زمان مطالعه: 1 دقیقه
بیوگرافی محمود اردلان

بیوگرافی محمود اردلان

محمود اردلان بازیگر نقش زهیر بن قین در سریال مختارنامه است. وی هم اکنون در حال بازی در سریال سلمان فارسی می باشد که سال 1404 پخش خواهد شد.
نام و نام خانوادگی محمود اردلان
حرفه بازیگر، طراح صحنه
ملیت ایرانی
وضعیت تاهل متاهل
نام همسر آزاده زنگنه

محمود اردلان بازیگر سینما و تلویزیون و طراح صحنه است. یکی از نقش های ماندگار محمود اردلان نقش زهیر بن قین در سریال مختارنامه می باشد. از جدیدترین کارهای محمود اردلان، سریال سلمان فارسی به کارگردانی داوود میرباقری است. در ادامه با آسمونی باشید تا با محمود اردلان بیشتر آشنا شوید.

محمود اردلان

درباره محمود اردلان

محمود اردلان بازیگر و طراح صحنه است. وی ورزشکار نیز می باشد و رزمی کاری و کاراته را به طور حرفه ای دنبال می کند و عضو فدراسیون کاراته است. وی مدتی در سوریه زندگی می کرد و با فیلمسازان آن کشور همکاری داشته است. درباره زندگی شخصی محمود اردلان اطلاعات کمی وجود دارد و گویا همسر وی آزاده زنگنه بازیگر سلام سینما است و یک فرزند دارد.

زندگی هنری محمود اردلان

محمود اردلان پیش از انقلاب وارد دنیای بازیگری شد. وی اما در سال 1357 با فیلم سلطان شناخته شد. او در فیلم سلطان همبازی هدیه تهرانی و فریبرز عرب نیا بود. اردلان در سال 1379 در فیلم سام و نرگس بازی کرد که در این فیلم همبازی محمدرضا گلزار بود.

محمود اردلان سال 1382 در سریال معروف مختارنامه در دو نقش "زهیر بن قین" و "زائده بن قدامه" بازی کرد. وی در سکانس روز عاشورا تا ساعت ها آب ننوشید تا بتواند لب تشنه را به طور طبیعی نشان دهد.

یکی از سریال های جدید محمود اردلان سریال سلمان فارسی می باشد که تاریخ پخش آن احتمالا برای سال 1404 خواهد بود و فیلمبرداری این سریال چند سال به طول خواهد انجامید.

فیلم های محمود اردلان

1392 لاله
1387 کارناوال مرگ
1382 برگ برنده
1380 تنبل قهرمان
1380 بالای شهر پایین شهر
1379 سام و نرگس
1377 علف های هرز
1376 پنجه در خاک
1375 سلطان
1375 نابخشوده
محمود اردلان در مختارنامه

سریال های محمود اردلان

1404 سلمان فارسی
1394 معمای شاه
1392 شاهگوش
1388 تبریز در مه
1382 مختارنامه

تصاویر محمود اردلان

حرکات رزمی محمود اردلان
محمود اردلان در معمای شاه

 

نظر خود را درباره «بیوگرافی محمود اردلان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی محمود اردلان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.