زمان مطالعه: 6 دقیقه
معرفی تیم های حاضر در  جام جهانی 2022؛ برزیل و باخت های بدموقع سلسائو

معرفی تیم های حاضر در جام جهانی 2022؛ برزیل و باخت های بدموقع سلسائو

تیم ملی برزیل از نظر آماری در بهترین شرایط خود به سر می برد؛ به طوری که هواداران این تیم به جز یک مسابقه، شکست تیم ملی خود را به یاد نمی آورند.

معرفی تیمهای حاضر در جام جهانی 2022/  اختصاصی آسمونی – مهدی زارعی

 

برزیل در یک نگاه

لقب: کانارینیو (قناری کوچک)، سلسائو (منتخب)، ورده ـ آمارلا (سبز و زرد)، پنتاکامپئوس (5 بار قهرمان)

بالاترین سازمان فوتبالی: کنفدراسیون فوتبال برزیل (Confederacao Brasileira de Futebol)

سرمربی: تیته

بهترین عنوان در رنکینگ فیفا: اول (151 ماه در مقاطع مختلف از 1994 تاکنون)

بدترین عنوان در رنکینگ فیفا: 22 (ژوئن 2013)

تعداد حضور در جام جهانی: 20 بهترین پیروزی: برزیل (14ـ0) نیکاراگوآ (17 اکتبر 1975 در «مکزیکوسیتی» مکزیک)

بدترین شکست: برزیل (0ـ6) اروگوئه (18 سپتامبر 1920 در «وینادلمار» شیلی)؛ برزیل(1-7) آلمان( 8 جولای 2014 در بلوهوریزونته؛ برزیل)

استادیوم ملی: ماراکانا

علامت اختصاری در فیفا: BRA

brazil-national-football-team
brazil-national-football-team

در بدترین جای ممکن

به گزارش آسمونی ، اما باختی که سلسائو در دو سال اخیر داشته است، در بدترین جای ممکن اتفاق افتاد و جایی که به هیچ عنوان نمی شد آن شکست را جبران کرد. شکست در روز 10 جولای 2021 در ریودوژانیرو و در فینال کوپا آمه ریکا مقابل دشمن قدیمی- آرژانتین- دست برزیل را از رسیدن به جام قهرمانی آمریکای جنوبی کوتاه کرد.

آنچه نگرانی ها را افزایش می دهد، این مساله است که شکست مهم دیگر برزیل درست در بدترین جای ممکن اتفاق افتاد؛ در یک چهارم نهایی جام جهانی 2018 مقابل بلژیک. به غیر از این دو شکست، برزیلی ها تقریبا همیشه در سالهای اخیر فاتح بوده اند. آنها در دو المپیک اخیر قهرمان شده اند و در کوپا آمه ریکا 2019 نیز قهرمانی را از آن خود کرده اند.

لوگوی فدراسیون برزیل
لوگوی فدراسیون برزیل

تیم مقتدر آمریکای جنوبی

نتایج برزیل از سال 2021 به بعد گویای همه چیز هست. این تیم در سال 2021 تمامی رقابتهای خود را با تیمهای آمریکای جنوبی برگزار کرد. این رقابتها در کوپا آمه ریکا و مقدماتی جام جهانی انجام شد و برزیل به جز همان استثناء ذکر شده، هرگز طعم ناکامی را نچشید. این تیم تا قبل از فینال کوپا آمه ریکا طی هشت مسابقه پیاپی صاحب هفت برد مقابل اکوادور، پاراگوئه، ونزوئلا، پرو، کلمبیا،شیلی و پرو شد و تنها یک مسابقه با اکوادور را (1-1) مساوی کرد. در حالی که سلسائو در طول این رقابتها تنها دو گل دریافت کرد. پس از کوپا آمه ریکا برزیل 11 مسابقه دیگر برگزار کرد و به جز سه تساوی مقابل کلمبیا، اکوادور و آرژانتین، سایر رقبای آمریکای جنوبی را شکست داد و در مسابقه با تیمهای اروگوئه، پاراگوئه، شیلی و بولیوی چهار بار دروازه هر یک از این رقبا را گشود. برزیلی ها تا قبل از جام جهانی طی سفری به آسیا با کره جنوبی و ژاپن مسابقه می دهند و یک دیدار با آرژانتین نیز در برنامه مسابقات این تیم قرار دارد. صربستان، سوییس و کامرون رقبای برزیل در مرحله گروهی جام جهانی خواهند بود.

پردرآمدترین تیم دنیا

برزیل مجموعه ای از بازیکنان شاغل در لیگهای فوتبال اروپایی است و این تیم را بیشتر باید تیمی اروپایی دانست تا نماینده قاره آمریکا. تنها از قرارداد تیم ملی برزیل با شرکت نایکی سالیانه 69.5 میلیون یورو نصیب فدراسیون فوتبال برزیل می شود و این درآمد جدا از درآمدهایی است که برای برگزاری مسابقات دوستانه نصیب این تیم می شود.

منتخب لیگ های معتبر اروپایی

در بین بازیکنان کنونی برزیل می توان به نفرات زیر اشاره کرد:

آلیسون بکر( دروازه بان 29 ساله لیورپول انگلیس)

ادرسون( دروازه بان 28 ساله منچستر سیتی)

دنیلو( مدافع 30 ساله یوونتوس)

تیاگو سیلوا( مدافع چلسی)

مارکینیوش( مدافع 27 ساله پاری سن ژرمن)

آلکس تیس( مدافع 29 ساله منچستر یونایتد)

دنی آلوز( مدافع 38 ساله بارسلونا)

ادر میلیتائو( مدافع 24 ساله رئال مادرید)

فلیپه( مدافع 32 ساله اتلتیکو مادرید)

کاسیمیرو( هافبک 30 ساله رئال مادرید)

فرد( هافبک 29 ساله منچستر یونایتد)

کوتینیو( هافبک 29 ساله استون ویلا)

فابینیو( هافبک 28 ساله لیورپول)

آرتور( هافبک 25 ساله یوونتوس)

نیمار( مهاجم 30 ساله پاری سن ژرمن)

گابریل ژسوس( مهاجم 26 ساله منچستر سیتی)

وینیسیوس جونیور( مهاجم 21 ساله رئال مادرید)

روبرتو فیرمینو( مهاجم 30 ساله لیورپول)

و......

ستارگان تیم ملی برزیل چندان جوان نیستند و بسیاری از آنها آخرین جام جهانی خود را تجربه می کنند. باید دید باز هم برزیلی ها در لحظات دشوار و در بازیهای حیاتی، تن به شکست می دهند یا این بار عملکردی بهتر از تورنمنتهای قبلی به جای می گذارند؟

آغاز فوتبال در برزیل

درباره اولین بازی تیم ملی برزیل، اختلاف نظر وجود دارد. گروهی از مورخین معتقدند که تیم برزیل در سال 1914 در دیداری مقابل باشگاه «اکسترسیتی» انگلستان به پیروزی (2ـ0) دست یافت. در حالی که گروهی دیگر معتقدند این مسابقه (3ـ3) خاتمه یافت. در هر حال یک مسأله شاخص است که نخستین دیدار رسمی سلسائو در بیستم سپتامبر همان سال و در بوئنوس‌آیرس برگزار شد. در آن روز سپیدپوشان برزیلی با سه گل از آرژانتین شکست خوردند اما رقابت دو تیم محدود به همین مسابقه نشد و بعدها شدت گرفت.

نیمار ستاره برزیل
نیمار ستاره برزیل

نیمار ستاره برزیل

تیمی با پیراهن سپید

برزیلی‌ها چهار دهه آغازین فوتبال خود را با پیراهن سپید سپری کردند. زمانی این پیراهن و شورت سپید با جوراب مشکی همراه بود (از 1914 تا 1919) و زمانی لباس سپید با شورت آبی همراه می‌شد (از 1919 تا 1938). برزیلی‌ها حتی در سال 1917 از لباس راه‌راه زرد و سبز و از پیراهن قرمز نیز استفاده کردند. کم‌کم پیراهن دوم تیم، یکدست آبی شد. به گزارش آسمونی ، از 1938 تا 1948 در کنار لباس و شورت آبی از جوراب مشکی استفاده می‌شد، اما پس از آن جوراب‌ها نیز آبی رنگ شدند.  

ورود به جمع بزرگان فوتبال

برزیلی‌ها از 1930 در جام جهانی شرکت کردند اما در دو دوره ابتدایی جام، حاصلی جز حذف در مرحله اول به دست نیاوردند. اما حضور آنان در جام جهانی 1938 مشکلی دراماتیک یافت. روز شانزدهم ژوئن مسابقه نیمه نهایی مقابل ایتالیا برگزار شد و لئونیداس ستاره تیم مسابقه را از روی نیمکت تماشا کرد. زیرا مربی تیم می‌خواست او برای دیدار فینال در اوج آمادگی به سر ببرد. غافل از آن‌که ایتالیا (2ـ1) پیروز خواهد شد. لئونیداس در بازی رده‌بندی هم دو گل زد تا با هفت گل بهترین گلزن مسابقات لقب گیرد. عنوان سومی زیبنده برزیل 1938 نبود، اما عنوان «الماس سیاه» ‌قطعاً برازنده لئونیداس بود.

دنی آلوز و مارسلو مدافعان باتجربه برزیل
دنی آلوز و مارسلو مدافعان سابق برزیل

دنی آلوز و مارسلو مدافعان باتجربه برزیل

فینال شوم ماراکانا

برای اولین بار در تاریخ جام های جهانی، برزیل در سال 1950 تا آستانه فتح جام رفت و حتی با یک تساوی مقابل اروگوئه، فاتح جام می‌شد. اما این بار نیز چوب غرور خود را خورد و در حضور 200 هزار تماشاگر، (1ـ2) مغلوب اروگوئه شد. پس از این شکست بود که پیراهن تیم ملی، پیشنهاد یک روزنامه و موافقت فدراسیون وقت، تغییر کرد و همرنگ پرچم برزیل شد. سازماندهی فوتبال نیز بهتر و بهتر شد تا جایی که مسئولان سلسائو دیگر هیچ چیز را به قضا و قدر واگذار نکردند و حتی برای مسابقات جام جهانی، کشیش و آشپز اختصاصی به مسابقات بردند. آنها در سال 1958 محلی بسیار دنج را به عنوان اقامتگاه خود در سوئد برگزیدند و به لطف همین برنامه‌ریزی بود که شانس و اقبال نیز به آنها روی آورد.  

خداوند طرفدار برزیل؟!

به گزارش آسمونی ، «ویسنته فئولا» مربی تیم فاتح جام جهانی 1958، در کنفرانس خبری پس از بازی فینال گفت «خدا برزیلی است!» به راستی فئولا به لطف معجزه ترکیب ایده‌آل خود را شناخت و اگر بازیکنان اصلی او مصدوم نمی‌شدید، «پله» و «گارینشا» به ترکیب اصلی تیم وارد نمی‌شدند. اما به لطف این مصدومیت‌ها، دوران طلایی برزیل آغاز شد و تنها 12 سال گذشت که برزیل با فتح دو جام دیگر (1962 و 1970) جام ژول ریمه را برای همیشه از آن خود کرد.

نیمار ستاره برزیل
نیمار ستاره برزیل

نیمار ستاره برزیل

نیاز برزیل به فوتبال دفاعی

برزیلی‌ها در دو دهة 70 و 80 تیم‌هایی بزرگ و ناکام داشتند. آنها در سال 1974 چهارم و در 1978 سوم شدند. اما وقتی در دهه 80 قدرتشان افزایش یافت، حتی به جمع چهار تیم برتر جام نیز صعود نکردند! این‌گونه بود که آنها نیز از دهه 90 به روش‌هایی محتاطانه و دفاعی روی آوردند زیرا نیک دانسته بودند که آن‌چه در فوتبال ماندگار است، تنها نتایج است و نه بازی‌های زیبا. کارلوس آلبرتو پری‌یرا استاد بازی‌های دفاعی بود و او بود که با روش پنج دفاعه خود، جام 1994 را برای برزیل به ارمغان آورد. برزیلی‌ها با ماریو زاگالو تا فینال 1918 نیز صعود کردند و پس از آن دچار سقوطی هولناک شدند اما از فاصله یک سال به آغاز جام جهانی 2002 با «اسکولاری» مجدداً اوج گرفتند. اسکولاری آن تیم نا امید را قهرمان جهان کرد.

سرمربی برزیل- تیته
سرمربی برزیل- تیته

سرمربی برزیل- تیته   منبع: اختصاصی آسمونی

نظر خود را درباره «معرفی تیم های حاضر در جام جهانی 2022؛ برزیل و باخت های بدموقع سلسائو» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره معرفی تیم های حاضر در جام جهانی 2022؛ برزیل و باخت های بدموقع سلسائو فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.