زمان مطالعه: 8 دقیقه
چک لیست لباس و اکسسوری مورد نیاز آقایان

چک لیست لباس و اکسسوری مورد نیاز آقایان

داشتن چک لیست برای خرید لباس و اکسسوری یا ست کردن آنها الزامیست! زیرا باید بدانیم چه لباسی را با چه اکسسوری می توانیم ست کنیم.
در این مطلب می خوانید : [بستن]

اکسسوری های مردانه (accessory) به هر گونه لوازم جانبی غیر از پوشاک که در کنار لباس‌های پوشیدنی استفاده می‌شود، گفته می‌شود. اکسسوری‌ها، پوشیدنی یا حمل‌کردنی هستند. اگر در اطراف شما کسی هست که همیشه خوش لباس است و لباس هایش باهم هارمونی زیبایی دارند مطمئن باشید که برای ست کردن آنها یا حتی موقع خرید از چک لیست استفاده می کند. داشتن چک لیست به شما کمک می کند چه لباسی را چگونه با بقیه ست کنید. در ادامه مطلب آسمونی درباره انواع لباس ها و اکسسوری های مردانه می پردازیم.

انواع لباس مردانه

خوشبختانه امروزه استایل ها و انواع بسیار گوناگونی برای آقایان فراهم شده است. چه آنهایی که استایل اسپرت می پسندند و چه آنهایی که استایل رسمی استفاده می کنند برای هر دو سلیقه ها مدل های متنوعی در اختیار است. می توانید موقع انتخاب لباس یا اکسسوری لیستی را در نظر داشته باشید که می خواهید آن را با چه لباس ها یا اکسسوری هایی ست کنید. پس بدون هدف خرید نکنید. در بخش زیر به معرفی چند نوع لباس مردانه می پردازیم.

  • پیراهن

پیراهن مردانه
پیراهن مردانه

اگر حتی کت و شلوار می پوشید اما بالاخره کت خود را در می آورید پس پوشیدن پیراهن معمولی زیر کت را از سر بیرون کنید. اولین چیزی که مهر تایید را بر ظاهر شما می زند پیراهنیست که بر تن دارید. انواع آنها با استین کوتاه یا بلند، طرح دار یا ساده، یا انواع یقه ها و با اقسام رنگ ها و جنس ها در بازار فراهم است.

  • شلوار

شلوار کژوال مردانه
شلوار کژوال مردانه

شلوارهای مختلفی با همه نوع جنس وجود دارند: شلوار کژوال، جین، پارچه ای. با توجه به سبک و استایل خود و شلوار مناسب را انتخاب کرده و بپوشید. خوبی شلوارهای جین یا لی اینست که بعد از هر بار شستشو نیازی به اتوکشی ندارند و مناسب ترین گزینه برای سفر هستند. اگر هم اندام متناسبی دارید می توانید از شلوارهای کژوال استفاده کنید.

  • کت و شلوار

کت و شلوار مردانه
کت و شلوار مردانه

کت و شلوار، هم برای افرادی که استایل رسمی می پسندند و هم برای افرادی که استایل اسپرت می پسندند مناسب است. با توجه به استایل افراد، کت و شلوار وجود دارد. پس فکر نکنید اگر استالتان اسپرت است نمی توانید از کت استفاده کنید. پس موقع خرید کت و شلوار استایل خود را در نظر داشته باشید.

  • کفش

انواع کفش مردانه
انواع کفش مردانه

مدل و کیفیت کفش می تواند تاثیر زیادی روی کل استایل بگذارد. حتی بر روی سلامتی و راحتی افراد هم موثر است پس نباید کیفیت آن را نادیده گرفت. کفش ها هم دارای مدل ها و سبک های مختلف هستند: رسمی، اسپرت، کتانی، کالج یا حتی صندل.

  • جوراب

انواع جوراب مردانه
انواع جوراب مردانه

امروزه علاوه بر رنگ های تیره و خنثی و تکراری، رنگ های شاد و گوناگونی برای آقایان هم تولید شده است. البته باید در انتخاب جوراب هم مانند سایر لباس ها به نوع تیپ خود توجه کنید. اگر فردی هستید که معمولاض جوراب های خود را گم می کند بهتر است به تعداد کافی یا زیاد جوراب داشته باشید.

  • تی شرت و پلوشرت

تیشرت مردانه
تیشرت و پلوشرت مردانه

تی شرت یکی از رایج ترین و پرطرفدار ترین لباس های مردانه به حساب می آید. پولوشرت هم می تواند در فصل معتدل یا بهار حس خوبی به شما بدهد. پس موقع تهیه چک لیست، خرید تی شرت یا پلوشرت را با توجه به شرایط آب و هوایی فراموش نکنید.

  • سویی‌شرت و پولیور

سویی شرت مردانه
سویی شرت مردانه

برای فصل زمستان یا پاییز هم می توانید از سوییشرت و پولیور استفاده کنید. البته گزینه های دیگری هم مانند کاپشن یا پالتو هم وجود دارند. اما بسته به شرایط جوی و همچنین استایل خود باید آنها را انتخاب کرده و پوشید.

انواع اکسسوری مردانه

انواع اکسسوری مردانه
انواع اکسسوری مردانه

اکسسوری به عنوان تکمیل کننده تیپ در نظر گرفته می شود، و برای متمایزشدن اصلاً نباید آن را نادیده گرفت! همچنین تاثیر زیادی در جذابیت ظاهر هر فرد دارد، اما بیشتر آقایان، در مقایسه با بانوان، به اکسسوری توجه کمتری می دهند. اگر دو نفر یک دست لباس یک شکل را بپوشند، اما دیگری از اکسسوری مناسب آب استایل هم استفاده کند قطعاً خوشتیپ تر و جذاب تر به چشم خواهد آمد. اکسسوری می تواند یک تیپ ایده آل را ایجاد کند. امروزه انتخاب اکسسوری بسیار کار راحتی شده است، در بیشتر پیج ها و سایت ها نمونه های زیادی برای فروش وجود دارند و باعث بیشتر شدن حق انتخاب ما شده است.

به تمام لوازم جانبی که همراه با موارد اصلی یک استایل مورد استفاده واقع می شوند و باعث تکمیل آن استایل می گردند اکسسوری می گوییم. اکسسوری های زیادی وجود دارند که آقایان هم از آن استفاده می کنند، مانند ساعت، کراوات، کمربند، کیف و غیره. جذابیت مردان دقیقاً همان چیزیست که همه به دنبال آن هستند پس باید حتما توجه بیشتری به اکسسوری مردانه داشت. در قسمت زیر چند اکسسوری مردانه را معرفی می کنیم.

  • ساعت مچی

ساعت مچی مردانه
ساعت مچی مردانه

ساعت، مهم ترین اکسسوری لوکس مردانه به حساب می آید. درست است امروزه از تلفن همراه برای اطلاع از ساعت استفاده می کنیم اما اگر آن را نادیده بگیرید تاثیر موثری را بر تیپ خود از دست خواهید داد. البته اعلام زمان از روی ساعت مچی وجه زیباتری نسبت به اعلام آن از روی موبایل دارد، خصوصاً در جلسات و موارد رسمی. پس برای تکمیل استایل خود حتما یک ساعت زیبا و شیک تهیه کنید.

  • کراوات

کراوات مردانه
کراوات مردانه

مدتیست که کراوات دوباره به استایل مردان ایرانی بازگشته است. قبلاً استفاده از آن جنبه خوبی نداشت اما دیگر اوضاع کمی تفاوت پیدا کرده است. کراوات های فراوانی در بازار وجود دارد که می توان با توجه به استایل و نوع و رنگ کت و شلوار خود انتخاب کنید. افرادی که قدبلند و درشت هیکل هستند می توانند از کراوات های بلند و پهن استفاده کنند. و افرادی که اندامی ظریف دارند باید از کراوات های باریک و کوتاه استفاده کنند. یک خوبی دیگر که کراوات دارد اینست که می توان آن را با استایل های اسپرت هم ست کرد. پس هنگام خرید باید لباس موردنظر خود را در ابتدا در نظر داشته باشید.

  • پاپیون

پاپیون مردانه
پاپیون مردانه

استفاده از پاپیون به جای کراوات می تواند در تمایز جالبی را در یک جمع ایجاد کند. برای انتخاب رنگ پاپیون مانند کراوات باید دقت داشته باشید. البته پاپیون به مراتب جذاب تر از استفاده همیشگی از کراوات برای آقایان است.

  • شال گردن

شال گردن مردانه
شال گردن مردانه

انواع شال گردن های مختلف با توجه به شرایط آب و هوایی در همه نوع جنس و اندازه در دسترس است. می توانید از شال گردن های متفاوت ضخیم برای فصل سرد و برای شال گردن های کوچک تر و نازک تر یا نخی برای فصل گرم استفاده کنید.

  • کمربند

کمربند مردانه
کمربند مردانه

کمربند هم یکی از پرکاربردترین و ضروری ترین اکسسوری مردانه است. تضاد بین پیراهن و شلوار را می تواند بیشتر نمایان و جذابیت استایل را دوچندان کند. پس با توجه به نوع استایل رسمی یا اسپرت خود، کمربند مناسب انتخاب کنید. برای خرید کمربند هم نخست باید به لباس موردنظر توجه کنید.

  • عینک

عینک مردانه
عینک مردانه

دو نوع عینک طبی و آفتابی هر کدام می توانند استایل زیبایی به شما بدهند. عینک های طبی را طبق استایل خود می توان تهیه کرد و در طول شبانه روز از آن استفاده کرد. عینک های آفتابی نیز یکی از مهم ترین آیتم ها برای جذابیت ظاهریست. پس برای انتخاب هر دو عینک باید فریم مناسب با توجه به صورت و استایل خود تهیه کنید. علاوه بر زیبایی، کاربرد عینک آفتابی باعث جلوگیری از چروک شدن دور چشم ناشی از آفتاب می شود. پس تاثیر بلندمدت آن را هم در نظر داشته باشید.

  • کلاه

کلاه مردانه
کلاه مردانه

خوشبختانه تنوع بسیاری برای انواع کلاه ها وجود دارد. از انواع کلاه ها می توان در تمامی فصول استفاده کرد. برخی از آنها فقط برای یک فصل خاص هستند. می توانید از چند نمونه در کلکسیون خود داشته باشید. با توجه به فصل، می توان از انواع کلاه ها در رنگ های مختلف مناسب با استایل استفاده کرد. البته اگر در منطقه ای زندگی می کنید که کمتر کسی از کلاه استفاده می کند موجب نگاه های خیره کننده شود. اما بهتر است آن را یکبار امتحان کنید.

برخی کلاه ها فقط مناسب فصول گرم هستند. اما برخی دیگر اعتقاد دارند که این باور غلط است و می توان مثلاً از کلاه آفتابی در زمستان هم همراه با هودی استفاده کرد. عده ای دیگر هم اعتقاد دارند که کسانی از کلاه استفاده می کنند که موهای کافی یا زیبایی ندارند، اما خوشبختانه این اعتقاد هم در حال کمرنگ شدن است و همه آقایانی که حتی موهای زیبایی دارند می توانند از انواع کلاه ها برای جذابیت خود استفاده کنند.

  • زیورآلات

زیورآلات مردانه
زیورآلات مردانه

از قدیم الایام استفاده از گردنبند و انگشتر یا دستبند رایج بوده، امروزه گوشواره هم به آنها اضاف شده است. برخی از اقایان برای یک گوش خود گوشواره مناسب استفاده می کنند. انواع گردنبندها، انگشترها و دستبند های مختلف با همه نوع جنس (مانند چرم، طلا، نقره، برنج، مس، چوب و ...) در بازار تنوع بسیاری دارند. پس با توجه به استایل خود از زیورآلات مناسب می توانید استفاده کنید.

امروزه برخی زیورآلات مفاهیم خاص خود را دارند و می توان حتی دستبند یا گردنبند خود را سفارش داد. دستبندها و گردنبندهای ماه تولد، کد مورس یا خیلی موارد دیگر در صفحات اجتماعی برای فروش وجود دارند.

  • انواع کیف

انواع کیفها
انواع کیفها

کیف های دستی و پولی برای آقایان در اختیار قرار دارد. کیف های پولی بیشتر از نوع چرم برای آنها توصیه می شود. خصوصاً اگر چرم طبیعی و اصل باشد. کیف پول تاثیر خوبی برای منظم کردن کارتهای متعدد بانکی و غیره را دارد. پس کیف پول را فراموش نکنید. کیف های دیگری هم مانند کوله پستی، کیف دسته چک، دو لتی، سه لتی، پاسپورتی، دستی و دوشی و دیپلمات وجود دارند. که با توجه به نوع استایل می توان از آنها استفاده کرد.

  • لوازم جانبی کت و شلوار

مربع جیبی کت و شلوار
مربع جیبی کت و شلوار

اگر لباس اسپرت می پوشید از کت و شلوار هم می توانید استفاده کنید. و اگر این کار را کردید پس به اکسسوری کت و شلوار هم نگاهی بیندازید.

مربع جیبی برای استایل کلاسیک در کنار کراوات آقایان است. ترکیب هر دو تاثیر شگرفی خواهد داشت. مثلاض یک کراوات آبی را با یک مربع جیبی پرتقالی ست کنید. البته اگر از رنگ های شاد یا روشن خوشتان نمی آید می توانید از رنگ های خنثی استفاده کنید.

  • دستکش چرمی

دستکش چرمی مردانه
دستکش چرمی مردانه

دستکش چرمی نیز یک اکسسوری بسیار ناب است که کمتر کسی از آن استفاده کرده است. بهتر است به طبیعی بودن چرم دستکش ها توجه شود تا ظاهر و جذابیت بیشتری داشته باشند. می توانید این دستکش ها را در فصل سرد همراه با کت یا پالتوی چرمی یا غیرچرمی استفاده کنید.

  • ساسپندر یا همان بند شلوار

ساسپندر مردانه
ساسپندر مردانه

ساسپندر یا ساس بند همان نوارهای زینتی هستند که از جنس پارچه ضخیم یا چرم اند و روی شانه ها قرار می گیرند و باعث ثابت ماندن شلوار می شوند. البته در قدیم بیشتر پیرمردان از آن استفاده می کردند. اما امروزه فقط برای نگه داشتن شلوار و توسط سالمندان استفاده نمی شود، بلکه در تنوع بیشتری در اختیار جوانان هم قرار دارد. ساسپندر یک اکسسوری کلاسیک است اما استفاده از آن قوانین خاص خود را دارد:

  1. ساسپندر را نباید با کمربند بست.
  2. ساسپندر را باید با توجه به رنگ استایل و نوع شلوار خود انتخاب کنید.
  3. ساسپندر را بدون کت نپوشید.
  4. ساسپندر را به طور صحیح ببندید.
  5. به سایز ساس بند توجه کنید.
  6. رنگ ساس بند باید با رنگ کفش ست باشد.
  7. به پهنای ساسپندر توجه کنید.

شما می‌توانید بند‌های باریک یا بلند را انتخاب کنید، اما این هم قوانینی دارد:

  • بند شلوار‌های باریک، 1.2 تا 2.5 سانتی متر، برای استایل مدرن و جوان پسندانه مناسب است.
  • بند شلوار‌های متوسط، 3 تا 3.8 سانتی متر، اندازه‌ای استاندارد دارند و برای هر فردی مناسب است.
  • بند شلوار‌های پهن، 5 سانتی متر، بیشتر کاربردی هستند و برای افراد سنتی و کلاسیک مناسب است.

 

نظر خود را درباره «چک لیست لباس و اکسسوری مورد نیاز آقایان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره چک لیست لباس و اکسسوری مورد نیاز آقایان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.