زمان مطالعه: 2 دقیقه
فینال جام حذفی انگلیس(1932)؛ نیوکاسل- آرسنال

فینال جام حذفی انگلیس(1932)؛ نیوکاسل- آرسنال

وقتی توپ به سمت دروازه آرسنال سانتر شد، تصور بسیاری بر این بود که توپ از عرض زمین بیرون می رود.

این طرف خط یا آن طرف خط؟ بعدها عکسها نیز نشان می داد که توپ از خط عرضی گذشته است. اما جیمی ریچاردسون خود را به توپ رساند؛ همان توپ را سانتر کرد و لحظه ای بعد، جک آلن گل تساوی را در دقیقه 38 وارد دروازه آرسنال کرد. آلن 29 ساله با نام کامل جان ویلیام آلکرافت آلن، ستاره دیدار روز 23 آوریل 1932 در ومبلی بود. بازیکنی که پیش از آن دو بار با شفیلد ونزدی لیگ فوتبال را فتح کرده بود اما این تنها باری بود که فرصت فتح جام حذفی را به دست می آورد و به بهترین شکل از آن استفاده کرد.

نیوکاسل کار خود را با تساوی(1-1) در خانه بلکپول آغاز کرده بود و بعد از برد(1-0) در دیدار تکراری، دو بار در مرحله بعد مقابل ساوث پورت(1-1) متوقف شد. اما سرانجام در مسابقه سوم، راه راه پوشان طوفان به پا کردند و (9-0) حریف را در هم کوبیدند. کلاغها از آن به بعد دست نیافتنی شدند و مقابل لستر(3-1)، واتفورد(5-0 و چلسی(2-1) پیروز شدند.

در مقابل آرسنال هربرت چاپمن یک ماشین جنگی مهارناپذیر بود. توپچی ها ابتدا(11-1) داروِن را در هم کوبیدند و سپس مقابل پلیموث آرگیل(4-2)، پورتسموث(2-0)، هادرزفیلد تاون(1-0) و منچستر سیتی(1-0) به برتری رسیدند و در فینال مقابل 92298 تماشاگر هم در دقیقه 15 توسط رابرت" باب" جان- هافبک چپ ولزی خود-  پیش افتادند. اما گل تساوی نیوکاسل همه چیز را دگرگون کرد؛ آن چنان که بعدها از این مسابقه با عنوان« فینال آن طرف خط» یاد شد!

1932 FA Cup Final Match | Newcastle United vs Arsenal

نیوکاسلی ها درآن فصل در لیگ یازدهم شدند و هرچند در خانه خود(3-2) آرسنال را برده بودند، اما در زمین حریف(1-0) باختند تا به نظر برسد در زمین بی طرف ومبلی، بخت بیشتری از آن توپچی ها خواهد بود. اما در نیمه دوم جک آلن گل دوم خود را در دقیقه 72 به ثمر رساند تا فینال (2-1) به سود نیوکاسل خاتمه پیدا کرده و جام قهرمانی به جیمی نلسون- کاپیتان و مدافع تیم- اعطا شود. مدافع 173 سانتی متری اسکاتلندی که تمام افتخارات زندگی خود را با کاردیف و در ولز به دست آورده بود و این تنها عنوان وی با تیمی انگلیسی بود. اندی کانینگام مربی نیوکاسل هم که به عنوان بازیکن، دورانی بسیار موفق را سپری کرده و هشت بار قهرمان لیگ اسکاتلند شده بود، برای اولین و آخرین بار یک جام را به عنوان مربی بالای سر می برد.

اما آرسنالی ها در همان فصل لیگ را هم با اختلاف 2 امتیاز به اورتون واگذار کردند و فصل درخشان آنها بدون کسب حتی یک جام به پایان رسید.

 تنها مایه تسلی آنها تصاویری بود که نشان می داد گل اول نیوکاسل در فینال، قانونی نبوده است. شاید اگر VAR در آن روزگار وجود داشت، ثابت می کرد میلیمتری از توپ روی خط بوده و این دلخوشی آرسنال نیز از آنها گرفته می شد!

نظر خود را درباره «فینال جام حذفی انگلیس(1932)؛ نیوکاسل- آرسنال» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره فینال جام حذفی انگلیس(1932)؛ نیوکاسل- آرسنال فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.