شكوه اینتر در غیاب بزرگان

مهدی زارعی- مجازات یووه پس از کالچو پلی رفتن به دسته دوم و كسر امتیاز بود. میلانی‌ها نیز فصل 2007 را با امتیاز منفی آغاز كردند. بدین ترتیب فوتبال ایتالیا با شرایطی مشابه دو دهه قبل مواجه شد. آخرین كورسوهای درخشش در میادین بین‌المللی، قهرمانی ایتالیا در جام جهانی 2006 و فتح جام باشگاههای اروپا (2007) توسط میلان بود. امّا اتفاقات رخ داده در ایتالیا، سبب كوچ دسته‌جمعی ستارگان این لیگ به تیمهای ثروتمندتر شد. میلان امكان خریدهای جدید و جوان را از دست داد. یووه ستارگان خود را در تیمهایی چون اینتر دید و به این ترتیب آنچه برای فوتبال ایتالیا و سری A ماند، رقابت دو تیم اینتر و رم بود. اینتر در سالهای 2007، 2008، 2009 و 2010 فاتح سری A شد و با ركورد یوونتوس در دهه 30 برابری كرد. این تیم چهار سال پیاپی مسابقه فینال جام حذفی را نیز در برابر رم برگزار كرد كه این امر نشان‌دهنده دو قطبی شدن سری A به معنای واقعی كلمه بود. فهرست گلزنان برتر ایتالیا از سال 2004 به بعد نیز نشان‌دهنده توقف بازیكن‌سازی در تیم‌های معتبر این لیگ بود. كریستیانو لوكارلی (لیوورنو ـ 2005)، لوكاتونی (فیورنتینا-2006)، فرانچسكو توتی (رم ـ 2007) آلساندرو دل پیرو (یوونتوس ـ 2008 ) زلاتان ابراهیموویچ(اینتر ـ 2009) و آنتونیو دی ناتاله (اودنیزه ـ 2010 و 2011) همگی بازیكنان باتجربه‌ای متعلق به قبل از رسوایی كالچو پولی بودند و نه پدیده‌هایی جوان یا خریدهایی گران قیمت از لیگ‌های خارجی!

Di Natale: “Udinese is my second home” < Supporters < News < Udinese

امّا ایتالیایی‌ها ترجیح داده بودند كه باز هم با فساد حاكم بر فوتبال مبارزه كنند. امری كه در كوتاه‌مدّت برای سری A بسیار مضّر بود. ولی مسّلماً اگر جلوی آن گرفته نمی‌شد، عواقب تلخ‌تری برای فوتبال ایتالیا به همراه داشت.

Spalletti's three trophies with Roma

* احیای مجدد 

در سال 2010 اینتر هر سه جام معتبر فصل را فتح كرد و در لیگ ، جام حذفی و جام باشگاههای اروپا قهرمان شد. سال بعد نوبت به احیای ناپولی رسید و این تیم تا عنوان سومی لیگ صعود كرد. لیگی كه با قهرمانی میلان خاتمه یافت. پس از آن هم نوبت به فتح كم‌نظیر لیگ توسط یوونتوس رسید. عنوان قهرمانی بدون حتی یك شكست! نسل جدیدی آرام آرام در فوتبال ایتالیا تثبیت شدند و از اثرات ظهور همین نسل جدید، نایب قهرمانی ایتالیا در یورو 2012 بود. و این نتیجه  مقدمه‌ای بود بر ظهور پدیده‌هایی جوان و درخشان در تیم ملّی ایتالیا در سالهای بعد.

 

نظر خود را درباره «لحظه های ماندگار سری آ؛ دو قطیی ترین دوران تاریخ لیگ ایتالیا» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره لحظه های ماندگار سری آ؛ دو قطیی ترین دوران تاریخ لیگ ایتالیا فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.