زمان مطالعه: 2 دقیقه
لحظه های ماندگار سری آ؛ تیمهایی با ده گل زده در فینال

لحظه های ماندگار سری آ؛ تیمهایی با ده گل زده در فینال

رقابتهای سری آ ایتالیا مملو از اتفاقات جالب و لحظات خاطره انگیز است. با هم بخشی از این لحظات را مرور می کنیم.

* پایان عصر جنوا

 در سال 1905 تعداد تیمها در مناطق سه‌گانه به اندازه‌ای رسیده بود كه پس از برگزاری مسابقات منطقه‌ای دو تیم در هر منطقه یا فینال برسند و تیم پیروز راهی مرحله نهایی شود. در این سال دیدار نهایی منطقه لومباروی به مسابقه‌ای حرت انگیز  بدل شد. رقابتی كه «یو.اس. میلانزه» در پایان دو مسابقه با نتیجه(10-9) میلان را شكست داد! این تیم مرحله ‌نهایی را به صورت دوره‌ای رفت و برگشت با تیمهای جنوا و یونتوس برگزار كرد. تیم یوونتوس كه پیراهن صورتی را كنار گذاشته بود و با راه راه سیاه و سپید در مسابقات شركت می‌كرد. با دو برد و دو مساوی فاتح لیگ شد و جنوا دوم شد.

 

* قهرمانی در دیدار تکراری

  در سال 1906 میلان و یوونتوس در مرحله‌نهایی صاحب امتیازی مشابه شدند. چنین شد كه كار به دیدار مجدد كشیده شد. مسابقه‌نهایی مجدد نیز(0-0) شدتا یك بار دیگر فینال تكرار شود. تیم میلان در این دیدار با سه گل حریف را شكست داد و قهرمان شد. تیم قهرمان باز هم گلچینی از ملیت‌های مختلف بود. دو سوییسی، یك آلمانی، یك هلندی و یك انگلیسی در این تیم توپ می‌زدند! در سال 1907 نیز عنوان خود را تكرار نمود. پس از آن بدست به دو قهرمانی تیم«پرو- ورچای» بود وآن گاه لیگ كشوری آغاز به كار كرد.

 

* نخستین لیگ9 تیمه بود!

 از فصل 10-1909 مسابقات لیگ ایتالیا با حضور 9 تیم به صورت سراسری برگزار شد. روشی كه تا به امروز پابرجا مانده است تیمهای حاضر در لیگ كه بهترین تیمهای مناطق مختلف ایتالیا بودند عبارت بودند از: آندرآ دوسویا، آسونیا، جنوا، اینترنازیوناله، یوونتوس، میلان، پرو- ورچلی، تورینو، میلانزه.

 مقرر شده بود كه پس از پایان كلیه مسابقات رفت و برگشت، دو تیمی كه بیشترین امتیاز را كسب نموده‌اند، دیدار نهایی لیگ را با یكدیگر برگزار كنند. در این دوره لیگ دو تیم اینتر و«پرو- ورچلی» پا به پای هم پیش رفتند و هر دو صاحب 12 پیروزی،1 تساوی و 3 باخت شدند. كار آنها به دیدار نهایی كشیده شد و اینتر در دیدار سرنوشت ساز دست به كاری بزرگ زد و با نتیجه(10-3) پیروز شد! پس از آن نیز به تعداد تیمهای فوتبال مرتب افزوده شد. و «پرو- ورچلی» سه بار پیاپی لیگ را فتح كرد.

در فصل سومی كه با قهرمانی این تیم به پایان رسید، تعداد تیمها به قدری زیاد شده بود كه برخی از تیمها باید در دور انتخابی شركت می‌كردند. مرحله بعدی به صورت گروهی و در دو لیگ شمال و جنوب ایتالیا برگزار شد. شمال ایتالیا شامل مناطق پیدمونت، لیگوریا- لومباردی- ونتو امیلیارومانیا بود و جنوب ایتالیا از بخشهای لاتزیو، توسكانی، كامپانیا تشكیل می‌شد. تیمهای برتر هر یك از گروهها به مرحله‌ نهایی راه می‌یافتند.

مرحله‌نهایی به صورت دوره‌ای برگزار می‌شدو سرانجام بهترین تیمهای مناطق شمال و جنوب دیدار نهایی را برگزار می کردند.

 

 

نظر خود را درباره «لحظه های ماندگار سری آ؛ تیمهایی با ده گل زده در فینال» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره لحظه های ماندگار سری آ؛ تیمهایی با ده گل زده در فینال فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.