زمان مطالعه: 2 دقیقه
مانوئل نویر: اگر دروازه بان نبودم، از دسته چهارم بالاتر نمی آمدم

مانوئل نویر: اگر دروازه بان نبودم، از دسته چهارم بالاتر نمی آمدم

سال 2014 سالی رویایی برای مانوئل نویر بود؛ دروازه بان تیم ملی آلمان دستکش طلایی جام جهانی را از آن خود کرد و یکی از بهترین های سال  لقب گرفت.

نویر هرچند ثابت کرده که استعداد فراوانی در بازی به عنوان یک لیبرو دارد، اما معتقد است به جز پست دروازه بانی در هیچ پست دیگری موفق نمی شد. مانوئل می گوید:

اگر دروازه‌بان نبودم و در سایر خطوط بازی می‌كردم، شاید در‌ آن صورت سقف بازی‌ام از حضور در لیگ دسته چهارم آلمان بالاتر نمی‌رفت.

نویر معمولا کم گل می خورد. در چنین شرایطی او با چه افکاری به میدان می رود؟ آیا با اطمینان از این که کسی گل نمی زند، وارد میدان می شود؟ او نظری متفاوت دارد:

قبل از مسابقه انواع افكار به سرم می‌زند و فقط بعد از شروع مسابقه است كه می‌توانم برآورد بهتری داشته باشم. دروازه‌بان موفق كسی است كه بعد از هر اشتباه احتمالی خودش را نبازد و همه چیز را از نو و به شكلی بهتر برای خودش تعریف و اجرا كند.

 با این حال وقتی صحبت از جام جهانی می شود، هنوز كه هنوز راجع به بازی بسیار جالب‌ او برابر الجزایر در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی 2014 صحبت می‌شود. آن‌جا كه با بارها بیرون آمدن از خط دروازه‌، عملا به یك مدافع وسط پوششی تبدیل شده بود.

نویر درباره آن مسابقه و نقش خود توضح می دهد:

من قبلا هم چندبار در بازیهای باشگاهی و ملی آن‌كار را كرده بودم اما با وسعت كمتر و چون این بار این كار در بزرگترین میدان ممكن صورت گرفت، درباره آن اخبار زیادی پخش و موضوع بزرگ شد.

اما واقعا با كدام پشتوانه آن قدر از خط دروازه اش خارج می‌شد؟ او معتقد است که هیچ پشتوانه‌ای در كار نبود:

من بیرون می‌آمدم چون یارانم یك بازی سریع با ارسال‌های بلند را در دستور كار خود قرار داده بودند و رقیب ما با سلاح سرعت‌اش دائماً ضدحمله می‌زد و چون من می‌دیدم كه در دفاع نفر كم داریم، خودم جلو می‌رفتم و به صورت یك مدافع اقدام می‌كردم.

البته در جریان تمرینات باشگاهی و ملی زیاد پیش می آمد که نویر دروازه‌بان نباشد و در یكی از  پست‌های وسط میدان بازی كند. او درباره این نوع تمرینات می گوید:

در تمرینات بایرن و تیم ملی به دفعات از بازی‌های 7 در برابر 3 استفاده می‌شد. یعنی یك تیم مجبور بود با 3 بازیكن مقابل 7 نفر صف‌آرایی كند تا نفراتش از این طریق بازی در پست‌های مختلف را بیازمایند و دائماً تغییر حالت بدهند، از این طریق مقاومت و حس مسئولیت یك بازیكن هم بالا رفته و او مجبور می‌شد قابلیت‌های مختلف فنی و فیزیكی را به بازی‌اش بیافزاید؛ زیرا در غیر این صورت نمی‌توان در یك تیم سه نفره برابر هفت نفر كم نیاورد.

اما دروازه بانی که با دوام ترین دروازه بان تاریخ آلمان در جام جهانی بوده، بیشتر حركات نجات‌بخش خود را در خاطر دارد یا اشتباهات گاه‌به گاه‌ اش را؟ او می گوید:

اهل آن نیستم كه دائماً بنشینم و فیلم حركات محیرالعقول خود را از نو ببینم و برعكس دائماً از خود می‌پرسم كه چه باید انجام بدهم تا از آنچه هستم بهتر شوم. گاهی یك حركت خاص را كه در یك مسابقه جواب نداده، در ذهنم مرور می‌كنم تا ببینم چگونه باید عمل كنم تا همان فرآیند منفی تكرار نشود. این راه تبدیل شدن به یك دروازه‌بان بهتر است.

 

 

 

 

نظر خود را درباره «مانوئل نویر: اگر دروازه بان نبودم، از دسته چهارم بالاتر نمی آمدم» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره مانوئل نویر: اگر دروازه بان نبودم، از دسته چهارم بالاتر نمی آمدم فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.