زمان مطالعه: 1 دقیقه
عادت‌هایی که مغز شما را قوی نگه می‌دارد

عادت‌هایی که مغز شما را قوی نگه می‌دارد

چه کارهایی می‌توانیم انجام دهیم تا مغزمان را قوی نگهداریم؟

بنام یگانه عالم
میدانیم که در ابتدا باید کارهای درست را انجام دهیم تا بصورت عادت نهادینه شوند و سپس عادتهاست که شما را میسازند.
برای اینکه مغزی قوی داشته باشید فقط با رعایت کردن چند نکته میتوانید به آن دست پیدا کنید. سعی کنید خواب شبتان ارام وبه موقع و به اندازه باشد. برای داشتن خوابی آرام باید شرایط اتاق خوابتان از بابت نور، صدا و رنگ دیوار و پرده فراهم باشد که در مطالب قبلی توضیح داده شده است.

بلافاصله بعد از بیدارشدن از خواب تخت خود را مرتب کنید. این کار دو فایده دارد یک با مرتب بودن فضا و اتاق خواب مغز شما نیز مرتب میشود و از آشفتگی در امان است فایده دوم اینست که همان کار کوچک میتواند در موفقیت شما اثر بسزایی داشته باشد زیرا شما در همان ساعات اولیه روز کاری هرچند کوچک را باموفقیت به پایان رسانده اید.

نوشیدن آب فراوان یکی دیگر از مراحلی است که باید رعایت شود زندگی انسان به آب این مایه حیات وابسته است و 80درصد مغز را آب تشکیل میدهد پس برای فعالیت بهتر باید اب بنوشید.

با دست مخالف غذا بخورید و یا ساعت را به دست مخالف خود ببندید و با دست مخالف خود مسواک بزنید این کار باعث میشود تا ارتباطهای عصبی در مغز شما بهتر و بیشتر صورت بگیرد و در نتیجه تقویت مغز و تمرکز شما را بهمراه خواهد داشت.
نفسهای عمیق باعث میشود تا اکسیژن بیشتری به مغزتان برسد. روزانه پنج دقیقه از زمان خود را به تمرین نفس عمیق کشیدن اختصاص دهید و در این مدت زمان فقط به دم و بازدم خود توجه داشته باشید.

نوشیدن چای و قهوه البته به میزان کافی فراموش نکنید زیرا کافیئن موجود در این نوشیدنی ها قدرت تمرکز شما را افزایش میدهد بیشتر از خوراکیهایی استفاده کنید که منبع غنی از ویتامینها ازجمله c,k,E,وامگا و.....استفاده کنید. همچون ماهی و گردو و از جمله مواد غذایی با طبع گرم تاثیر بسزایی دارد.

از ورزش صبحگاهی و دادن انرژی مثبت به خود غافل نشوید.
مطالعه بصورت روزانه فراموش نکنید زیرا فعالیت مغزی شما را افزایی میدهد.
و بهترین و مهمترین کار نظم دهی به مغزتان میباشد با یادداشت کردن کارهای روزانه تمرکز خودرا برای انجام دادن کارها و از قلم نیفتادن آنها انجام میدهید.
سارا فلاحی

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «عادت‌هایی که مغز شما را قوی نگه می‌دارد» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره عادت‌هایی که مغز شما را قوی نگه می‌دارد فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.