زمان مطالعه: 1 دقیقه
علت خودکشی نوجوانان

علت خودکشی نوجوانان

خودکشی در نوجوانان بر اثر ناامیدی شدید و تیره و تارشدن دنیایشان صورت می گیرد. اما دلیل اصلی خودکشی در جوانان و نوجوانان چیست؟

بنام یگانه عالم

بسیاری از خانواده ها دلنگران نوجوان خود هستند زیرا بیان میکنند که چندین بار صحبت از خودکشی کرده است؟ وقتی چنین چیزی را والدین میشنوند نگران میشوند وباید علت را در نوجوان بررسی کرد.

گاهی اوقات براثر تغییرات و تلاطم هایی که این دوران به همراه دارد برای نوجوان غیرقابل تحمل میشود ویا براثر امنیت روانی نداشتن ،یا روابط عاطفی نامناسب وحتی فشارمشکلات وعدم قدرت حل ان باعث این افکار میشود . که نقش خانواده ،سبک زندگی،گروه دوستان وهمسالان وجامعه ومدرسه نقش بسزایی دراین زمینه دارند. بهترین راه برای پیشگیری ،پیشگیری از بوجود آمدن اینگونه افکار است.

گاهی اوقات نوجوان براثر ناامیدی شدید و تیره و تارشدن دنیایش اقدام به این کار میکند. طلاق و جدایی والدین و به تبع آن غفلت از نیاز‌ها و روابط عاطفی نوجوان می‌تواند باعث حرکت او به سمت مسیرهای پرخطر شده و تفکرات این چنینی به ذهنش خطور کند. اگر درخانواده ای سابقه خودکشی و افسردگی وجود داشته باشند والدین باید بیشتر هوشیار باشند.

پس توجه به روحیات و نیازهای روان وجسم وهمچنین کلیه ی نیازهایی که نوجوان دارد باید در الویت قرار گیرد و در جهت سلامت روح و روان نوجوان تلاش کرد. بطورمثال: تلاش برای بیرون آوردن وی از انزو او گوشه گیری، توجه و رسیدگی به افسردگی و خلق پایین او است. مشخص نمودن هدف های زندگی اش و راهنمایی و کمک کردن در جهت رسیدن به اهدافش.

داشتن یک رابطه عاطفی خوب بین فرزندان و والدین و همچنین یاد دادن مهارت های زندگی و حل مسئله و همچنین کمک گرفتن از یک روانشناس میتواند کمک بسزایی در بهبود و سلامت روان نوجوان داشته باشد.

نظر خود را درباره «علت خودکشی نوجوانان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره علت خودکشی نوجوانان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.