یکشنبه 15 اسفند
نویسنده: مرجان دلپسند

امروزه کشور نروژ را می توان پنجمین کشورصادرکننده نفت دردنیا دانست. همچنین کشوری که به عنوان دومین صادرکننده محصولات دریایی به شمار می آید.
کشتی سازی وماهیگیری نیز یکی از پایه های اصلی اقتصاد این کشور را تشکیل می دهد. به عبارتی دیگر می توان گفت ساختار اصلی اقتصاد کشور نروژ تا سال 1960صنعت کشتی سازی و ماهیگیری بود. اما بعد از کشف اولین منابع گاز طبیعی در دریای شمال توسط یک شرکت هلندی به نام "شرکت شل" در "دریای شمالی" چند شرکت خصوصی ديگر نيز، ازجمله شرکت "ساگا پلوتونیوم"، با حفر چاه های عظیم دردریای شمالی موفق شدند تا چاه های عظیم نفت برنت دریای شمال را كشف كنند و از آنجایی که به دلیل موقعیت سخت جغرافیایی و آب و هوای سرد و خشن و وزش بادهای سهمگین امکان انجام تحقیقات بیشتربرای کشف بیشتر نفت و گاز طبیعی نبود و هم چنین امکان استخراج مقدار کمی نفت از این دریا بود، تصمیم گرفته شد براى استخراج نفت بيشتر ساخت دکل ها به فاز دوم برسد.

از اين رو شرکت ساگا با وعد حقوق بالا و تضمین آینده و زندگی کارگردان توانست برای سال ها نیروهای کاری فراوانی را برای حفر چاه های بیشتر و ایجاد فاز دوم دکل نفتی فراهم كند. اما این پروژه به دلایلی تکمیل نشد. موضوعی که سوژه فيلم "دریای سوزان" شد. اين فليلم به "کارگردانی "جون آندریاس آندرسون" و محصول کشورنروژ است. همچنین ژانر آن اكشن و محصول 2021 مى باشد. بازیگران این سریال عبارت هستند از :"کریستیان کوچات تورپ" ، "هنریک بیلاند"، "رلف کریستین لارنس" ، "آندریاس باسمو کریستیانسن" و "بیورن فلوبرگ ".

سکانس شروع این فیلم با صحبت های مردی میانسالی است که به بیان بخشی از خاطرات خود درسن هجده سالگی اش می پردازد. زمانی که برای نخستین بار به عنوان کارگر برای کار در یک دکل نیمه تمام در دریای شمال راهی این مکان می شود. بنا به گفته وی پیشنهاد درآمد بالا و تضمین زندگی آینده اش یکی از دلایلی بودند که باعث پذیرفتن این شغل آن هم در بدترین موقعیت زمانی و مکانی شده است.

فیلم سینمایی دریای سوزان
سکانسی از فیلم سینمایی دریای سوزان

در سکانس های بعدی این فیلم سینمایی مردی را می بینیم که به همراه پسر خردسالش در حال خوردن صبحانه هستند، در حالی از پنجره نظاره گر اقیانوس مى باشند. از سوی دیگر با شخصیت دیگر فیلم "سوفیا هارتمن" که محقق ربات های زیر آبی می باشد، روبرو می شویم. دختر جوانی که عااشق شغلش است و دلبسته "آستین بروکلند" می باشد و اين دو شخصيت شغلشان مرتبط به شرکت نفتی ساگا پلوتونیوماست.

"سوفیا " دخترجوانى است که به تازگی با "آستین بروکلند آشنا شده و رابطه عاطفی خوبی هم با پسر خردسال وی دارد. این دو شخصیت به لحاظ عاطفی و احساسی بسیار نزدیک به هم هستند و ازدواج موضوع مشترکی است که هردو به آن فکر می کنند. تا به اینجای داستان همه چيز طبق روال روزمره زندگی برای آنها پیش می رود. اما نقطه تعلیق داستان فیلم از جایی شروع می شود که سوفیا به همراه همکارش "آرتور" برای یک ماموریت ناگهانی راهی دکل نفتی دریای شمالی می شوند.

در واقع مقصد آنها کشتی "ام اس نرماند“ است تا درباره موضوعى تحقيق كنند و درباره مفقود شدن يك سرى افراد اطلاعاتي بدست بياورند. ماموریتی که شروعش با امضای فرم عدم افشا شروع می شود. اما این ماموریت در دریای شمالی به خاطر سقوط و نشست گاز در دکل گازی و انفجار آن در این محل ماموریت نیمه کاره باقی می ماند و از آنجا که" آرتور "و "سوفیا" کارشناس بررسی ربات های زیر دریایی در مرکز ساگا پلوتونیوم هستند، پس از تعمیر و بازسازی مجدد ربات زیر دریایی خود و با بررسی حافظه آن متوجه موضوعی در مورد علت نشست گاز و انفجار دکل گازی در دریای شمالی می شوند.

فیلم سینمایی دریای سوزان
فیلم سینمایی دریای سوزان

اتفاق و حادثه ای که برای دکل می افتد، باعث می شود تا سوفیا با به خطر انداختن جان خود به همراه آرتور، همكارش، راهی دکل نفتی شود تا نامزد خود آستین بروکلند را پیدا كند. حادثه ای که بیشتر توانست میزان دلبستگی وعلاقه سوفیا به نامزدش را نشان بدهد. تا حدی که ادوین پسر خردسال آستین بروکلند نیز به سوفیا و علاقه اش به او و بازگشت مجددش نزد وی مطمئن شد تا حدى كه حاضر نمی شود به همراه دوست وهمکار پدرش مرکز تحقیقات ساگا پلوتونیوم را تا بازگشت مجدد وی ترک كند.

این فیلم سینمایی را می توانید در شبکه نمایش خانگی فیلیمو تماشا نمایید.

نظر خود را درباره «معرفى فیلم سینمایی دریای سوزان، یک اکشن پر از هیجان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره معرفى فیلم سینمایی دریای سوزان، یک اکشن پر از هیجان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.