زمان مطالعه: 2 دقیقه
مهمترین لحظه زندگی ایکر کاسیاس

مهمترین لحظه زندگی ایکر کاسیاس

ايكر كاسياس دروازه بان اسبق تیم ملی اسپانیا لحظات خاطره انگیز فراوانی در مسابقات فوتبال داشته است. اما مهمترین آنها کدام بود؟

مهدی زارعی- ایکر کاسیاس متولد 20 می 1981 خیلی زود در سطح اول فوتبال اروپا چهره شد. کاسیاس هنوز 19 ساله نشده بود که در لیگ قهرمانان اروپا به سنگربان اصلی رئال مادرید بدل شد و با این تیم، لیگ قهرمانان اروپا 2000 را فتح کرد. آن هم در روزهایی که هنوز با وسایل نقلیه عمومی به باشگاه می رفت و کسی هم او را نمی شناخت!

کاسیاس در آن سال هم شایسته حضور در تیم ملی اسپانیا برای مسابقات یورو 2000 بود و هم لایق حضور در تیم اعزامی به المپیک سیدنی. اما از هر دو تیم خط خورد تا به نظر برسد بهترین فرصتها را برای درخشش از دست داده است.

اما برای او فرصتها یکی پس از دیگری از راه رسیدند. در سال 2002 مجددا دروازه بان اصلی رئال شد و یک بار دیگر لیگ قهرمانان اروپا را با این تیم فتح کرد. در همان سال در جام جهانی 2002 در ترکیب اصلی لاروخا درخشید و پس از آن افتخارات را یکی پس از دیگری تصاحب کرد. از جمله قهرمانی در یورو 2008، جام جهانی 2010 و یورو 2012 و کسب دستکش طلای جام جهانی 2010. اما در آن جام مهمترین لحظه برای کاسیاس، چه زمانی بود. او درباره دریافت جایزه دستکش طلایی می گوید

 

وقتي جايزه دستكش طلايي را دريافت مي‌كنيم، لحظه‌اي بسيار خاص را تجربه مي‌نماييم. به خصوص پس از اين كه تيم كشورمان هم قهرمان جهان شده است. اگر تيم ما موفقيتي كسب نكند ولي ما جايزه‌اي انفرادي كسب كنيم، احساس مي‌كنيم كه نمي‌توانيم كاملاً شاد باشيم. اما من خوش‌شانس بودم زيرا اسپانيا فاتح جام جهاني شد و من نيز بهترين دروازه‌بان جام شدم. بنابراين شادي‌ام مضاعف شده بود. واقعاً شاد بودم و نمي‌توانستم اين خوشحالي را كنترل كنم.

 

او از لحظه  تك‌به‌تك شدن در برابر آرين روبن چنین می گوید:

 

در مورد بازي فينال هم شايد بتوان گفت كه مهمترين توپ براي دروازه‌بان، اولين توپي است كه دفع مي‌كند. من و روبن در موقعيتي تك‌به‌تك رو در روي هم قرار گرفتيم و طي همان دو سه ثانيه، فكر‌هاي زيادي از ذهنم گذشت. بايد در جاي خودم مي‌ماندم و حدس مي‌زدم كه روبن مي‌خواهد به كدام سمت حركت كند. قبل از بازي مهاجم‌هاي حريف را آناليز كرده بودم تا بدانم در چنين شرايطي چگونه تصميم‌گيري مي‌كنند. البته در اين شرايط بايد شانس هم داشته باشيم. من هم خوش‌شانس بودم و جلوي توپ روبن را گرفتم. هرچند كه دروازه‌بانان معمولاً با دست، اقدام به دفع توپ مي‌كنند اما من با پا اين توپ را دفع كردم. از اين كه اين تك‌به‌تك را دفع كردم، واقعاً خوشحال بودم. بار دوم هم به لطف دخالت‌هاي پويول و پيكه، آرين روبن اندكي تعادل خود را از دست داده بود. بنابراين باز هم شانس آوردم و زماني با روبن روبه‌رو شدم كه او كنترل كامل توپ را در اختيار نداشت. قطعاً اولين توپي كه دفع كردم، بسيار مشكل‌تر بود. به اين ترتيب با پايان مسابقه هم موفقيتي تيمي كسب كردم و هم توفيقي انفرادي.

 

 

نظر خود را درباره «مهمترین لحظه زندگی ایکر کاسیاس» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره مهمترین لحظه زندگی ایکر کاسیاس فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.