زمان مطالعه: 1 دقیقه
لحظه های ماندگار المپیک زمستانی؛ اهدای مدالهای قهرمانی

لحظه های ماندگار المپیک زمستانی؛ اهدای مدالهای قهرمانی

المپیک زمستانی در سال 1924 به میزبانی شامونی فرانسه آغاز شد. در حالی که اتفاقات جذاب زیادی در این رقابتها رخ داد.

مسابقات نخستین دوره المپیک زمستانی در ميان استقبال فراوان مردم باشكوه هرچه تمام آغاز شد و «چالز جوتراو» آمريكايي با قهرماني در اسكيت سرعت مردان در مسافت پانصد متر، نام خود را به عنوان نخستين قهرمان تاريخ بازي‌هاي زمستاني جاودانه ساخت.

در اوايل مسابقات هنوز خبري از اهداي مدال به قهرمانان نبود و به همين جهت هنگام توزیع مدال‌ها - كه اندكي قبل از سخنراني اختتاميه مسابقات توسط «كوبرتن» در پنجم فوريه انجام گرفت - بسياري از قهرمانان به كشور خود بازگشته بودند؛ در این شرایط مدال‌ها توسط «فرانتز ريشل» - از مسوولان برگزاری بازیها- به هم‌تيمي‌هاي باقی‌ماندة قهرمانان اهدا گردد به این امید که مدال‌ها به دست صاحبانش برسد!

از جمله ستارگان حاضر در اين بازي‌ها «سونيا هنی» بود: دختري يازده ساله از نروژ كه بعدها برنده دَه عنوان قهرماني جهان و سه عنوان قهرماني المپيك در اسكيت نمايشي شد و به‌واسطه توانايي خود در اسكيت حتي پایش به هاليوود نيز باز شد هرچند او در این اولین المپیک مدالی كسب نكرد.

 از ديگر ستارگان نخستین المپیک زمستانی مي‌توان به «آرنولد . كلاس. روبرت تونبرگِ» فنلاندي اشاره كرد كه در هر پنج مسابقه اسكيت سرعت برنده مدال شد: سه طلا، يك نقره و يك برنز! تورليف هاوگ از نروژ هم دیگر چهره برجسته این دوره بود كه در اسكي نورديكْ هر دو مسابقة كراس كانتري (صحرانوردي) و نورديك تركيبي را فتح کرد.

تیم‌ هاكي روي يخ کانادا نيز نتايج حيرت‌انگيزي كسب كرد: پيروزي در تمامي پنج مسابقه خود با 110 گل زده و تنها سه گل خورده!  همچنین مسابقه بياتلون (اسكي صحرانوردي با اسلحه) هم به صورت رشته‌اي غيررسمي و نمايشي با نام «گشت نظامي با اسكي» برگزار شد.

در نهایت نروژ و فنلاند در اين بازي‌ها بیست و هفت مدال به چنگ آوردند.

  • افتتاحيه: بیست و پنجم ژانويه 1924
  • اختتاميه: پنجم فوريه 1924
  • تعداد ورزشكاران: 258 نفر (یازده زن و 247 مرد)
  • تعداد كشورهاي شركت‌كننده: شانزده
  • رشته‌هاي ورزشي: لوژسواري،‌ اسكيت نمايشي،‌ هاكي روي يخ، اسكي نورديك، اسكيت سرعت، بياتلون (اسكي صحرانوردي همراه با اسلحه).
  • تعداد مسابقات: شانزده
  • افتتاح رسمي توسط «گاستون ويدال» دبيركل سازمان تربيت‌بدني فرانسه.
  • قرائت سوگند المپيك توسط «كاميله ماندريلون» اسكي‌باز فرانسوي

 

نظر خود را درباره «لحظه های ماندگار المپیک زمستانی؛ اهدای مدالهای قهرمانی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره لحظه های ماندگار المپیک زمستانی؛ اهدای مدالهای قهرمانی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.