زمان مطالعه: 1 دقیقه
داستان آقامحمدخان قاجار و شکار روباه

داستان آقامحمدخان قاجار و شکار روباه

ماجرای داستان آقامحمدخان قاجار و شکار روباه بر اساس داستانی از کتاب خواجه تاجدار گرفته شده است.
در این مطلب می خوانید : [بستن]

داستان آقامحمدخان قاجار و شکار روباه یکی از داستان های عبرت آمیز تاریخی می باشد. این داستان به گفته بعضی مورخان بر اساس واقعیت نوشته شده است. در ادامه با آسمونی باشید و ماجرا را بخوانید.

معرفی

شکار روباه توسط آقامحمدخان قاجار
شکار روباه توسط آقامحمدخان قاجار

ماجرای قصه روباه برگرفته از کتاب «خواجه تاجدار» و براساس واقعیت نوشته شده است. این کتاب به اتفاقات تاریخی ایران از هنگام مرگ نادرشاه افشار تا پایان زندگی آقامحمدخان قاجار می پردازد. نویسنده کتاب «ژان گِور» (jean guèvre) می باشد که توسط «ذبیح‌ الله منصوری» ترجمه شده است. اما بسیاری از نویسندگان گفته اند ترجمه این کتاب اغراق آمیز بوده و بعضی از مسائل جزء تخیلات است.

داستان

آقامحمدخان قاجار علاقه زیادی به شکار روباه داشت.
وی تمام روز را درپی یک روباه با اسبش می تاخت تا زمانیکه حیوان از فرط خستگی نقش برزمین شود، بعد روباه را میگرفت و بر گردنش زنگوله ای میبست و درنهایت رهایش میکرد...
تا اینجای داستان مشکلی نیست. درست است، روباه مسافت زیادی را دویده و وحشت کرده ولی حداقل هنوز زنده و سالم است و هم دُمش را دارد، هم سرش را و هم پوستش را نکنده اند، فقط میماند آن زنگوله...
از اینجای داستان مصیبت روباه شروع میشود...
هرجا که میرود یک زنگوله بر گردنش صدا میکند....
دیگر نمیتواند شکار کند چون مرغ و خروس ها با شنیدن صدای زنگوله فرار میکنند. صدای زنگوله جفتش را هم میترساند و فراری میدهد،
از همه اینها بدتر صدای زنگوله خودش را هم پریشان و عصبی و آرامشش را مختل میکند، پس از اینکار روباه یا باید رام شده و نزد شاه می رفت و یا محکوم به مرگی تدریجی بود و روباه بیچاره در نهایت، گرسنه و تنها در گوشه ای میمیرد.

نتیجه گیری

می گویند این ماجرا را می توان به خیلی چیزها ربط داد، از جمله به افکار منفی که اگر سراغ فرد بیاید بمرور تسلیم ذهن می شود و او را از پای در می آورد. پس هرگاه افکار پلید بسراغ تان آمد آنرا با مشغول کردن خود به کاری از سر بیرون کنید تا شما را اسیر خود نکند و از پای در نیاورد.

نظر خود را درباره «داستان آقامحمدخان قاجار و شکار روباه» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره داستان آقامحمدخان قاجار و شکار روباه فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.