زمان مطالعه: 2 دقیقه
معروف ترین حیوان در تاریخ فوتبال انگلیس!

معروف ترین حیوان در تاریخ فوتبال انگلیس!

در موزه باشگاه منچستر یونایتد سر یک بز دیده می شود، بزی که اولین قربانی قهرمانی های این تیم به شمار می آید.

مهدی زارعی- یونایتدی ها تا سال 1909 هرگز حضور در فینال جام حذفی را تجربه نکرده بودند. اما این بار و یک فصل بعد از قهرمانی در لیگ، با اقتدار جام حذفی را از روز 16 ژانویه آن سال آغاز کردند. منچستر با برتری مقابل برایتون(1-0)، اورتون(1-0)، بلکبرن(6-1)، برنلی(3-2) و نیوکاسل(1-0) در حالی فینالیست شد که به جز مسابقه نیمه نهایی- که در زمین بی طرف برامال لِین برگزار می شد- تنها یک مسابقه خود مقابل برنلی را در خارج از خانه بازی کرد. در مقابل بریستول سیتی هم برای نخستین حضور خود در فینال، پس از تساوی خانگی (1-1)، در دیدار تکراری(2-0) ساوتهمپتون را شکست داد. این تیم در مرحله بعد هم در خانه مقابل بری(2-2) متوقف شد و باز برای صعود، مجبور به برگزاری مسابقه تکراری در خانه حریف شد. برد(1-0) در مسابقه تکراری و برتری(2-0) در برابر نورویچ، بریستول را به دور چهارم رساند. یک تساوی(0-0) دیگر در انتظار بریستول بود و آن گاه برد(1-0) در مسابقه تکراری.

در نیمه نهایی هم ماجرای تکراری برای سرخهای بریستول تکرار شد و آنها با دربی(1-1) مساوی کردند. برد(2-1) در مسابقه تکراری، به ماراتن آنها خاتمه داد و آنها با برگزاری 9 مسابقه فینالیست شدند.

دو تیم دو هفته قبل در رقابتهای لیگ در ورزشگاه بنک استریت مقابل هم قرار گرفته بودند که یونایتد(1-0) شکست خورده بود. با این حال در فاصله دو هفته مانده به پایان لیگ، همچنان یک امتیاز برتری نسبت به رقیب خود در میانه جدول داشت.

پیراهن های هر دو تیم قرمز بود و قرار شد برای فینال، هر دو تیم لباسهای دیگری بپوشند. به این ترتیب یونایتد از پیراهن سفیدی استفاده کرد که یک علامت V قرمز رنگ از شانه ها تا سینه بازیکنان در آن دیده می شد. یک گل رز قرمز هم روی پیراهن این تیم طراحی شده بود. یونایتدی ها برای رونمایی از پیراهن خود، مراسمی رسمی برگزار کردند که سِر جورج رابی- کمدین و خواننده مشهور تئاترهای موزیکال- به عنوان مجری برنامه در آن حضور پیدا کرد.  از طرفی بریستول هم با پیراهن آبی به فینال پای گذاشت.

فینال در ساعت 15:30 روز 24 آوریل در حضور 71401 تماشاگر حاضر در ورزشگاه کریستال پالاس آغاز شد. صبح آن روز سندی تِرنبول بازیکن سمت چپ یونایتد که مدتها بود از مصدومیت زانو رنج می برد، ارنست مَنگنال مربی خود را راضی کرد که به او بازی بدهد. چارلی رابرتز کاپیتان یونایتد هم در حمایت از هم تیمی خود به مربی گفت: احتمالا ترنبول یک گل برایمان می زند. اگر این کار را کرد، می توانیم در بقیه لحظات بازی، او را حمل کنیم.

در دقیقه 22 ضربه هارولد هالس به تیر دروازه خورد و همان توپ در برگشت توسط ترنبول به گل تبدیل شد. یونایتدی ها در نیمه دوم به دنبال مصدومیت وینس هایز مدافع چپ خود، ده نفره شدند. قانون تعویض هنوز وجود نداشت و منگنال تصمیم گرفت چینش بازیکنان در زمین را تغییر دهد تا تعداد بازیکنان یونایتد در دفاع، کمتر نشود. حتی وقتی هایز به بازی بازگشت، به جای برگشتن به پست دفاع، راهی خط حمله شد تا تغییری در سیستم یونایتد ایجاد نشود. سرانجام منچستر با همین یک گل برنده شد و چارلی رابرتز اولین کاپیتان یونایتد بود که جام حذفی را بالای سر می برد.

جشن یونایتدی ها یک قربانی هم داشت. بزی به نام بیلی که نماد تیم بود و آن قدر به او شامپاین داده شد که جان خود را از دست داد. این همان بزی است که سرش در موزه منچستر یونایتد تا امروز حفظ شده است.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «معروف ترین حیوان در تاریخ فوتبال انگلیس!» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره معروف ترین حیوان در تاریخ فوتبال انگلیس! فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.