زمان مطالعه: 2 دقیقه
ماندگارترین شادی های پس از گل در جام جهانی

ماندگارترین شادی های پس از گل در جام جهانی

سایت فیفا به بهانه رقابتهای انتخابی جام جهانی در قاره آفریقا، مروری داشت بر جالب ترین شادی های پس از گلی که آفریقایی ها در جام های جهانی انجام دادند.

رقص طراحی شده شابالالا و رفقا

جام جهانی 2010 در آفریقای جنوبی برگزار می شد و میزبان یکی از تیمهایی بود که در دیدار افتتاحیه به میدان رفت. در نیمه نخست دیدار مقابل مکزیک، شابالالا برای آفریقای جنوبی گلزنی کرد و آن گاه رقص سرخوشانه او و هم تیمی هایش در مقابل هواداران بافانا بافانا به یک شادی بعد از گل فراموش نشدنی بدل شد. شابالالا بعدها به فیفا گفت:

 

[در سال 2004] وقتی اعلام شد که جام جهانی به آفریقای جنوبی می آید، من به عنوان یک فوتبالیست در هیچ تیمی جایی نداشتم. اما یادم می آید که به دوستم گفتم در سال 2010 آنجا خواهم بود و برای بافانا بافانا بازی می کنم. این مساله قدرت مثبت اندیشی را نشان می دهد. هرچقدر که زمان بازی نزدیک تر می شد – بیشتر تصور می کردم که می توانم بازی خوبی داشته باشم و گل بزنم. این جشن در واقع به این دلیل که قبلا تمرین شده بود، به این خوبی اجرا شد. زیرا همگی می‌دانستیم که گل می‌زنیم!

 

****

سگی در حال ادرار

در جام جهانی 1994 در ایالات متحده آمریکا و در رقابتهای گروه D یونان در آخرین مسابقه خود با یک گل از نیجریه عقب بود. آخرین فرصت این تیم زمانی بود که نیکوس ماچلاس توپ را در لبه محوطه جریمه حریف داشت، ثانیه‌هایی قبل از سوت پایان نیمه به نظرمی رسید که شانسی برای گلزنی شکل خواهد گرفت. اما این شانس برای یونان اتفاق نیفتاد. مایکل اِمِنالو ارتباط را قطع کرد، آن گاه امانوئل آمونیکه در زمین حریف حمله ور شد و فینیدی جورج را آزاد کرد، ضربه باشکوه او بن بست را شکست و نیجریه دروازه یونان را باز کرد. اگر چرخش سریع جورج برای گلزنی غیرمنتظره بود، آنچه در ادامه اتفاق افتاد، حتی شگفت‌انگیزتر بود. وینگر آژاکس، برای شادی بعد از گل، روی دست و زانوی خود خزید، پای خود را خم کرد و از سگی تقلید کرد که خود را تسکین می دهد! وقتی درباره این شادی از هم تیمی اش سندی اولیسه سوال پرسیدند، او گفت

 

فوتبال زندگی است. بقیه مسائل حاشیه است!

 

****

آکروبات

جولیوس آگاهووا در جام جهانی کره و ژاپن در سال 2002، چمن استادیوم وینگ را به مدت پنج ثانیه به محل حرکات زمینی ژیمناستیک تبدیل کرد. در این مدت، وینگر نیجریه ای هفت حرکت سحرانگیز پشتک و وارو و بالانس به سبک حرکات ژیمناست ها در حرکات زمینی انجام داد.

****

رقص پدربزرگ

روژه میلا با شادی گل خود در سال 1990 جهان را مسحور کرد. او به سمت پرچم دوید و باسن خود را در کنار پرچم تکان داد. بعدها یک تبلیغ کوکاکولا نیز با همین رقص روژه میلا ساخته شد. در این تبلیغ از آهنگ Wavin' Flag که توسط K'naan برای جام جهانی آفریقای جنوبی 2010 آماده شده بود، استفاده شد.

درباره این شادی بعد از گلزنی گفته شد

 

بیست سال پیش، روژه میلا یک گل را به گونه ای جشن گرفت که هیچ کس قبلاً آن را ندیده بود. جشن گل پس از آن، تا ابد تغییر کرد. میلا همان جا همه را آزاد کرد. این گلوله برف به این جنون تبدیل شد و هواداران و بازیکنان پس از آن، تنها رها شدند.

 

 

نظر خود را درباره «ماندگارترین شادی های پس از گل در جام جهانی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره ماندگارترین شادی های پس از گل در جام جهانی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.