زمان مطالعه: 2 دقیقه
لوتهار ماتئوس و بیست سال بازی در تیم ملی آلمان!

لوتهار ماتئوس و بیست سال بازی در تیم ملی آلمان!

کاپیتان آلمان در جام جهانی 1990 یکی از مهمانان ویژه مراسم قرعه کشی جام جهانی 2022 بود.

 مهدی زارعی- هافبك درخشان آلمان غربی در جام جهانی 1990، در 21 مارچ 1961 در ارلاگن واقع در آلمان غربی به دنیا آمد و از ده سالگی به مدت هشت سال را در تیمهای پایه هرزوگنارش سپری کرد. در 1979 راهی مونشن گلادباخ شد و دورانی پنج ساله را در این تیم آغاز کرد. در گلادباخ او به همه چیز رسید. از جمله ورود به تیمهای ملی زیر 21 سال و تیم ب آلمان در 1979 و تیم ملی بزرگسالان آلمان در 1980. ماتئوس مسابقات بین‌المللی فوتبال را از جام ملت‌های اروپا ـ 1980 شروع كرد. زمانی كه تنها 19 سال داشت و به عنوان هافبك وسط ذخیره تیم آلمان غربی، قهرمان مسابقات یورو ـ 1980 شد.

 با این وجود جایگاه ماتئوس در تیم ملی تا سال 1986 و جام‌جهانی مكزیك تثبیت نشد. او عضوی از تیم نایب قهرمان جهان در جام‌جهانی 1982 بود؛ اما فرصت بازی در فینال را به دست نیاورد.

هافبك گلادباخ در سال 1984 با 650 هزار پوند به بایرن‌مونیخ پیوست و دورانی درخشان را در بایرن آشروع نمود. دورانی که قهرمانی آلمان و حضور در فینال جام باشگاههای اروپا را تجربه کرد. هرچند كه در تیم ملی همچنان بازیكنی كلیدی نبود.

اما در جام‌جهانی 1986 مكزیك و از بازی مرحله یك هشتم نهایی مقابل مراكش، چهره شد و سرانجام در فینال مأموریتی به وی محول شد كه بیست سال قبل از آن به بكن‌باوئر محول شده بود. بكن‌باوئر باید بابی‌چارلتون را مهار می‌كرد و ماتئوس، مارادونا را. هرچند كه لوتهار سبب شد كه دیه‌گو فرصت گلزنی را از دست بدهد. اما خود نیز از كار افتاد تا آلمان‌ها قهرمانی را از دست بدهند.

 ماتئوس در سال 1988 در ازای قراردادی 2.4 میلیون پوندی به اینترمیلان پیوست و با این تیم به فینال جام یوفا در سال 1992 رسید. اما به دلیل مصدومیت این دیدار را از دست داد و از روی نیمكت شاهد قهرمانی تیمش بود. آلمان در یورو ـ 92 به فینال رسید اما ماتئوس باز هم به دلیل مصدومیت غایب بود و کل این تورنمنت را از دست داد.

با این حال، دو سال قبل از این بدشانسی، او با به ثمر رساندن چهار گل و كاپیتانی ژرمن‌ها نقشی انكارناپذیر در قهرمانی آلمان داشت و از سوی رسانه‌های گروهی به عنوان بهترین بازیكن سال 1990 فوتبال جهان برگزیده شد.

 پس از بازگشت به بایرن، ماتئوس در سال 1996 فاتح جام یوفا شد و پس از قهرمانی در لیگ در سال 1997، به شكلی ناگهانی و در اثر مصدومیت «ماتیاس سامر» مجدداً به تیم ملی دعوت شد. این بار به عنوان سوئیپر.

 جام‌جهانی 1998 و یورو ـ 2000 آخرین میادین بین‌المللی ماتئوس بودند و بدین ترتیب او با 150 بازی ملی، ركورددار بازی ملی آلمان شد و با شركت در 25 مسابقه در 5 جام‌جهانی، تمامی ركوردهای مربوط به بازی در جام‌جهانی را به خود اختصاص داد.

ماتئوس در دوران حرفه خود 7 بار از سالهای 1985 تا 2000 بوندس لیگا را فتح کرد. سه بار فتح جام حذفی آلمان و یک جام یوفا از دیگر افتخارات او بودند. با این حال ماتئوس هر دو فینالی که در لیگ قهرمانان تجربه کرد را با شکست پشت سر گذاشت تا هرگز جام قهرمانان اروپا را بالای سر نبرد.

 

نظر خود را درباره «لوتهار ماتئوس و بیست سال بازی در تیم ملی آلمان!» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره لوتهار ماتئوس و بیست سال بازی در تیم ملی آلمان! فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.