زمان مطالعه: 1 دقیقه
سفر به هند و ملی پوشانی که محروم شدند

سفر به هند و ملی پوشانی که محروم شدند

سال ها قبل، ملی پوشان ایرانی در رقابت های مقدماتی جام ملت های آسیا راهی هند شدند. اما اتفاقاتی سبب شد که پلیس هند آن ها را تعقیب و دستگیر کند!

سفرهای خارجی تیمهای ملی همواره خاطراتی ماندگار برای ورزش کره جنوبی (مدافع عنوان قهرمانی) مرحله نهایی را برگزار می کردند. در مرحله مقدماتی این مسابقات ایران در حالی برای اولین بار در این مسابقات شرکت کرد که یک سال قبل، تیم کشورمان با ضعیف ترین نتایج ممکن و کسب دو شکست و 9 گل خورده مقابل کره جنوبی و رژیم اشغالگر قدس از بازی های آسیایی به خانه بازگشته بود. در چنین شرایطی تیم ملی راهی کرالای هند شد. از نکات جالب توجه عدم حضور فرانس مساروش مربی مجار تیم ملی بود. زیرا او از مجارستان فرار کرده بود و نمی توانست به راحتی از کشورمان خارج شود. در غیاب او رییس فدراسیون (مصطفی مکری) با کمک بزرگ ترهایی همچون پرویز دهداری اداره تیم را به دست گرفتند. در آن بازی ها ایران با 3 برد، یک مساوی و دو شکست در گروه خود دوم شد و راهی به مرحله نهایی نیافت. از جمله این شکست ها در اولین دیدار مقابل هند با نتیجه (3-1) به دست آمد. اما آنچه در پایان مسابقات بسیار خاطره انگیز شد، رسوایی طلا بود.

پلیس محلی شهر مدرس اطلاع داد که چند بازیکن تیم ملی ایران با خود طلا وارد هند کرده اند! پس از بازگشت به کشور رییس فدراسیون گفت که بازیکنان بدون اطلاع وی دست به چنین کاری زده اند اما بازیکنان معتقد بودند که خروج طلا با هماهنگی رییس انجام شده است.

عارف قلی زاده بازیکن وقت آن تیم بعدها گفت: ایرانی جماعت همیشه سرمایه‌دار است. ما برای سفر به هند همراه خودمان طلا برده بودیم برای اینکه در آنجا آن‌ها را تبدیل به روپیه کنیم؛ ‌اما در فرودگاه ریختند و ما را گرفتند. به ما گفتند که این کار جرم است. تمام آن سکه‌ها را از ما گرفتند. اما ما نمی‌دانستیم که این کار جرم است.

چندی بعد فدراسیون فوتبال محرومیت های سنگینی برای بازیکنان در نظر گرفت که سنگین ترین آن ها در انتظار جعفر نامدار و منصور امیرآصفی بود. مهدی اخوی، ناصر نوآموز، غلامحسین نوریان، عباس حجری، ناصر حاجی مختار و محمد بیاتی نیز همگی محروم شدند که در این میان اخوی 4 سال و سایرین یک سال محروم شدند. البته اندکی بعد نامدار نامه ای از پلیس هند دریافت کرد که بر اساس آن، وی بی گناه شناخته شده بود! به این ترتیب با اعلام بی گناهی متهم رده اول، کلیه محرومیت ها تخفیف بافت و اندکی بعد همه چیز فراموش شد. ملی پوشان ایرانی هم در رشته های مختلف تلاش کردند که باز هم در خارج از مملکت اقدام به فروش اجناس ایرانی و تجارت کنند!

 

نظر خود را درباره «سفر به هند و ملی پوشانی که محروم شدند» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره سفر به هند و ملی پوشانی که محروم شدند فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.