شکسته شد و به این ترتیب کرول تنها دو دقیقه رکورددار المپیک باقی ماند. ورزشکار کره ای هم با زمان 1:44:24 برنده مدال برنز این مسابقه شد.

با این طلا نویس هلندی صاحب سومین مدال المپیکی خود شد که هر سه آنها طلا بوده است. او در المپیک قبلی علاوه بر مسابقه 1500 متر، در رقابت 1000 متر نیز طلا گرفت. اسکیت باز 32 ساله هلندی که متولد 10 نوامبر 1989 در لِیدن هلند است، در رقابتهای اکسیت سرعت جهانی هرگز برنده طلا نشده و دو نقره و دو برنز به دست آورده است. اما در رقابتهای استقامتی شرایط برای او متفاوت بوده و تا امروز 4 طلا، 5 نقره و 3 برنز برای هلند به ارمغان آورده است. نویس 87 کیلو وزن دارد و قامت او 186 سانتی متر است.

رقابت 1500 متر از سال 1924 در برنامه المپیک زمستانی بوده و مدال نویس پنجمین طلایی بود که هلندی ها در این رقابت به دست می آوردند. این در حالی است که اسکیت بازان نروژی با هشت طلا رکورددار این ماده هستند. با این حال نروژی ها از سال 1998 به بعد هرگز در این مسابقه قهرمان نشده اند.

نظر خود را درباره «مهیج ترین 5 دقیقه المپیک زمستانی پکن» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره مهیج ترین 5 دقیقه المپیک زمستانی پکن فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.