زمان مطالعه: 2 دقیقه
بیوگرافی اسوالدو آردیلس

بیوگرافی اسوالدو آردیلس

زمانی که اسوالدو آردیلس باید بین فوتبال حرفه ای و تحصیل در رشته حقوق، یکی را انتخاب می کرد، فوتبال را برگزید.
نام و نام خانوادگی اسوالدو آردیلس (Osvaldo Ardiles)
تاریخ تولد 3 آگوست 1952
محل تولد کوردوبا - آرژانتین
حرفه بازیکن فوتبال
پست مدافع

اسوالدو آردیلس در کودکی و نوجوانی

زمانی که اُسوالدو آردیلس (Osvaldo Ardiles) در دوران کودکی در خیابان‌های شهر کوردوبا فوتبال بازی می‌کرد، چنان مهارتی در دریبل از خود نشان می‌داد و همچون مار از بین مدافعان تیم حریف عبور می‌کرد که برادرش به او لقب مار پایتون را داد. آردیلس در سوم آگوست سال 1952 در کوردوبا - آرژانتین متولد شد و دوران ابتدایی فوتبال خود را در تیم انستیتوی کوردوبا سپری کرد.

ورود اسوالدو آردیلس به فوتبال حرفه ای

سال 1974 مجله ال گرافیکو او را به عنوان بهترین بازیکن لیگ فوتبال آرژانتین انتخاب کرد. مدافع وسط انستیتو کوردوبا نیز در همان سال تصمیم گرفت که با ترک دانشگاه، به صورت حرفه‌ای به فوتبال بپردازد. این چنین شد که اسوالدو آردیلس باشگاه خود را ترک کرد و راهی بلگرانو شد. او یک سال بعد، به تیم هوراکان پیوست و در همین سال برای نخستین بار پیراهن تیم ملی آرژانتین را به تن کرد.

او در جام جهانی 1978 یکی از بازیکنان اصلی آلبی سلسته (تیم ملی فوتبال آرژانتین) در جام جهانی بود. آردیلس درباره این مسابقات گفته است:

مسلماً بهترین خاطره من، چیزی نیست جز قهرمانی در جام جهانی 1978 و پیروزی‌مان بر هلند در فینال آن جام. در‌ آن بازی، وقتی وارد زمین شدیم تک‌تک تماشاگران حاضر در استادیوم از ما حمایت می‌كردند.

آیا همه چیز به دلخواه بازیکنان بود؟ خیر!

ولی یادم می‌آید كه به شدت عصبی بودیم. معمولاً زمانی كه بازی شروع می‌شود، بعد از دو سه دقیقه اضطراب فوتبالیست‌ها فروكش می‌كند و بازیكنان می‌توانند روی بازی خودشان تمركز كنند. ولی در آن بازی حتی پس از گذشت حدود 20 دقیقه، اضطراب و عصبی بودن ما سرجایش مانده بود. به همین دلیل، كار برایمان بسیار دشوار شده بود. درست است كه در فینال جام جهانی بازی می‌كردیم ولی به هر حال، آن دیدار نیز یک مسابقه فوتبال بود مثل سایر رقابت‌ها.

اگر بخواهم از آن دیدار، یک لحظه را انتخاب كنم، مسلماً لحظه‌ای را انتخاب می‌كنم كه داور، سوت پایان مسابقه را به صدا در آورد و ما قهرمان جهان شدیم توصیف آن لحظه بسیار دشوار است. بسیار خوشحال و هیجان زده بودیم و من هم از شادی داشتم بال در می‌آوردم. بله! اگر بخواهم تنها یک لحظه را انتخاب كنم، انتخابم مسلماً همان لحظه پایانی بازی است.

بعد از جام جهانی آردیلس راهی تاتنهام انگلیس شد و با این تیم فاتح جام حذفی انگلیس در سال‌های 1981 و 1982 شد. هر چند که فرصت بازی در فینال 1982 را به دست نیاورد. زیرا برای حضور در اردوی تیم ملی، باشگاه خود را ترک گفته بود.

در جام جهانی 1982 اسوالدو آردیلس شماره عجیب یک را به تن کرد. دلیل آن، استفاده بازیکنان از پیراهن‌ها با توجه به حروف الفبا بود و آردیلس نیز شماره یک را تصاحب کرد. در آن تیم فقط به مارادونا ستاره تیم اجازه داده شده بود که شماره محبوب خود (10) را بر تن کند.

پس از آغاز جنگ فالکلند، مدافع آرژانتینی به صورت قرضی راهی پاری سن ژرمن شد. هرچند که با پایان جنگ به تاتنهام بازگشت و تا سال 1988 در این تیم باقی ماند. او که در سال 1991 با پیراهن سوئیندون تاون از فوتبال خداحالفظی کرده بود، در سال 2009 به میادین فوتبال بازگشت و برای بانکوک اف.سی تایلند 15 بازی انجام داد!

نظر خود را درباره «بیوگرافی اسوالدو آردیلس» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی اسوالدو آردیلس فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.