زمان مطالعه: 1 دقیقه
معرفى كتاب پازيريک

معرفى كتاب پازيريک

كتاب پازيريك، مجموعه هفت جلدى كتاب كامل و جامع فرش و فرش بافى است كه به همت دکتر پوراندخت نيرومند تاليف شده است.

جمعه 30 مهر 1400
نویسنده: لاله عالم

جلد اول سيرى دارد به تاريخ فرش دست بافت، در جلد دوم فن اورى هاى نوين و بومى ريسندگى بررسى مى شود. فن اورى هاى بومى و نوين رنگرزى موضوع جلد چهارم است. همچنين جلد پنجم به فناورى بومى و نوين طراحي نقشه قالى پرداخته است. جلد ششم به فناورى بومى بافت را مد نظر قرار داده است و جلد هفتم فناورى بومى و نوين رفوگرى را موضوع بحث دانسته است.

تاليف پازيريك ، پس از استقبال از كتاب اموزش هنر قاليباف اغاز شد و در طی یک فرایند 23 ساله به سرانجام رسيد.. در طی این 23 سال، شش بار مجموعه برای چاپ و نشر آماده شده بود که به دلیل تشخیص نویسنده برای تکمیل بیشتر، و تغییرات اساسی بالاخره در سال 1399 مجوز نشر گرفت و توسط شورای کتب ارزشمند وزارت ارشاد، به عنوان کتاب ارزشمند سال 1399 انتخاب شد.

اين كتاب با هدف توصیف و تبیین گام به گام توليد فرش دستبافت، شناخت فلسفه نقوش و نگاره ها، تبیین ابعاد هنری و فناوری فرش دستبافت و در مجموع تهيه مجموعه ای جهت ارتقا صلاحدید های حرفه ای دست اندرکاران تولید فرش، و صاحبان خانگی و اداری فرش دستبافت و علاقمندان به خرید فرش دستبافت به نگارش درامده است.در تاليف اين كتاب سهراب مسجديان جزي با دكتر نيرومند همكاري داشته اند، ضمن انكه

در ویراستاری این مجموعه سعید رونقیان تبریزی نقش اصلی و مهندس ایرج جاوید تاش همکاری ویراستاری علمی در جلد دوم و سوم و استاد دکتر سیروس پرهام در جلد اول و بخشی از جلد دوم داشته اند. علاوه بر این، امیر مسعود مسجدیان جزی، علیرضا طاهرپور و ابوالفضل علیزاده نیز نقش ویراستاری را در نسخه سال 1396 و 1390 برعهده داشته اند.طراحي صفحه از عليرضا حكم ابادى است و چاپ اين اثر در انتشارات پازيريك بوده است.

نظر خود را درباره «معرفى كتاب پازيريک» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره معرفى كتاب پازيريک فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.