زمان مطالعه: 1 دقیقه
فیلم سینمایی ژان دو بری

فیلم سینمایی ژان دو بری

فیلم ژان دو بری فیلمی فرانسوی به کارگردانی و بازیگری مایوین است و دیگر بازیگر آن جانی دپ می‌باشد. این فیلم 16 مه 2023 در فستیوال کن به نمایش در آمد.

فیلم سینمایی ژان دو بری یا ژان دو باری (Jeanne du Barry) با بازی جانی دپ در نقش لوئی پانزدهم است. کارگردان فیلم ژان دو بری مایوین (Maïwenn) است که خود وی هم در نقش مادام دو بری ایفای نقش کرده. این فیلم محصول مشترک فرانسه، بلژیک و بریتانیا است.

فیلم ژان دو باری اولین بار در 16 مه 2023 در جشنواره فیلم کن اکران شد و 15 ماه بعد از طریق نتفلیکس در فرانسه منتشر خواهد شد. در ادامه با آسمونی باشید تا به معرفی فیلم سینمایی ژان دو بری (La Favorite‎) بپردازیم.

ژانر

تاریخی/زندگینامه‌ای/درام/عاشقانه

زبان اصلی

فرانسوی

سال تولید

2023

سال انتشار

16 مه 2023

مدت زمان

116 دقیقه

عنوان اصلی فیلم

Jeanne du Barry

 

پوستر فیلم ژان دو بری

داستان فیلم ژان دو بری

فیلم سینمایی ژان دو بری درباره لویی پانزدهم پادشاه فرانسه با بازی (جانی دپ) و ژان دوبری یا مادام دو بری با بازی (مایوین) است که وی معشوقه رسمی پادشاه فرانسه که زنی زیبا و زیرک بود، می‌باشد.

لوئی پانزدهم (Louis XV) متولد سال 1710 میلادی بود و سال 1774 درگذشت. همسر او ماری لیزینسکی نام داشت. لوئی زمان ازدواج 15 ساله و ماری 22 ساله بود. ماری ده فرزند به دنیا آورد. اما مادام دو بری در ده سال آخر عمر لوئی پانزدهم، معشوقه وی بود. مادام دو بری پس از ازدواج صوری با کنت دو باری لقب کنتس گرفته بود. وی به لطف توجه لوئی پانزدهم به دربار پادشاه فرانسه راه یافت.

بازیگران و عوامل فیلم ژان دو بری در فستیوال کن

اکران فیلم ژان دو بری در فستیوال کن

فیلم ژان دو بری 16 مه 2023 در هفتادوششمین جشنواره فیلم کن پخش شد. پس از پخش فیلم ژان دو بری در جشنواره کن، تماشاچیان جانی دپ را حدود هفت دقیقه تشویق کردند. جانی دپ برای بازی در این فیلم، زبان فرانسه را آموزش دیده.

عوامل و بازیگران فیلم ژان دو بری

بازیگران

جانی دپ، مایوین، لویی گارل، پیر ریشار و نوئمی لووفسکی

کارگردان

مایوین

تهیه کننده

مایوین، پاسکال کوشه و گرگوار سورلات

نویسنده

مایوین، تدی لوسی-مدست و نیکلاس لیویچی

موسیقی

استیون واربک

توزیع کننده Le Pacte و نتفلیکس

 

تصاویر فیلم ژان دو بری

جانی دپ در نقش لوئی پانزدهم
مایوین در نقش مادام دو بری
Jeanne du Barry
فیلم سینمایی ژان دو باری

 

نظر خود را درباره «فیلم سینمایی ژان دو بری» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره فیلم سینمایی ژان دو بری فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.