زمان مطالعه: 1 دقیقه
کشوری یک میلیونی که در راگبی المپیک شکست ناپذیر است

کشوری یک میلیونی که در راگبی المپیک شکست ناپذیر است

فیجی کشوری است تشکیل شده از چندین جزیره کوچک. جزایری که وسعت آنها روی هم رفته 18274 کیلومتر مربع است. جمعیت این کشور هم در سال 2019 حتی به یک میلیون نفر هم نمی

سابقه حضور فیجی در المپیک به سال 1956 باز می گردد. در آن سال بازیهای المپیک در ملبورن برگزار می شد و نزدیک جزایر فیجی به استرالیا سبب شد که پنج ورزشکار راهی استرالیا شوند. پس از آن فیجی در تمامی ادوار المپیک- به جز بازیهای 1964 و 1980- حضور داشت. اما کاروان این کشور هرگز صاحب مدال المپیک نشد. تا این که بازیهای 2016 ریو فرا رسید.

در این بازیها برای نخستین بار راگبی هفت نفره در برنامه بازیها قرار گرفت. به این ترتیب فیجی برای اولین بار با 52 ورزشکار راهی المپیک شد. از این تعداد 18 نفر فوتبالیست و 13 نفر بازیکن راگبی بودند.

در ریو تیم راگبی هفت نفره فیجی در مرحله گروه در برابر برزیل(40-12)، آرژانتین(21-14) و آمریکا(24-19) به برتری دست یافت و به یک چهارم نهایی بازیها رسید. یک برد(12-7) در برابر نیوزیلند، این تیم را به نیمه نهایی بازیها رساند و برتری (20-5) در برابر ژاپن، فیجی را فینالیست المپیک کرد تا کسب مدال این تیم حتمی شود.

فینال در روز 11 آگوست 2016 در ساعت 19 آغاز شد و بهترین نتیجه فیجی در همین مسابقه رقم خورد. این تیم (43-7) بریتانیا را شکست داد و نخستین طلای خود را در المپیک جشن گرفت. طلایی که این کشور را به مقام 54 جدول مدالهای المپیک رساند.

چهار سال گذشت و این بار 13 بازیکن از 30 ورزشکار فیجی در المپیک بازیکن راگبی هفت نفره مردان بودند و همین تعداد بازیکنان راگبی زنان فیجی در المپیک. در بخش مردان مدافع عنوان قهرمانی مرحله گروهی را با پیروزی مقابل ژاپن(24-19)، کانادا(28-14)، بریتانیا(33-7) به پایان رساند و با برتری مقتدرانه(19-0) در برابر استرالیا باز هم به جمع چهار تیم برتر رسید. در نیمه نهایی فیجی (26-14) آرژانتین را از پیش رو برداشت و آن گاه در روز 28 جولای با برتری (27-12) در برابر نیوزیلند، برای دومین بار قهرمان المپیک شد.

زنان فیجی هم درخشیدند و این بار سد یم چهارم نهایی را از پیش رو برداشتند. آنها در دوره قبل در برابر آمریکا(12-7) مغلوب شده و از جدول کنار رفتند. اما این بار در دور گروهی بعد از باخت(12-5) در برابر فرانسه، مقابل تیمهای کانادا(26-12) و برزیل(41-5) پیروز شدند. برد (14-12) مقابل استرالیا بالاخره فیجی را به جمع چهار تیم برتر بازیها رساند. در نیمه نهایی و فینال، یک باخت(22-17) مقابل نیوزیلند و یک برد(21-12) در برابر بریتانیا فیجی را به عنوان سوم مسابقات رساند.

به این ترتیب فیجی تاکنون در المپیک صاحب دو طلا و یک برنز شده است که همگی آنها در راگبی به دست آمده است. سه مدال برای کشوری با کمتر از یک میلیون نفر جمعیت!

نظر خود را درباره «کشوری یک میلیونی که در راگبی المپیک شکست ناپذیر است» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره کشوری یک میلیونی که در راگبی المپیک شکست ناپذیر است فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.