زمان مطالعه: 2 دقیقه
نقد و بررسی فيلم سيندرلا، سيندرلايی ديگر

نقد و بررسی فيلم سيندرلا، سيندرلايی ديگر

سیندرلا 2021 یک فیلم کمدی، عاشقانه و موزیکال آمریکایی است به کارگردانی کی کانن می باشد و براساس افسانه‌ای قدیمی به همین نام ساخته می‌شود.
در این مطلب می خوانید : [بستن]

شنبه 20 شهريور 1400
چكاوك شيرازى

سیندرلا 2021

مدت ها بود که جامعه شناسان در پی نقدهای خود به فیلم انیمیشن هایی از قبیل سیندرلا و سفید برفی و هفت کوتوله و... به موردی بحث برانگیز اعتراض می کردند و آن این بود که چرا دختران این داستان ها به دنبال به دست آوردن خوشبختی از طریق فرد دیگری ( شاهزاده ی سوار بر اسب سفید) است و این راه از طریق جادو و جادوگران برایش هموار می شود و خودش هیچ فعالیت خاصی نمی کند به غیر از این که دختر مهربانی است و قابلیت حرف زدن با حیوانات و پرندگان را دارد. در پی این اعتراضات انیمیشن‌هایی مانند فروزن و شجاع و... ساخته که شد که در آن ها دختران مستقلی نقش آفرینی می کنند که نه تنها منتظر کسی نیستند تا خوشبختشان کند بلکه روی جهان پیرامونشان هم اثر می گذارند و دنیا را آن طور که می خواهند تغییر می دهند.

این مطلب پیش درآمدی بود برای فیلم موزیکال سیندرلا. فیلمی که المان های جذاب انیمیشن قدیمی را به عاریت گرفته ولی مانند انیمیشن های شجاع و... این اوست که دنیا را مطابق میلش تغییر می دهد.

داستان کمدی رومانتیک سیندرلا 2021

 تیزر فیلم سیندرلا 2021
تیزر فیلم سیندرلا 2021

همان طور که همه می دانیم سیندرلا دختری است که با نامادری و خواهران ناتنی اش زندگی می کند و منتظر روزی است که عشق به او کمک کند و زندگی اش عوض شود. اولین چیزی که از انیمیشن اصلی می آید خیاطی کردن سیندرلا است. او طراحی حرفه ای است و رویای روزی را دارد که تجارتی در زمینه ی استعدادش راه بیندازد ولی بر خلاف انیمیشن این خود اوست که صفر تا صد دوخت پیراهن را به عهده می گیرد نه موش ها و گنجشک ها.

دومین اتفاق جذابی که برای این فیلم رقم خورد و هیچ تغییری هم در روند داستان نداد و بلکه به اهداف سازندگان‌ فیلم نزدیک‌تر بود، این بود که این بار این شاهزاده است که مجذوب جسارت سیندرلا می شود و ترتیب مجلس رقصی را می دهد تا همه در آن شرکت کنند. پس در واقع اوست که زمینه را برای ملاقات با سیندرلا فراهم می کند برخلاف فیلم کارتونی که سیندرلا مشتاقانه آرزو دارد ‌که به جشن برود بلکه شاهزاده او را ببیند. تازه این در حالی است که سیندرلا صرفا برای یافتن موقعیت شغلی به این جشن می رود. داستان مانند گذشته ادامه می یابد و نامادری مانع ورود او به جشن می شود. اما پری مهربان که این بار در کمال شگفتی یک مرد سیاهپوست است ظاهر می شود و اوضاع را برای سیندرلا مرتب می کند و مهم این که لباسی را به تن او می پوشاند که خود سیندرلا طراحی کرده.

او به جشن می رود و پی می برد که پسری که در ده ملاقات کرده همان شاهزاده است و وقتی می فهمد که شاهزاده قصد ازدواج با او را دارد منصرف می شود زیرا می داند که نمی تواند به آرزویش جامه ی عمل بپوشاند و باید صرفا مانند مترسکی در قصر رفتار کند. بنابراین دست رد به سینه ی شاهزاده می زند تا هدفش را دنبال کند. و این جا درست جایی است که عشق، همان طور که از ابتدای فیلم صحبتش بود، کار خودش را می کند و شاهزاده به دنبال او راهی می شود و قید پادشاهی و تاج و تختش را می زند و چون عشق جریان یافته حتی بر پادشاه و ملکه هم تاثیر می گذارد و آن ها این مسئله را به راحتی می پذیرند.

همه ی این اتفاقات خوشایند در فضایی پر از رنگ های تند و شاد و با موسیقی همراه است که لذت دیدن فیلم را دو چندان می کند.

از دیگر نکات مثبت فیلم : یکی توضیح دادن دلیل بدجنسی نامادری است و دیگری استفاده از یک رپر در نقش جارچی سلطنتی است. خلاصه با یک فیلم خوش ساخت و متفاوت با بازیگران معروف طرفیم که حتما از دیدنش لذت‌ خواهید برد.

نظر خود را درباره «نقد و بررسی فيلم سيندرلا، سيندرلايی ديگر» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره نقد و بررسی فيلم سيندرلا، سيندرلايی ديگر فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.