زمان مطالعه: 2 دقیقه
مرگ دو ورزشکار در المپیک زمستانی

مرگ دو ورزشکار در المپیک زمستانی

معمولا وقتی صحبت از مرگ در رقابتهای ورزشی می شود، دلایلی چون گرمازدگی یا فشار به قلب عواملی هستند که عامل مرگ ورزشکاران می شوند.

شهر اينسبروك در اتريش در سال 1960 نيز كانديداي ميزباني المپيك شده بود امّا در آن سال از رسيدن به ميزباني بازماند. در اين دوره، براي نخستين بار مشعل المپيك زمستاني در دشت المپياي يونان روشن شد و به صورت امدادي به اتريش انتقال يافت. پيش از شروع بازي‌ها، كمبود برف براي سومين بار طي دوازده سال، برگزاري مسابقات را با مشكل روبه‌رو ساخت. به همين دليل، ارتش اتريش از نقاط پر برف كوه‌هاي آلپ برف تهيه كرد و براي اينكه مسير مسابقات اسكي مملو از برف باشد، 6 ماشين برف‌ساز از كشور ايالات متحده خريد. با اين حال، اينسبروك گرم‌ترين زمستان خود طي 58 سال گذشته را پشت سر مي‌گذاشت.

بادهاي خشكي كه از سمت آلپ مي‌وزيد، برف‌ها را به سرعت آب مي‌كرد و به همين دليل، يك اسكي‌باز استراليايي و يك لوژسوار انگليسي حين تمرين، تعادل خود را از دست دادند و مصدوميت شديد سبب مرگ آن‌ها شد.

 سرانجام مشكلات به پايان رسيد و تعداد تماشاگران مسابقات از يك ميليون نفر هم بيشتر شد.  

ستاره اين دوره از مسابقات ليديا اسكوبليكووای روس بود كه در مسابقات اسكيت سرعت زنان سه ركورد المپيك را شكست و 4 مدال المپيك را نيز تصاحب كرد.

تيم ايران با فيض‌الله بندعلي، لطف‌الله كيا شمشكي، كريم آقا خان و اوانس مگردون در اين مسابقات شركت كرد و در رقابت‌هاي آلپاين تيمي عنوان پانزدهم المپيك را به دست آورد.

اما در بین آسیایی ها تنها یک کشور توانست به جمع مدال آوران وارد شود که این کشور به شکلی غیرمنتظره کره شمالی بود! کره ای ها با 6 ورزشکار مرد و 7 ورزشکار زن و یک نقره عنوان سیزدهم جدول رده بندی توزیع مدال ها را از آن خود کردند. این مدال توسط پیل- هوا هان در اسکیت سرعت 3000 متر به قاره آسیا و کره شمالی رسید.

دو کشور آمریکا و کانادا نیز هر کدام یک مدال طلا کسب کردند که طلای آمریکا توسط تری مک درموت و  در اسکیت سرعت 500 متر مردان و تک مدال طلای کانادا در بوبسلد چهار نفره مردان به دست آمد. این دو طلا تنها مدالهای طلایی بود که از چنگ اروپایی ها خارج می شد. اروپایی ها نه تنها طلاها را درو کردند بلکه در پنج مسابقه نیز هم قاره ای های خود را نیز کنار زدند. در اسکیت سرعت 500 متر زنان هر سه مدال نصیب روسها شد و همین اتفاق در اسکی صحرانوردی 10 کیلومتر نیز توس روسها تکرار شد. در لوژسواری انفرادی مردان طلا، نقره و برنز به آلمانی ها رسید و در اسکیت سرعت 5000 متر این نروژی ها بودند که هر سه مدال را به خود اختصاص دادند. و بالاخره اتریش در اسکی آلپاین و داون هیل زنان برتر از سایرین ظاهر شد و سه مدال را نصیب خود ساخت.

 

نظر خود را درباره «مرگ دو ورزشکار در المپیک زمستانی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره مرگ دو ورزشکار در المپیک زمستانی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.