زمان مطالعه: 1 دقیقه
فرودگاه های عراق

فرودگاه های عراق

عراق یک کشور بزرگ و بسیار زیبا و دارای فرودگاه های نظامی و بین المللی فراوانی می باشد.

عراق را در مجامع بین الملل با نام رسمی جمهوری عراق می شناسند. عراق کشوری است که در خاورمیانه واقع شده است و پایتخت آن شهر بغداد است. مساحت کشور عراق حدود 438317 کیلومتر مربع است از نظر وسعت عراق پنجاه و هشتمین کشور دنیاست. و چند فرودگاه بین‌المللی بزرگ هم دارد. در ادامه مطلب با آسمونی همراه شوید تا با فرودگاه های عراق آشنا شوید.

فرودگاه بین‌المللی بغداد

ساخت فرودگاه بغداد به سال‌ 1979 تا 1982 باز می‌گردد و ابتدا با کاربری نظامی طراحی شده است. فرودگاه بین‌المللی بغداد، در سال 1982 راه اندازی شده است.

فرودگاه بین‌المللی بصره

فرودگاه بین‌المللی بصره دومین فرودگاه بین‌المللی در کشور عراق است که در جنوب شهر بصره در فاصله 20 کیلومتری از مرکز شهر واقع شده است.

فرودگاه بین‌المللی اربیل

فرودگاه بین‌المللی اربیل در مرکز اربیل واقع شده است. این فرودگاه در ارتفاع 409 متری از سطح دریا قرار دارد و یکی از فرودگاه‌های برتر جهان است.

فرودگاه بین‌المللی نجف

فرودگاه بین‌المللی نجف در 20 ژوئیه سال 2008 با حضور نخست وزیر عراق افتتاح شد. این فرودگاه بین المللي در سال 2008 در منطقه‌ای نظامی تأسیس شد‌.

فرودگاه بین‌المللی سلیمانیه

فرودگاه بین‌المللی سلیمانیه در شمال شرق شهر سلیمانیه و در 15 کیلومتری این شهر واقع شده است. ساخت این فرودگاه در نوامبر 2003 آغاز شد.

فرودگاه بین‌المللی دهوک

فرودگاه بین‌المللی دهوک (DIA) در منطقه کردستان عراق، در استان دهوک و در نزدیکی منطقه سمیل می باشد . این فرودگاه در حالت ایده آل سومین فرودگاه بین‌المللی عملیاتی در منطقه کردستان عراق است.عملیات ساخت این فرودگاه در سال 2012 توسط شرکت لبنانی دارالهندسه شروع شد.

فرودگاه‌های نظامی عراق

  1. فرودگاه نظامی تلعفر 
  2. فرودگاه نظامی المثنی    
  3. فرودگاه نظامی بصره    
  4. فرودگاه نظامی بلد
  5. فرودگاه نظامی تاجی  
  6. فرودگاه نظامی کیاره
  7. فرودگاه نظامی سامرا 
  8. فرودگاه نظامی نجف
  9. فرودگاه نظامی غرب انبار
  10. فرودگاه نظامی صلاح الدین
  11. فرودگاه نظامی کربلا 
  12. فرودگاه نظامی کرکوک 
  13. فرودگاه نظامی الرشید 
  14. فرودگاه  نظامی البغدادی
نظر خود را درباره «فرودگاه های عراق» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره فرودگاه های عراق فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.