مهدی زارعی- در جام جهانی 1954، کمیته برگزاری مسابقات جام جهانی به خاطر فقدان درایت و کیاست، یک سیستم حذفی جدید عرضه کرده بود که علاوه بر پیچیدگی فراوان، با هیچ منطقی هم نمی شد آن را پذیرفت. طبق این فرمول 16 تیم به 4 گروه تقسیم شدند. اما به جای آن که در هر گروه، چهار تیم شرکت کننده همگی با هم مسابقه بدهند، در هر گروه دو تیم قوی قرار داده شد که با هم رقابت نمی کردند و آن ها باید مقابل دو تیم ضعیف گروه خود قرار می گرفتند. از آن جایی که احتمال تساوی دو تیم در طول بازی زیاد بود قرار گذاشته شد که اگر دو تیم در وقت قانونی مساوی شدند وقت اضافی در نظر گرفته شود.( این تنها بار در مرحله گروهی جام جهانی بود که مسابقاتی به وقت اضافی کشیده شد!)

 ضمنا مقرر شد که اگر در پایان مسابقات گروهی دو تیم هم امتیاز شدند بازی دو تیم تکرار شود.

heaviest-defeat-of-the-asian-delegates

heaviest-defeat-of-the-asian-delegates

حضور در جام جهانی بعد از جنگ داخلی

به گزارش کره جنوبی نخستین کشور آسیایی بود که در جام جهانی شرکت کرد. در آن زمان، جنگ های مهیب داخلی در کره به تازگی پایان یافته بود و کسی انتظار نداشت که تیم ژاپن را شکست داده بودند.

دیدارهای خاطره انگیز ; سنگین ترین شکست نمایندگان آسیا در جام های جهانی
تیم ملی کره جنوبی

یک کره ای در تیم ملی ژاپن

جالب آن که یونگ- سیک کیم مربی کره جنوبی یک از بازیکنان ژاپن در المپیک 1936 بود. به گزارش آسمونی ، او در 25 جولای 1910 در سین چون کره جنوبی متولد شده بود و در دوران بازیگری خود که از 1927 تا 1952 به طول انجامید به عنوان هافبک انجام وظیفه می کرد. وی طی سالهای 1936 تا 1940 و به دنبال تصرف کره توسط ژاپن بازیکن تیم ملی ژاپن شد و در المپیک برلین نیز شرکت کرد. تیم ژاپن در آن سال در حالی که عمده نفرات آن از بازیکنان کره جنوبی بودند موفق شد سوئد را شکست دهد.

heaviest-defeat-of-the-asian-delegates
گلی از ساندور کوچیس

تیمی 20 نفره در جام جهانی سوییس

به گزارش آسمونی ، پس از آن که کره از تسلط ژاپن رهایی یافت کیم طی سالهای 1945 تا 1950 پیراهن تیم ملی کره جنوبی را به تن کرد. کیم 12 سال بعد از اولین حضور در المپیک، مجددا در المپیک به میدان رفت! اما این بار کره جنوبی مستقل شده بود و او بازیکن کره جنوبی بود. هرچند که کره هم مثل ژاپن پس از برد(5-3) مقابل مکزیک، در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه(12-0) مقابل سوئد در هم کوبیده شد.

کیم سرانجام در سال 1950 در برد (6-1) مقابل هنگ کنگ اولین گل ملی خود را به ثمر رساند تا با 3 بازی ملی برای ژاپن و 3 بازی برای کره به دوران بازی خود خاتمه دهد. او از آوریل تا می 1953 مربی تیم ملی کره جنوبی شد و در جام جهانی دوباره به خدمت خوانده شد.

در تیم اعزامی کره جنوبی به جام جهانی 1954 بیست بازیکن عضو بودند و کره 2 بازیکن نسبت به سایر تیمها کمتر داشت.

دیدارهای خاطره انگیز ; سنگین ترین شکست نمایندگان آسیا در جام های جهانی
فرانس پوشکاش گلی دیگر برای مجارستان می زند

کلیه نفرات در لیگ کره بازی می کردند و اکثریت در تیمهای نظامی. از جمله سه بازیکن در تیم نیروی دریایی، دو بازیکن در تیم آرمی لوجیستیک کاماند، دو بازیکن در تیم آرمی پرووست و سرانجام 9 نفر از تیم« کانتر اینتلیجنس کورپس»

heaviest-defeat-of-the-asian-delegates
هیده کوتی و گلزنی از روی ضربه کاشته

یک طرفه ترین بازی جام

در بازی مجارستان و کره جنوبی مساله شکست خوردن برای مجارهای جادویی به هیچ عنوان در میان نبود و کاملا واضح بود که کره قادر به مقاومت در برابر مجارها نخواهد بود. گوشتاو شبش مربی مجارها نیز حرکت خوش آیندی از خود نشان داد و سری به رختکن تیم کره و هیات نمایندگی کره جنوبی زد. به این ترتیب با ملاقات نماینده ای از بلوک شرق از نمایندگان کره جنوبی، شرایط سیاسی مسابقات را تشدید کرد.

دیدارهای خاطره انگیز ; سنگین ترین شکست نمایندگان آسیا در جام های جهانی
پیراهن کره در بازی با مجارستان

به گزارش ترکیه نیز در استادیوم وانکدورف به مصاف هم رفته بودند.

heaviest-defeat-of-the-asian-delegates
heaviest-defeat-of-the-asian-delegates

چهار گل در یک نیمه

مجارها خیلی زود گلباران کره را آغاز کردند. فرانس پوشکاش در دقیقه 12 اولین گل را زد و شش دقیقه بعد میهالی لانتوش روی یک ضربه ایستگاهی دروازه کره را گشود. پس از آن نوبت به ساندور کوچیس رسید که دو بار در دقایق24 و 36 گلزنی کند. نیمه اول با نتیجه(4-0) خاتمه یافت. اما کره ای ها که با صرف 10 هزار پوند راهی این مسابقات شده بودند در نیمه دوم به کلی از پا در آمدند.

دیدارهای خاطره انگیز ; سنگین ترین شکست نمایندگان آسیا در جام های جهانی
ساندور کوچیس گلزن اول مجارستان

هت تریک کوچیس

به گزارش آسمونی ، کوچیس در دقیقه 50 هت تریک خود را کامل کرد و 9 دقیقه بعد زولتان ژیبور گل دیگری برای مجارها به ثمر رساند. تا یک ربع به پایان مسابقه گل دیگری رد و بدل نشد تا این که پتر پالوتاش در دقیقه 75 نتیجه را هفت بر صفر کرد. همین بازیکن در دقیقه 83 گل دیگری برای مجارها به ثمر رساند و سرانجام در دقیقه 89 نوبت به زننده اولین گل بازی رسید که سرنوشت مسابقه را مشخص کند. فرانس پوشکاش گل نهم مجارستان را به ثمر رساند تا مسابقه(9-0) به پایان برسد.

heaviest-defeat-of-the-asian-delegates
کره جنوبی در مرحله مقدماتی ژاپن را از پیش رو برداشت و به جام جهانی رسید

یک طرفه ترین بازی طی 24 سال

به این ترتیب مجارها بهترین برد تاریخ جام های جهانی را از اولین دوره تا سال 1954 طی 24 سال برگزاری مسابقات کسب کردند. اختلاف 9 گل در یک بازی مساله ای کم نظیر بود که پس از آن نیز تنها 2 بار دیگر در جام جهانی تکرار شد. ضمن این که این سنگین ترین شکست نمایندگان آسیا در جام های جهانی بود و پس از آن هرگز آسیایی ها چنین شکست سنگینی را تجربه نکردند.

کره جنوبی در بازی بعدی با پیراهن و جوراب قرمز و شورت سفید به مصاف ترکیه رفت. این بار در روز 20 ژوئن و در حضو تنها 3541 تماشاگر. چیزی تغییر نکرده بود و باخت(7-0) کره سبب شد تا این تیم با دو بازی و 16 گل خورده به کشور خود بازگردد!

نظر خود را درباره «دیدارهای خاطره انگیز ; سنگین ترین شکست نمایندگان آسیا در جام های جهانی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره دیدارهای خاطره انگیز ; سنگین ترین شکست نمایندگان آسیا در جام های جهانی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.