مطالعه: 1 دقیقه
سنجدهای سفره هفت‌سین را بخورید

سنجدهای سفره هفت‌سین را بخورید

سنجد خاصیت آنتی‌اکسیدانی بسیار قوی دارد و با ویتامین کا (K) به نبرد سموم معده و روده می‌‌‌رود.

سنجد یکی از سین‌هایی است که آن را در سفره هفت‌سین برای عید نوروز قرار می‌دهیم. بسیاری سنجد را تنها برای تزئین در سفره هفت‌سین می‌گذارند و در پایان نوروز هم آن را دور می‌ریزند. اما سنجد فواید بی‌شماری دارد که در این مطلب آسمونی به برخی از آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

سنجدهای سفره هفت سین را بخورید + فواید بیشمار سنجد
گیاه و میوه سنجد

معرفی گیاه سنجد

سنجد، ایده، قبیده بادام (نام علمی: Elaeagnus) نام یک سرده از تیره سنجدیان است. از نام سنجد در طب سنتی بسیار سخن گفته شده است. سنجد بومی آسیای غربی و مرکزی، افغانستان،روسیه، قزاقستان، ترکیه و ایران است.

فواید سنجد

سنجد برای ترمیم شکستگی، ترک استخوان و پوکی استخوان بی‌‌نظیر است. پودر هسته سنجد، غضروف‌‌ساز بوده و برای ترمیم مفاصل و کمردرد می‌توان آن را با شیر مصرف کرد. سنجد عفونت ریه را خشک و آب‌‌آوری شش‌ها را درمان می‌‌کند و کمبود ویتامین C بدن را رفع می‌‌کند. سنجد خاصیت آنتی ‌اکسیدانی بسیار قوی دارد و با ویتامین کا (K) به نبرد سموم معده و روده می‌‌‌رود. پودر هسته سنجد در درمان التهاب‌‌های حاد و مزمن کاربرد دارد و آرتروز را درمان می‌‌‌کند.

پودر سنجد

اگر می‌‌توانید، خودتان تعدادی سنجد تازه را با پوست و گوشت و هسته آسیاب کنید اما اگر آسیاب ندارید یا نگران هستید، هسته سنجد، آسیاب شما را خراب کند، می‌‌توانید پودر سنجد آماده تهیه کنید. یک قاشق غذا‌خوری از این پودر را در یک لیوان شیر بریزید و با یک قاشق غذاخوری عسل آن را شیرین کنید و روزانه یک وعده از آن را با غذا یا میان‌وعده استفاده کنید. این نوشیدنی، مکمل درمانی بسیار مناسبی برای مبارزه با پوکی استخوان و آلزایمر است.

برگ سنجد

برگ درخت سنجد را با حرارت ملایم در روغن زیتون بجوشانید، روغن به دست آمده برای ورم مفاصل و اعضای بی‌حس بدن مفید و تأثیرگذار است. مزه‌‌مزه کردن جوشانده پوست سنجد ریشه دندان را محکم  نموده و از خونریزی لثه جلوگیری می‌‌کند.

نظر خود را درباره «سنجدهای سفره هفت‌سین را بخورید» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره سنجدهای سفره هفت‌سین را بخورید فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.