زمان مطالعه: 2 دقیقه
معروف ترین باغ وحش های جهان

معروف ترین باغ وحش های جهان

هم افراد بزرگسال و هم کودکان خیلی علاقمند به باغ وحش می باشند در باغ وحش ها گونه های مختلف حیوانات وجود دارد.

باغ وحش فقط برای کودکان نیست، بلکه بزرگسالان هم از دیدن انواع حیوانات لذت می برند. اگر شما هم به باغ وحش ها علاقه دارید در ادامه مطلب با آسمونی همراه شوید زیرا به معرفی معروف ترین باغ وحش های دنیا می پردازیم.

باغ وحش سن دیگو در نیویورک

باغ وحش سن دیگو
باغ وحش سن دیگو

باغ وحش «سن دیگو» در پارک بلبو آی نیویورک با 100 هکتار مساحت واقع شده است. در این باغ وحش 3700 حیوان از 650 گونه مختلف زندگی می‌کنند. از جمله‌ی این گونه ها شامل پاندای غول پیکر، خرس قطبی، لاک پشت‌های گالاپاگوس و جانوران دیگری که بومی مناطقی خاصی هستند، می باشند . باغ وحش سن دیگو از پیشتازان شیوه جدید و محبوب نگهداری حیوانات خارج از قفس و در فضای باز می باشد.

باغ وحش برانکس در نیویورک

باغ وحش برانکس
باغ وحش برانکس

یکی از بزرگ‌ترین باغ وحش‌های جهان، باغ وحش برانکس واقع در نیویورک  است که حدود 107 هکتار وسعت دارد. در باغ وحش برانکس 6000 حیوان از 700 گونه مختلف پیدا می‌شوند، یکی از نکنه های جالب این باغ وحش عبور رود برانکس درست از میان محوطه آن است که باعث شده است که بیشتر از یک باغ وحش، این مکان شبیه به یک جنگل باشد.

باغ وحش لندن 

باغ وحش لندن
باغ وحش لندن

این باغ وحش در مقایسه با دیگر باغ وحش هایی که در این مطلب معرفی می شوند نسبتا کوچک است و قدیمی ترین باغ وحش علمی در دنیاست و دارای 36 هکتار مساحت است. در این باغ وحش بیش از 19 هزار حیوان از 673 گونه مختلف وجود دارد که آن را تبدیل به یک مورد استثنایی تبدیل کرده است .

باغ‌ وحش ملی جانورشناسی آفریقای جنوبی 

باغ وحش ملی جانورشناسی آفریقای جنوبی
باغ وحش ملی جانورشناسی آفریقای جنوبی

 این باغ وحش واقع در شهر پرتوریا، یکی از بزرگترین باغ وحش‌ های جهان است که 210 هکتار وسعت دارد. 705 نوع مختلف و بیش از 9 هزار حیوان در این باغ وحش زندگی می‌کنند. رودخانه Apies (میمون‌ها) این باغ وحش را به دو قسمت مختلف تقسیم کرده است . نیمی از این باغ وحش کاملا مسطح، و نیمه ی دیگر آن تپه‌ها و پستی بلندی‌های بسیاری دارد.

باغ وحش چستر در بریتانیا

باغ وحش چستر
باغ وحش چستر

این باغ وحش 51 هکتار وسعت دارد. چستر واقع در چشایرِ بریتانیا با 35.000 جانور و 500 گونه جانور مختلف یکی از پرظرفیت ترین باغ وحش‌های جهان محسوب می‌شود. برخی از نایاب ترین حیوانات جهان مانند اورانگوتان سوماترایی که رو به انقراض است در این باغ وحش دیده می‌شوند.

باغ وحش و آکواریوم هنری دورلی در آمریکا

آکواریوم هنری دورلیِ اوماها
آکواریوم هنری دورلی اوماها

یکی دیگر از باغ وحش‌ های بزرگ جهان که در آمریکا واقع شده، باغ وحش و آکواریوم هنری دورلیِ اوماها می باشد. در آن بیش از 962 گونه جانور آبزی و خشک زی زندگی می‌کنند. 

باغ جانورشناسی برلین 

باغ جانورشناسی برلین
باغ جانورشناسی برلین

 مساحت این باغ 84 هکتار می باشد و دارای 20 هزار حیوان و 1500 گونه مختلف است. تنوع گونه‌های این باغ وحش آنقدر زیاد است که حتی نیمی از باغ وحش‌ های دنیا 1500 جانور هم ندارند. با این حال باغ وحش برلین یکی از استاندارد ترین باغ وحش های دنیا به شمار می‌رود.

پارک جانورشناسی سری ونکاتسوارا در هند

پارک جانورشناسی سری ونکاتسوارا
پارک جانورشناسی سری ونکاتسوارا

 مساحت این پارک جانور شناسی 22 هزار کیلومتر بوده و بزرگترین باغ وحش قاره آسیا شناخته می‌شود. این باغ وحش دارای ویژگی‌های دیگری مانند رکورد گینس پرورش بزرگترین ببر جهان با وزن 143 کیلوگرم می باشد.

باغ وحش انتاریو در کانادا

باغ وحش انتاریو معروف به تورنتو
باغ وحش انتاریو معروف به تورنتو

باغ وحش انتاریو یا همان تورنتو با 710 هکتار مساحت به عنوان بزرگترین باغ وحش کانادا شناخته می‌شود. این باغ وحش بخش های مختلفی دارد که 500 گونه و 5 هزار حیوان در آن وجود دارند.

سخن پایانی 

امروزه در سراسر جهان بیش از 1 میلیون جانور و حدود 10.000 باغ وحش در حال زیستن می باشند. باغ وحش‌ها سال‌هااست که جایگاه خود را به عنوان یک جاذبه گردشگری محبوب میان گردشگران پیدا کرده‌اند و سالانه بیش از 600 میلیون نفر از باغ وحش‌ها بازدید می‌کنند.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «معروف ترین باغ وحش های جهان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره معروف ترین باغ وحش های جهان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.