زمان مطالعه: 5 دقیقه
لگ زنانه یا لگینگ چیست؟

لگ زنانه یا لگینگ چیست؟

امروزه استفاده از لگ یا همان لگینگ در میان خانم‌ها بسیار رواج یافته است. اما لگینگ چیست و چه کاربردهایی دارد؟

امروزه استفاده از لگ یا همان لگینگ در میان خانم‌ها بسیار رواج یافته است. اما لگینگ چیست و چه کاربردهایی دارد؟ لگ ها به دلیل راحتی، محبوبیت بسیار زیادی به عنوان یک لباس زنانه شیک هستند. همچنین از آن‌ها در موقعیت‌ها و استایل‌های گوناگون می‌توان استفاده کرد. تنوع در طرح، رنگ و مدل لگ زنانه بسیار زیاد است. حرکت آزادانه بدن بدون هیچ محدودیتی شاید مهم‌ترین دلیل خانم‌ها برای خرید لگ زنانه و استفاده از آن در استایل‌های مختلف باشد.

لگ ها در اوایل سال 1960 میلادی به دنیای مد و فشن وارد شدند. اما استفاده از آن‌ها به مرور زمان رواج یافت. تا جایی که لگ ها در اوایل سال 1980 میلادی بسیار ترند شدند. اکثراً لگ را به عنوان شلوار چسبان و بدن نما می‌شناسند. اما مهم‌ترین ویژگی‌های لگینگ چیست؟ لگ ها از چه جنسی تولید می‌شوند و در خرید آن‌ها باید به چه مواردی توجه کرد؟

تفاوت ساپورت و لگینگ چیست؟

قبل از هر چیز بهتر است بدانید که تفاوت ساپورت و لگینگ چیست؟ بسیاری لگینگ را با ساپورت اشتباه می‌گیرند. اما بهتر است بدانید که ساپورت‌ها بافت بسیار نازک‌تری دارند و تنها در جذب و چسبان بودن مشابه با لگ ها هستند. ساپورت‌ها به عنوان نوعی جوراب شلواری شناخته می‌شوند، بدن نما هستند و به همراه دامن یا پیراهن استفاده می‌شوند.

جنس لگینگ چیست؟

اما جنس پارچه مورد استفاده در دوخت لگینگ چیست؟ لگ ها همان قدر که نرم و راحت هستند، مقاومت بسیار بالایی دارند، تغییر فرم نمی‌دهند، تغییر رنگ نمی‌دهند و با پوست بدن هم بسیار سازگارند. پارچه‌های لاکرا، ویسکوز، جیر، چرم، نخ، جین و غیره در تولید لگ مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اما امروزه لگ ها از پارچه‌های تلفیقی تولید می‌شوند. در بافت این پارچه‌ها از نخ‌های ریون و نایلون استفاده می‌شود و بسیار با کیفیت هستند. این پارچه‌ها در تمامی فصول به راحتی قابل استفاده هستند. لگ ها در تمامی جهات قابلیت ارتجاعی دارند. در دوخت این لگ ها از تکنیک‌های دوخت ویژه و نخ‌های کشی استفاده می‌شود تا درزها در برابر کشش و فشار عضلات کاملاً مقاوم باشند.

انواع مدل لگ زنانه

اما بهترین مدل لگینگ چیست و برای ست کردن لباس زنانه چگونه استفاده می‌شود؟ لگ ها در انواع کمر کش، کمر دکمه، کمر گنی، ترکیبی با چرم، جین، توری و غیره طراحی و دوخته می‌شوند. در طراحی برخی از لگ ها، از پارچه‌هایی با جنس چرم یا تور در بخشی از قسمت‌ها مانند کناره شلوار یا زیر زانو و روی ران استفاده می‌شود. این کار به منظور تنوع در طراحی و افزایش زیبایی ظاهری آن‌ها انجام می‌شود. لگ های زنانه با قدهای مختلف و پهنای کش کمر متفاوت تولید می‌شوند. لگ های کوتاه معمولاً در استایل‌های ورزشی و اسپرت استفاده می‌شوند.

لگ های کمرکش بسیار پر طرفدار هستند. اما در این میان لگ هایی که برای استفاده در استایل‌های مجلسی مورد استفاده قرار می‌گیرند به صورت کمر دکمه‌ای نیز طراحی می‌شوند. این لگ ها ظاهر شکیل‌تری دارند و گاهی از تزئیناتی همچون نگین، زنجیر، زیپ و غیره در طراحی آن‌ها استفاده می‌شود. مدل‌های کمر گنی نیز می‌توانند فرم بدن شما را زیباتر نشان دهند. معمولاً کمر این لگ ها پهن بوده و ناحیه پهلو و شکم را جمع می‌کنند.

جگینگ ها نوع دیگری از لگ های زنانه هستند. این لگ ها کاملاً مشابه با شلوارهای جین هستند و دوخت، بافت و طرح کاملاً مشابهی دارند. استفاده از جگینگ ها در استایل‌های خیابانی و اسپرت بسیار رواج دارد. این لگ ها معمولاً به همراه یک تی شرت ست می‌شوند.

لگ های طرح دار نیز یکی دیگر از مدل‌های لگینگ زنانه هستند. این لگ ها معمولاً در استایل‌های راحتی، دورهمی های خودمانی، به عنوان لباس راحتی خانگی و در استایل‌های ورزشی استفاده می‌شوند. لگ های براق یکی دیگر از مدل‌های پر طرفدار لگینگ هستند. بافت این لگ ها درخشندگی زیادی دارد و به عنوان لگ غواصی شناخته می‌شوند. از این لگ ها در استایل‌های مجلسی نیز استفاده می‌شود.

چند نکته خیلی مهم برای ست کردن لگینگ

اگر به استایل خود اهمیت می‌دهید، بهتر است چند نمونه از انواع لگ را در کمد لباس‌هایتان داشته باشید. اما مهم‌ترین نکته در ست کردن لگینگ چیست؟ همان طور که می‌دانید لگ ها با توجه به رنگ و طرحی که دارند در استایل‌های مختلف رسمی، غیر رسمی، اسپرت، ورزشی، خیابانی، مجلسی و غیره استفاده می‌شوند. لگ ها را می‌توان با کفش‌های تخت، پاشنه دار، بوت‌های زمستانی و غیره ست کرد.

استفاده از لگ در استایل‌های ورزشی، به دلیل راحتی و قابلیت ارتجاعی بالا بسیار رواج دارد. لگ های رنگی معمولاً به عنوان لگینگ ورزشی زنانه به همراه نیم تنه های ورزشی، جوراب و کفش کتانی استفاده می‌شوند.

لگ های چرم نیز در استایل‌های زمستانی به همراه بوت‌های بلند یا کوتاه و پافر یا کاپشن‌های بادی ست می‌شوند. همچنین در استایل‌های مجلسی می‌توان از لگ های چرمی به همراه بلوزهای بافت اور سایز و کفش‌های پاشنه دار استفاده کرد. 

برای خرید لگ زنانه به چه نکاتی باید توجه کرد؟

اما نکته مهم در هنگام خرید لگینگ چیست؟ سایز لگ اولین و مهم‌ترین موضوعی است که باید مد نظر قرار داده شود. لگ هایی با سایزهای کوچک می‌توانند با اعمال فشار بیش از حد به بدن منجر به ناراحتی شما شوند. از طرفی لگ های گشاد می‌توانند آراستگی استایل شما را به شدت کاهش دهند. بنابراین در یک کلام باید لگینگ را فیت و کاملاً سایز بدن خود انتخاب کنید. برای خریدن لگینگ زنانه با سایز مناسب، تنها دانستن سایز دور کمر و دور ران کفایت می‌کند.

لگینگ ها در قدهای مختلفی تولید می‌شوند. بنابراین بهتر است قبل از خرید لگ به استایلی که قرار است داشته باشید توجه کنید. لگ با قد تا روی مچ معمولاً انتخاب مناسبی است و در استایل‌های روزمره استفاده می‌شود. لگ هایی با قد بلند هم معمولاً در استایل‌های خیابانی استفاده می‌شوند. لگ هایی با قد بالای مچ و زیر زانو هم معمولاً در استایل‌های ورزشی و راحتی کاربرد دارند.

ضخامت و جنس لگ نیز باید با توجه به فصل تعیین گردد. لگ هایی با جنس‌های پشمی برای روزهای سرد سال مناسب هستند و لگ های نخی و نازک در روزهای گرم استفاده می‌شوند. قابلیت شست و شو، پهنا و مقاومت کش کمر، دوام لگینگ، قابلیت ارتجاع پذیری آن و کیفیت دوخت‌های آن نیز از دیگر نکاتی هستند که به هنگام خرید باید مورد توجه قرار گیرند. لازم به ذکر است که لگ ها به دلیل تنوع جنس، سایز، کیفیت دوخت و مدل، قیمت‌های مختلفی دارند. 

بهترین جا برای خرید لگینگ کجاست؟

فروشگاه‌های زیادی هستند که می‌توان از آنجا خرید کرد، اما می‌خواهیم فروشگاهی را به شما معرفی کنیم که امسال توانست در جشنواره برند محبوب در بین فروشگاه‌های اینترنتی مد و پوشاک از طرف مصرف کنندگان مقام نخست را کسب کند. فروشگاه اینترنتی مدیسه توانسته است در بین مشتریان خود محبوبیت خیلی بالایی بدست آورد. شما هم می‌توانید خرید از مدیسه را  تجربه کنید و با دریافت تخفیف ویژه اولین خرید، از خرید خود لذت ببرید.

 

 

نظر خود را درباره «لگ زنانه یا لگینگ چیست؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره لگ زنانه یا لگینگ چیست؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.