زمان مطالعه: 1 دقیقه
طرز تهیه جوجه ترش

طرز تهیه جوجه ترش

جوجه کباب ترش از معروف‌ترین غذاهای شمال کشور است که طرفداران زیادی دارد این غذا در بین ایرانیان بسیار محبوب می‌باشد.

جوجه ترش یا جوجه کباب ترش از غذاهای خوشمزه شمالی است. همان‌طور که از نام این غذا پیداست، ماده اصلی آن مرغ بوده و به صورت کبابی تهیه می‌شود. با آسمونی همراه باشید تا روش تهیه این غذای لذیذ را به شما آموزش دهیم.

جوجه ترش از غذاهای خوشمزه گیلانی است و شما می توانید این غذای خوش طعم و خوشمزه را برای پذیرایی از مهمان ها و اعضای خانواده تان در منزل به راحتی بپزید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید. در طرز تهیه جوجه ترش از سینه مرغ و رب انار ترش و فلفل و نمک و پیاز و روغن یا کره و گردو و زعفران و ماست استفاده می شود. جوجه کباب ترش شباهت بساری به جوجه کباب دارد با این تفاوت که چاشنی مخصوص به خودش را دارد و باعث می شود طعم خاصی به جوجه شما بدهد.

مواد لازم برای تهیه چلو جوجه ترش

  •   پیاز بزرگ (1 عدد)
  •   مغز گردو (8 عدد)
  •   سینه مرغ (600 گرم)
  •  روغن مایع (به میزان لازم)
  •  رب انار ترش (2 قاشق غذاخوری)
  •  نمک و فلفل سیاه به میزان لازم
  •  ماست پر چرب (2 قاشق غذاخوری)
  •   زعفران دم کرده (1 قاشق غذاخوری)
  •  200 گرم سبزی (گشنیز، جعفری، چوچاق و خالواش خرد شده)

طرز تهیه جوجه ترش

ابتدا مرغ را به قطعات کوچک به اصطلاح قوطی کبریتی برش بزنید و سپس با پیاز رنده شده، فلفل دلمه خردشده، روغن زیتون، سیر، زعفران، نمک، فلفل، زردچوبه و آبلیمو مخلوط کنید تا مزه دار شود.

این مخلوط را به مدت 6 ساعت در یخچال قرار دهید تا به خوبی طعم دار شود. سپس تکه های جوجه را به سیخ های چوبی کشیده و در تابه چدنی در دار قرار دهید تا بپزند.

در این مرحله حتما شعله گاز باید در کمترین حد باشد. در ظرفی جداگانه گردوی ساییده شده را به همراه سبزی های خرد شده و آب نارنج خوب مخلوط کنید. پس از آنکه جوجه ها آماده شدند، مواد را روی جوجه ها ریخته و  بگذارید تا به همراه جوجه ها به مدت 20 دقیقه بپزد.

 

نظر خود را درباره «طرز تهیه جوجه ترش» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره طرز تهیه جوجه ترش فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.