زمان مطالعه: 2 دقیقه
بیوگرافی محمود فکری

بیوگرافی محمود فکری

محمود فکری در جویبار و محله وان محله این شهر به دنیا آمده است است. جایی که مهد کشتی ایران است، اما محمود در آن جا سر از فوتبال در‌آورد.
در این مطلب می خوانید : [بستن]
نام محمود
نام خانوادگی فکری
محل تولد جویبار، ایران
تاریخ تولد 4 مرداد 1348
حرفه کاری بازیکن و سرمربی
پست مدافع راست

 

درباره محمود فکری

محمود فکری در جویبار و محله وان محله این شهر به دنیا آمده است است. جایی که مهد کشتی ایران است، اما محمود در آن جا سر از فوتبال در‌آورد. بعنوان بازیکن خط دفاعی سال ها در استقلال درخشید و بخاطر شوت های سرکشی که داشت به آر پی جی زن مشهور شد، حالا سرمربی فوتبال بوده و دو پسر دارد.

شروع دوران فوتبال

فکری فوتبالش را در سال 1365 از تیم ساحل در زادگاهش جویبار آغاز کرد. او در سال 1369 به تیم نساجی مازندران پیوست. یک سال بعد و در سال 1370، پیراهن استقلال تهران را بر تن کرد. در سال 1372 و پس از دو سال حضور در استقلال، به‌خاطر گذارندن خدمت سربازی به تیم فجر سپاسی شیراز پیوست و پس از پایان خدمت سربازی، دوباره به استقلال بازگشت. بیشتر دوران بازی فکری در استقلال گذشت.

فوتبال ملی محمود فکری

محمود فکری در تیم ملی
محمود فکری در تیم ملی

محمود فکری در دورانی فوتبال بازی میکرد که تیم ملی ایران هافبک های باهوش و توانمند زیادی داشت. احتمالا به همین خاطر است که این بازیکن باتجربه و کوشا تنها 30 بازی ملی در کارنامه اش دارد. در ضمن وی 1 گل ملی هم به ثمر رسانده است.

شروع مربیگری

نفت مسجدسلیمان
محمود فکری در سال 1395 بعد از استعفا از سرمربی نساجی مازندران به عنوان سرمربی نفت مسجدسلیمان انتخاب گردید و توانست با این تیم در فصل 96–97 لیگ آزادگان مقام اول را کسب کند و به لیگ برتر راه پیدا کند.

نساجی مازندران
فکری در اسفند 1398، به‌عنوان جانشین رضا مهاجری سرمربی نساجی مازندران شد و با کسب 18 امتیاز از 10 بازی توانست با نساجی رتبه نهم را کسب کند. وی در پیش‌فصل لیگ بیستم، قرارداد خود را به‌صورت یک طرفه با نساجی فسخ کرد و به تیم استقلال تهران پیوست. باشگاه نساجی پس از این فسخ از وی شکایت کرد.

استقلال تهران
در 14 مهر 1399، رسانه‌ها از طرف معاون باشگاه استقلال، خبر انتخاب فکری به عنوان سرمربی استقلال را منتشر کردند. هرچند روز بعد از انتشار این خبر، فکری در تمرینات نساجی حاضر شد تا حضورش در استقلال در هاله‌ای از ابهام قرار بگیرد. با این حال در 16 مهر 1399 قرارداد فکری با استقلال رسمی شد. او پس از نیم فصل حضور در استقلال، در تاریخ 12 اسفند 1399 از سمت خود برکنار شد.

افتخارات

به‌عنوان بازیکن استقلال تهران

  • قهرمانی در لیگ: 77–1376، 80–1379، 85–1384
  • قهرمانی در جام حذفی: 75–1374، 79–1378، 81–1380
  • نایب قهرمانی در جام باشگاه‌های آسیا: 99–1998
  • سومی در جام باشگاه‌های آسیا: 02–2001

به‌عنوان سرمربی

  • نفت مسجدسلیمان: کسب مقام قهرمانی لیگ آزادگان و جواز صعود به لیگ برتر در فصل 97–1396

تصاویر محمود فکری

محمود فکری در استقلال
بازی محمود فکری در استقلال
محمود فکری سرمربی استقلال
فکری و غفوری
محمود فکری
محمود فکری

 

نظر خود را درباره «بیوگرافی محمود فکری» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی محمود فکری فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.