زمان مطالعه: 1 دقیقه
مصرف مواد مخدر

مصرف مواد مخدر

شاید با این سوال مواجه شدید که چرا نوجوانان به مصرف مواد مخدر روی می اورند؟ این مسئله بسیار حائز اهمیت و قابل بررسی است.

بنام یگانه عالم
یکی از عللی که میتوان برای مصرف مواد مخدر در نوجوانان ذکر کرد مسائل خانوادگیست یعنی نوجوان در خانواده حس امنیت و آرامش نداشته باشد و دائما شاهد اختلافات والدین خود باشد و بیشتر وقت خود را با گروه همسالان بگذراند و به انداره کافی مهارتهای زندگی را نیاموخته باشد و حتی توان نه گفتن به دوستان و همسالان را ندارد .و بر اثر خجالت و یا تحت تاثیر گروه همسالان و بر اثر عدم آگاهی از مواد و عدم توانایی نه گفتن به خواسته نامعقول دوستان در دام مواد می افتند.
داشتن روابط خوب والدین با نوجوان مانع از این مشکل میشود.
مسئله بعدی داشتن مسائل روحی همچون اضطراب و استرس و افسردگی یکی دیگر از این عوامل میباشد.
مورد بعدی خودکم بینی و حس حقارت در نوجوان است. زمانیکه شما بعنوان والد فرزند خود را با دیگران مقایسه میکنید و دائما او را سرزنش میکنید عقده حقارت برایش ایجاد شده و برای اثبات وجود خود از مواد مخدر استفاده میکند.
گاهی اوقات والدین غرق در مشکلات زندگی خود هستند و هیچ گونه توجهی به نوجوان خود ندارند و نوجوان برای دریافت توجه رو به چنین کاری می اورد (حتی دریافت توجه منفی).


سارافلاحی

نظر خود را درباره «مصرف مواد مخدر» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره مصرف مواد مخدر فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.