زمان مطالعه: 1 دقیقه
ماجرای خون ریخته شده در کنار خانه خدا چه بود؟

ماجرای خون ریخته شده در کنار خانه خدا چه بود؟

انتشار یک کلیپ در فضای مجازی از خون ریخته شده در جوار خانه خدا در مکه حواشی زیادی را در پی داشته است.

به گزارش آسمونی، روز گذشته ویدیو و تصاویری از لکه های خون در کنار خانه خدا و دقیقا در کنار حجر الاسود منتشر شده است و ادعا شده است که پدیده‌ای معجزه‌آسا است که در یک مناسبت‌های خاص اسلامی رخ داده است.

در این ویدیو لکه ها و رگه های زیادی از خون در کنار یادبود حجر السود مشاهده می شود و تعداد زیادی از زائران و نیرو های امنیتی بیت الله الحرام در کنار این لکه ها تجمع کرده اند.

انتشار و دست به دست شدن این ویدیو واکنش های زیادی را در بخش های مختلف جامعه اسلامی در پی داشته است.

در این میان خبرگزاری فرانسه با انتشار این ویدیو اعلام کرده است که این ویدیو جدید نیست و مربوط به سال 2017 است که فردی  در جریان ازدحام و شلوغی در کنار یادمان حجر الاسود دچار آسیب دیدگی شدید شد و آن لکه های خون در حقیقت مربوط به همان بازه زمانی است.

نکته بسار مهم در این ویدیو این است که هیچکدام از افراد حاضر در نزدیکی خانه خدا ماسک استفاده نمیکنند در حالی که می دانیم پروکل های بهداشتی جدید دئلت عربستان سعودی برای برگزاری حج امسال بر پایه رعایت استغاده مداوم حجاج از ماسک نوشته شده است. در نتیجه کاملا واضح است که این ویدیو به زمان قبل از شیوع کرونا یعنی چیزی حدود سه سال پیش باز می گردد.

همچنین در ویدیو منتشر شده فردی در حال صحبت به زبان اردو می باشد که پس از ترجمه حرف هایش از سوی روزنامه نگاران دفتر اسلام آباد در خبرگزاری فرانسه این مرد به خون معجزه آسا اشاره نکرده است، بلکه در مورد حادثه‌ای صحبت می‌کند که در میان ازدحام جمعیت در تلاش برای رسیدن به حجر الاسود رخ داده است.

عباراتی که مرد به زبان می آورد به شرح زیر است:

همانطور که می‌بینید در این لحظات هنگام بوسیدن حجر الاسود برخورد شدیدی رخ داد... هیچکس نباید در زمان شلوغی حجر الاسود را ببوسد. سعی نکنید حجر الاسود را ببوسید... زمان سختی است...

در واقع این کلیپ به عنوان یک پند و آموزش برای زائران می باشد که در هنگام ازدحام و شلوغی اطراف خانه خدا مراقب خطر برخورد با بخش هایی از خانه خدا مانند حجر الاسود و حتی سایر زائران بیت الله الحرام باشند. اما نشان دادن صحنه هایی از وجود خون و خونریزی در جوار خانه خدا می تواند از آن چیزی که به نظر می رسد حاشیه سازتر باشد.

نظر خود را درباره «ماجرای خون ریخته شده در کنار خانه خدا چه بود؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره ماجرای خون ریخته شده در کنار خانه خدا چه بود؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.