زمان مطالعه: 2 دقیقه
عجیب ترین خاطرات آفریقایی ها از جام جهانی فوتبال

عجیب ترین خاطرات آفریقایی ها از جام جهانی فوتبال

سایت فیفا به بهانه رقابتهای انتخابی جام جهانی در قاره آفریقا، به نکات جالب توجهی از حضور آفریقایی ها در جامهای جهانی اشاره کرد.

می توانید اطلاعات فوتبالی خود را محک بزنید. کدامیک از مطالب ذکر شده توسط سایت فیفا را پیش از این هم می دانستید؟

*مصر اولین کشور آفریقایی بود که در جام جهانی بازی کرد. این افتخار در سال 1934 نصیب مصر شد. 36 سال دیگر گذشت تا قاره سیاه در این رقابت ها حضور پیدا کرد. این بار مراکش نماینده آفریقا در جام جهانی مکزیک بود.

*کامرون تنها تیم در تاریخ است که با تفاضل گل منفی صدرنشین یک گروه جام جهانی شده است. در ایتالیا 1990، پیروزی های کامرون با اختلاف یک گل مقابل آرژانتین و رومانی، قبل از باخت 4-0 از اتحاد جماهیر شوروی بود و به این ترتیب کامرون با تفاضل گل 2- صدرنشین گروه خود شد.

*جیجی بوفون تا 12 سالگی در پست هافبک بازی می کرد تا اینکه تماشای توماس انکونو کامرونی در جام جهانی 1990 باعث شد رویای دروازه بانی شدن در او متولد شود. اسطوره ایتالیایی به افتخار بت خود، اولین پسر خود را لوئیس توماس نامید.

* در سال 1994 در رقابتهای ایالات متحده آمریکا بیش از 24 سال اختلاف سنی بین ریگوبرت سانگ 17 ساله و روژه میلا 42 ساله بازیکنان تیم ملی کامرون وجود داشت؛ بزرگترین فاصله سنی بین دو هم تیمی در تاریخ مسابقات جام جهانی

* در سال 1998 در هنگام برگزاری جام جهانی فرانسه، تیم تونس مربی خود را برکنار کرد. پس از اینکه هنریک کاسپرژاک- مربی لهستانی تونس- با شکست مقابل انگلیس و کلمبیا موجب حذف این تیم و برکنار شد، علی سِلمی جایگزین او شد و تونس را به تساوی 1-1 با رومانی در آخرین دیدار رساند.

*زمانی که مسابقات انتخابی آفریقا برای جام جهانی کره و ژاپن در سال 2002 آغاز شد، سنگال در رده بندی جهانی فیفا(کوکاکولا) در رتبه 79 قرار داشت؛ رتبه ای پایین تر از تایلند، کوبا و هائیتی. با این حال شیرهای تِرِنگا به مرحله یک هشتم نهایی این جام جهانی صعود کردند.

*در جام جهانی 2002 و به هنگام مسابقه انگلیس و نیجریه، چهار عضو تیم ملی انگلیس - دیوید سیمن، تدی شرینگهام، مارتین کیون و نایجل مارتین – به تنهایی از مجموع سن دو بازیکن 17 ساله نیجریه ای( فیمی اوپابونمی و بارتلومئو اوگبچه) بزرگ‌تر بودند.

* در سال 2006 در جام جهانی آلمان در بازی های گروه سوم ، به هنگام دیدار صربستان و مونته نگرو و ساحل عاج، اختلاف قدی 39 سانتی متری بین باکاری کونه از ساحل عاج و نیکولا زیگیچ غول صربستان و مونته نگرو وجود داشت.

*هنگامی که آنگولا در سال 2006 با ایران در آخرین دیدار دور گروهی جام جهانی بازی کرد، هر 23 عضو تیم آنگولا در مجموع 40 گل بین المللی کمتر از علی دایی مهاجم ایرانی به ثمر رسانده بودند.

*در آفریقای جنوبی 2010، کوین پرینس بواتنگ از غنا و ژروم بواتنگ از آلمان اولین برادرانی بودند که در رقابت های جام جهانی مقابل یکدیگر بازی کردند.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «عجیب ترین خاطرات آفریقایی ها از جام جهانی فوتبال» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره عجیب ترین خاطرات آفریقایی ها از جام جهانی فوتبال فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.