زمان مطالعه: 2 دقیقه
لحظه های ماندگار المپیک زمستانی؛ مسابقه ای با دو قهرمان!

لحظه های ماندگار المپیک زمستانی؛ مسابقه ای با دو قهرمان!

المپیک زمستانی 1956 حتی قبل از شروع نیز با حاشیه ها و اتفاقات غیرمنتظره ای رو به رو شده بود. این وقایع در طول مسابقات نیز ادامه پیدا کرد.

در زمستان سال 1956 بارش برف در اروپا بي‌نظير بود امّا دقيقاً در كوه‌هاي آلپ ايتاليا و محلّي كه شهر «كورتينا» واقع شده بود، برف به حدي كم باريده بود كه نظاميان ايتاليايي از ديگر نقاط پربرف، تعدادزيادي يخ و برف به محل برگزاري بازي‌ها منتقل كردند؛ به طوري‌كه همه قسمت‌هاي مسابقه به ارتفاع دو فوت پوشيده از برف شد امّا گرماي هوا باز هم ادامه پيدا كرد و مقدار زيادي از برف‌ها آب شدند؛ تا حدي كه ده‌ها ورزشكار در حين تمرين اسكي آسيب ديدند. يك ورزشكار فرانسوي هشدار داد كه «با اين شرايط، مسابقه اسكي سرعت به مسابقه مرگ تبديل خواهد شد.» با اين هشدار، ارتش ايتاليا مجدداً دست به كار شد و يك بار ديگر، كاميون‌هاي مملو از برف و يخ، عازم كورتينا شدند. با این وجود در روز افتتاح مسابقات برف شدیدی بارید و کامیون ها مجددا دست به کار شدند تا بخش عمده ای از برف ها را تخلیه کنند!

مسابقات از 26 ژانویه آغاز شد و تا 5 فوریه به طول انجامید. در این بازیها پخش زنده مسابقات این شانس برای ساکنان اروپای مرکزی فراهم آورد تا مسابقات را به صورت زنده دنبال کنند. برای اولین بار در المپیک مراسم سوگند ورزشکاران توسط یک ورزشکار زن انجام گرفت و جولیا مینوزا قهرمانی بود که این افتخار را کسب کرد.

در این مسابقات برای اولین بار تیمی متشکل از ورزشکاران آلمان غربی و آلمان شرقی متشکل از 75 ورزشکار در المپیک حضور پیدا کردند. همچنین روس‌ها براي نخستين بار در المپيك زمستاني شركت كردند و برنده 16 مدال شدند. آن‌ها بزرگ‌ترين شگفتي را در هاكي به وجود آوردند كه با پيروزي (4 ـ0) براي كانادا، قهرمان هاكي روي يخ شدند.

آمريكايي‌ها در اسكيت نمايشي درخشان بودند و هر 5 مدال طلاي بازي‌ها را به دست آوردند. «تنلي آلبرايت» در 20 سالگي دومين مدال خود را در اسكيت نمايشي گرفت. اولين مدال او نقره بود. اين بار هم دچار بدشانسی بزرگی شد. درست پیش از آغاز مسابقات پاتیناژ و حین تمرین، آسیبی جدی متحمل شد. تیغه اسکیت او کفش او را پاره کرد و بریدگی عمیقی در پای راستش ایجاد کرد. با این وجود آلبرایت آن قدر خوب کار کرد و طبق رای داوران عنوان قهرمانی را از آن خود ساخت.

ستاره مسابقات نيز «توني زايلر» اتريشي بود. او نخستین اسکی بازی بود که در هر سه مسابقه اسكي آلپاين قهرمان شد. زایلر در مارپیچ بزرگ با اختلاف 6.2 ثانیه نسبت به نفر دوم قهرمان شد در حالی که اختلاف زمانی او با نفر دوم هنوز هم به صورت یک رکورد باقی مانده است. دومین طلای قهرمان اتریشی در مارپیچ به دست آمد در حالی که این بار هم 4 ثانیه با نفر دوم فاصله داشت. اما او برای کسب سومین طلا با مشکلی بزرگ روبه رو شد. در فاصله یک ربع مانده به مسابقه فرود از تپه، در حالی که او داشت گیره بین کفش و چوب اسکی را محکم می کرد، گیره کفش وی شکست. اما مربی ایتالیا گیره کفش خود را به ورزشکار اتریشی داد و به این ترتیب زایلر با اختلاف 3.5 ثانیه نسبت به نفر دوم قهرمان مسابقه شد.

از اتفاقات جالب این مسابقات اعطای دو مدال طلا در مسابقه 1500 متر اسکیت سرعت بود. یوگنی گریشین قهرمان رقابت 500 متر، در مسابقه 1500 متر همزمان با یوری میخاییلوف از خط پایان گذشت تا به هر دو نفر مدال طلا اعطا شود.

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «لحظه های ماندگار المپیک زمستانی؛ مسابقه ای با دو قهرمان!» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره لحظه های ماندگار المپیک زمستانی؛ مسابقه ای با دو قهرمان! فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.