زمان مطالعه: 2 دقیقه
نگاهی به لیگ اروپا در فصل 22-2021؛ فرانکفورت چگونه قهرمان اروپا شد؟

نگاهی به لیگ اروپا در فصل 22-2021؛ فرانکفورت چگونه قهرمان اروپا شد؟

رقابت های لیگ اروپا با برگزاری فینال دو تیم رنجرز اسکاتلند و فرانکفورت آلمان و قهرمانی نماینده آلمان به فینال فصل 22-2021 به پایان رسید.

مهدی زارعی- فصل 22-2021 لیگ اروپا از 15 سپتامبر سال گذشته آغاز شد؛ در حالی که مرحله پلی آف این مسابقات برای تعیین تیمهای حاضر در مرحله گروهی طی روزهای سوم تا 26 آگوست برگزار و 32 تیم حاضر در مرحله گروهی مشخص شدند.

در لیگ اروپا کشورهای انگلستان، اسپانیا، آلمان، ایتالیا و فرانسه دو سهمیه دارند و کشورهای روسیه، بلژیک، اوکراین، هلند، ترکیه، اتریش، دانمارک، اسکاتلند، جمهوری چک و قبرس دارای یک سهمیه هستند. سایر کشورها نیز سهمیه ای در لیگ اروپا ندارند و باید در مرحله پلی آف شرکت در مرحله گروهی به میدان بروند.

همچنین با ورود تیمهای سوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا به این رقابتها ممکن است که سهمیه کشورهای شرکت کننده در طول تورنمنت تغییر کند.

با پایان مرحله گروهی دو تیم از هر گروه به دور دوم صعود کردند. پس از انتخاب 16 تیم برگزیده این مسابقات، ابتدا تیمهای دوم گروهها، مسابقات خود را به صورت حذفی با هشت تیمی برگزار کردند که در لیگ قهرمانان اروپا در گروههای خود به مقام سوم دست یافته بودند. در این مرحله حذفی نتایج زیر رقم خورد:

سویا(3-2) دینامو زاگرب

پورتو(4-3) لاتزیو

رئال بتیس(3-2) زنیت سنت پترزبورگ

بارسلونا(5-3) ناپولی

لایپزیش(5-3) رئال سوسیه داد

آتالانتا(5-1) المپیاکوس

براگا(2-2) شِریف( نماینده پرتغال در ضربات پنالتی 3 بر 2 نماینده مولداوی را شکست داد.)

رنجرز(6-4) دورتموند

 

با انتخاب هشت تیم برگزیده، بازیهای این تیمها مقابل تیمهایی برگزار شد که صدرنشین گروه های خود شده بودند:

وستهام(2-1) سویا( در پایان وقت اضافی بازی برگشت)

لیون(2-1) پورتو

آینتراخت فرانکفورت(3-2) رئال بتیس(در پایان وقت اضافی بازی برگشت)

بارسلونا(2-1) گالاتاسرای

لایپزیش- اسپارتاک مسکو( نماینده آلمان به دلیل حذف نمایندگان روسیه از سوی یوفا راهی مرحله بعد شد.)

آتالانتا(4-2) بایر لورکوزن

براگا(3-1) موناکو

رنجرز(4-2) ستاره سرخ بلگراد

در مرحله یک چهارم نهایی وستهام(4-1) لیون را شکست داد و حریف فرانکفورت آلمان شد که شگفتی بزرگ مسابقات را در نیوکمپ رقم زد و بارسلونا را در مجموع(4-3) از پیش رو برداشت. در مصاف این دو تیم فرانکفورت با دو برد (2-1) و (1-0) به برتری دست یافت و فینالیست شد.

در سوی دیگر جدول لایپزیش آلمان در برابر آتالانتا ایتالیا(3-1) برنده شد و در نیمه نهایی به مصاف رنجرز اسکاتلند رفت که در وقت اضافی(3-2) براگا را شکست داده بود. رنجرز در نیمه هایی هم با یک برد(3-1) و شکست(0-1) برابر لایپزیش، این تیم را از پیش رو برداشت تا حریف دیگر نماینده آلمان در بازی نهایی شود.

مسابقه نهایی در روز 18 می در ورزشگاه رامون سانچژ پیزخوآن( ورزشگاه سویا اسپانیا) برگزار شد. در حضور 38842 تماشاگر برگزار شد و باز هم انبوه هواداران فرانکفورت به ورزشگاه هجوم آوردند تا باز هم بخش عمده ای از ورزشگاه را سفیدپوش کنند. در مسابقه فینال ژوزف آریبو در دقیقه 57 رنجرز را پیش انداخت و آبی پوشان در آستانه قهرمانی قرار گرفتند. در دقیقه 69 رافائل بوره بازی را به تساوی کشاند. اما تلاشهای دو تیم در ادامه نتیجه ای در برنداشت و کار به ضربات پنالتی کشید. جایی که تنها آرون رمزی پنالتی خود را از دست داد تا فرانکفورت(5-4) به پیروزی دست یافته و قهرمان اروپا شود.

با قهرمانی در لیگ اروپا، فرانکفورت سال آینده در لیگ قهرمانان اروپا حضور خواهد داشت.

 

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «نگاهی به لیگ اروپا در فصل 22-2021؛ فرانکفورت چگونه قهرمان اروپا شد؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره نگاهی به لیگ اروپا در فصل 22-2021؛ فرانکفورت چگونه قهرمان اروپا شد؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.