زمان مطالعه: 1 دقیقه
مجمع جهانی اقتصاد

مجمع جهانی اقتصاد

مجمع جهانی اقتصاد توسط یک استاد آلمانی تبار در حوزه کسب و کار تاسیس شد. این سازمان به اجلاس داووس هم معروف است و وظایف اقتصادی را بر عهده دارد.

مجمع جهانی اقتصاد که آن را با عنوان World Economic Forum یا مخفف WEF می شناسند، نوعی اجلاس سالیانه است که با حضور جمعی از نخبگان اقتصادی و تجاری و همچنین رهبران سیاسی کشورهای مختلف برگزار می شود. در ادامه مطلب آسمونی با مجمع جهانی اقتصاد و فعالیت های آن آشنا می شویم.

مجمع جهانی اقتصاد یا اجلاس داووس چیست؟

مجمع جهانی اقتصاد در منطقه داووس برگزار می شود، داووس منطقه کوهستانی و سردسیر در کشور سوئیس است؛ به همین دلیل مجمع جهانی اقتصاد، به اجلاس داووس (Davos) هم معروف است. این اجلاس یکی از کانون های رسانه های جهان تبدیل شده است. این نشست وظایفی در حیطه اقتصاد جهانی بر عهده دارد که به تازگی در زمینه های مختلف هم فعالیت خود را آغاز کرده است. در ادامه با فعالیت های اجلاس داووس بیشتر آشنا می شویم.

محل برگزاری مجمع جهانی اقتصاد (نشست داووس)در سوئیس
محل برگزاری مجمع جهانی اقتصاد (نشست داووس)در سوئیس

فعالیت های مجمع جهانی اقتصاد

اجلاس داووس، یک سازمان غیرانتفاعی است که در سوئیس به ثبت رسیده و سعی دارد بین رهبران سیاسی جهان، و همچنین تجار و نخبگان اقتصادی در سرتاسر دنیا تعاملی سازنده ایجاد کند تا به توسعه جهانی، منطقه ای و صنعت کمک کنند.
علاوه بر وظایف اولیه مجمع جهانی اقتصاد، ماموریت های دیگری هم ازجمله تروریسم، منابع آب جهانی، سلامت و بهداشت هم در برنامه کار این اجلاس قرار گرفته است.

اعضای اجلاس داووس

اعضای مجمع جهانی اقتصاد (WEF members) بیش از 1000 شرکت در جهان است که می توانند با پرداخت حق عضویت، هزینه های اجلاس داووس را تامین کنند و حداقل آن، 42.500 فرانک سوئیس است.
همچنین روسای شرکت ها به منظور شرکت و حضور در این نشست باید مبلغ 18.000 فرانک سوئیس را بعنوان هزینه ورودی نشست داووس پرداخت کنند.

تاریخچه مجمع جهانی اقتصاد

مجمع جهانی اقتصاد یا اجلاس داووس اولین بار در ماه ژانویه 1971 در شهر داووس سوئیس ایجاد شد. این اجلاس جهانی توسط فردی با نام کلاوس مارتین شواب، مدرس دانشگاه ژنو، تاسیس گردید.
کلاوس مارتین شواب در اوایل این اجلاس فقط رهبران سیاسی را دعوت می کرد، اما بعدها نخبگان اقتصادی و تجار بزرگ اروپای غربی هم به این اجلاس دعوت شدند. سپس از تمامی کشورهای جهان از این افراد دعوت به عمل آمد.

نظر خود را درباره «مجمع جهانی اقتصاد» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره مجمع جهانی اقتصاد فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.