زمان مطالعه: 7 دقیقه
صندلی کانتر و آشنایی با انواع مختلف آن به صورت کامل!

صندلی کانتر و آشنایی با انواع مختلف آن به صورت کامل!

در این مطلب میخواهیم به صورت کامل با صندلی های کانتر آشنا شویم که به چه صندلی هایی گفته میشود و دارای چه مدل های مختلفی هستند

در این مطلب میخواهیم به صورت کامل با صندلی های کانتر آشنا شویم که به چه صندلی هایی گفته میشود و دارای چه مدل های مختلفی هستند! صندلی های کانتر، نوع خاصی از صندلی ها هستند که ارتفاع بیشتری به نسبت صندلی های عادی دارند و البته این تنها فرق صندلی های کانتر با دیگر صندلی ها نیست! برخی مدل های صندلی های کانتر دارای جای پای مخصوص هستند جهت اینکه فرد استفاده کننده بتواند با قرار دادن پا های خود بر روی آن ها احساس کاملا بهتری داشته باشد!

همچنین یکی از مکان هایی که بیشتر افراد در آن از صندلی کانتر استفاده میکنند، اُپن آشپزخانه میباشد، به عبارت دیگر با قرار دادن صندلی های کانتر در کنار اُپن آشپزخانه، اُپن آشپزخانه همانند میز عمل میکند و افراد میتوانند وعده های غذایی مختلف خود را بر روی صندلی کانتر میل کنند! البته از صندلی های کانتر در اداره ها، سالن های آرایشی، مراکز آموزشی و... نیز استفاده میشود و به عبارت دیگر برای هر محیطی، صندلی کانتر مخصوص و جداگانه ای طراحی شده است!

ارتفاع بیشتر صندلی های کانتر قابل تنظیم است و معمولا ارتفاع سراسری آن ها بین 75 الی 90 سانتی متر متغیر است! این در حالی است که ارتفاع صندلی های عادی ناهارخوری تقریبا 50 سانتی متر میباشد! صندلی های کانتری که برای محیط های خانگی طراحی میشوند معمولا فاقد پشتی هستند یا پشتی کوتاهی دارند و اینکار به این دلیل انجام میشود که صندلی کانتر مورد نظر فضای کمی را اِشغال کند و به راحتی بتوان از آن در هر محیطی استفاده کرد، البته لازم به ذکر است که صندلی های کانتر مخصوص منزل بیشتر برای صرف وعده های غذایی طراحی شده اند و به همین خاطر شما قرار نیست ساعت های طولانی بر روی آن ها بنشینید!

همچنین در میان انواع مدل های مختلف صندلی کانتر، مدل های دسته دار آن نیز وجود دارد! که به شما اجازه میدهد جهت راحتی بیشتر، دستان خودتان را بر روی آن قرار دهید! دقت کنید که یک صندلی کانتر ایده آل باید هم راحتی شما را تامین کند و هم استحکام خوبی داشته باشد تا حتی پس از چندین سال استفاده به هیچ عنوان دچار مشکل خاصی نشود!

ویژگی های یک صندلی کانتر ایده آل!

صندلی کانتر و آشنایی با آن

1- استحکام کافی :

همان طور که اشاره کردیم، صندلی های کانتر دارای ارتفاع زیادی هستند و این بسیار مهم است که بدنه مقاومی داشته باشند! اگر بدنه صندلی کانتر مورد نظر فلزی باشد باید مقاومت خوبی داشته باشد و اگر پلاستیکی باشد باید از پلاستیک تقویت شده ساخته شده باشد.

2- ارگونومیک بودن :

صندلی های کانتر استفاده های مختلفی دارند و ممکن است از آن ها در محیط های اداری، منزل و.... استفاده شود و با توجه به اینکه افراد قرار است مدت زمان تقریبا زیادی را در طول روز و همچنین در طول سال بر روی این صندلی ها بنشینند، پس باید ساختار آن ها به صورتی باشد که متناسب با اصول ارگونومی ساخته شده باشد تا قسمت های مهم بدن همچون ستون فقرات را پوشش دهد تا باعث شود شما حتی پس از چندین ساعت استفاده از صندلی مورد نظر دچار مشکلاتی مثل کمر درد نشوید!

3- جنس پارچه یا چرم، تنفسی باشد! :

برخی مدل های صندلی های کانتر دارای روکش چرمی یا پارچه ای در قسمت نشیمنگاه و پشتی خود هستند، این بسیار حائز اهمیت است که پارچه یا چرم استفاده شده بر روی نشیمنگاه یا پشتی صندلی قابل تنفس باشد! یعنی هوا را از میان ساختار خود عبور دهد تا فرد استفاده کننده بعد از مدتی نشستن بر روی صندلی مورد نظر احساس گرم شدن یا عرق کردن نشیمنگاه یا پشتی صندلی به او دست ندهد!

4- صندلی های کانتری که پشتی بلند دارند بهتر هستند! :

بسیاری از مدل های صندلی های کانتر فاقد پشتی هستند یا پشتی بسیار کوتاهی دارند، اگر قرار است از صندلی کانتر مورد نظر استفاده طولانی مدت بکنید، به طور مثال اگر قرار است صندلی کانتر مورد نظر در مراکز آموزشی استفاده شود که ممکن است فرد مورد نظر ساعت ها بر روی آن بنشیند، بهتر است همیشه از صندلی های کانتری تهیه کنید که دارای پشتی بلند هستند، علت این مورد این است که پشتی بلند مورد نظر به صورت کامل کمر انسان را پوشش میدهد و باعث میشود احساس راحت تری داشته باشیم!

5- قابلیت های جانبی متفاوت :

این مورد در هنگام خرید صندلی کانتر حتما ضروری نیست، اما برخی از مدل های صندلی های کانتر قابلیت های مختلفی را به کاربر استفاده کننده ارائه میدهند که باعث میشود فرد مورد نظر احساس راحتی بیشتری داشته باشد، به طور مثال قابلیت های تنظیم ارتفاع برای تنظیم ارتفاعی که شخص در آن راحت تر است و قابلیت چرخش 360 درجه ای از جمله این ویژگی ها میباشند که باعث میشوند فرد استفاده کننده متناسب با ارتفاع و زاویه ای که راحت تر است صندلی کانتر مورد نظر را تنظیم نماید.

6- داشتن ثبات کافی :

حتما هنگام خرید صندلی کانتر و بخصوص خرید مدل های تک پایه آن ها، باید دقت کنید که پایه صندلی مورد نظر در هنگام نشستن و بلند شدن بر روی آن ثابت باشد و لق نزند، در برخی از مدل های بی کیفیت دیده میشود که صندلی مورد نظر، پایه ای ظریف و نشیمنگاه سنگینی دارد و همین مورد باعث میشود هر زمان که فردی بر روی آن مینشیند صندلی کانتر مورد نظر دچار لق زدگی میشود که این مورد به هیچ عنوان خوب نیست و محصول مورد نظر بعد از چند سال استفاده قطعا دچار مشکلات جدی و خرابی خواهد شد.

معرفی انواع مختلف صندلی کانتر

خرید انواع صندلی کانتر

صندلی کانتر فلزی :

این نوع صندلی های کانتر همان طور که از نامشان نیز مشخص است دارای بدنه فلزی میباشند و بیشتر در محیط های اداری یا آموزشی و... استفاده میشوند، البته شما میتوانید از صندلی کانتر های فلزی در دکوراسیون منزلتان نیز استفاده کنید اما به شرطی که دکوراسیون منزل شما "مدرن" باشد! اگر دکوراسیون منزلتان سبک خاصی ندارد یا کلاسیک یا سلطنتی است بهتر است به سراغ این نوع صندلی های کانتر نروید!

صندلی کانتر چوبی :

بدنه اصلی این نوع صندلی های کانتر از چوب ساخته شده و همچنین این نوع صندلی های کانتر اکثرا دارای چهار پایه میباشند و شاید مثل سایر مدل ها، یک پایه ثابت ندارند، معمولا از صندلی کانتر های چوبی در خانه ها استفاده میشود و برای دکوراسیون های کلاسیک و سلطنتی گزینه بسیار خوبی هستند! همچنین به دلیل رنگ چوبی که در بدنه آن ها بکار رفته شده، باعث میشوند فضای محیط مورد نظر گرم و صمیمی تر به نظر برسد! معمولا از این نوع صندلی های کانتر در کنار اُپن آشپزخانه استفاده میشود.

صندلی کانتر پلاستیکی :

برخی مدل های صندلی های کانتر، پلاستیکی هستند! البته اکثر مواقع قسمت نشیمنگاه صندلی پلاستیکی است و معمولا پایه صندلی کانتر مورد نظر یا از جنس فلز است یا چوب! نکته مهم درباره صندلی کانتر های پلاستیکی این است که به دلیل اینکه پلاستیک به نسبت چوب یا فلز و... آسیب پذیر تر است حتما باید در ساخت محصول مورد از پلاستیک تقویت شده استفاده شده باشد تا مقاومت خوبی داشته باشد که صندلی مورد نظر آسیب نبیند.

بهترین برند های تولید کننده صندلی کانتر!

همیشه بهتر است اگر قصد خرید هر کالایی داریم، آن را از بهترین برند های تولید کننده خریداری کنیم، این مورد قطعا شامل صندلی های کانتر نیز میشود، در ادامه میخواهیم به معرفی چندین برند تولید کننده صندلی کانتر بپردازیم که محصولاتی با کیفیت به همراه گارانتی و خدمات پس از فروش حرفه ای ارائه میدهند :

نیلپر
راحتیران
جهانتاب
هوگر
نظری
ایکیا
داته
البته لازم به ذکر است که برند های نام برده شده در بالا، تنها برخی از برند های معروف میباشند و شما با خرید از آن ها خیالتان هم بابت کیفیت صندلی کانتر مورد نظر کاملا راحت است و هم محصولی که خریداری میکنید دارای گارانتی معتبر و پشتیبانی و خدمات پس از فروش حرفه ای میباشد!

قیمت های صندلی کانتر!

معمولا صندلی های کانتر قیمتی همانند قیمت صندلی های ناهارخوری یا رستورانی دارند، ولی چون معمولا در قالب ست های 3، 6 و 12 نفره خریداری میشوند بر روی قیمت پایه آن ها تخفیف نیز به مشتریان ارائه داده میشود، معمولا صندلی های کانتر چوبی به دلیل طرح و متریال ظریفی که در ساخت آن ها بکار رفته است، به نسبت صندلی های کانتر فلزی قیمت های بالاتری دارند، البته مواردی مثل کیفیت ساخت، نوع شرکت سازنده محصول و همچنین گارانتی و خدمات پس از فروش ارائه شده نیز میتواند بر روی قیمت تمام شده صندلی های کانتر تاثیر بگذارد.

صندلی کانتر های اداری

برخی از مدل های صندلی کانتر نیز مخصوص اداره ها ساخته شده است، معمولا اینگونه صندلی ها ظاهری کاملا رسمی و بدنه ای فلزی دارند، عموما دارای دسته هستند و همچنین اکثر آن ها حداقل قابلیت تنظیم ارتفاع را دارند، همچنین جهت راحتی بیشتر فرد استفاده کننده نیز معمولا دارای پشتی یا همان تکیه گاه بلند هستند، اگر قصد دارید تا برای میز پیشخوان یا مراکز آموزشی و... صندلی کانتر تهیه کنید معمولا برند های اداری مثل نیلپر یا راحتیران یا حتی لیو میتوانند گزینه خیلی خوبی برای شما باشند.

سبک و ابعاد صندلی های کانتر!

معمولا سبک ظاهر اکثر صندلی های کانتر "مدرن" میباشد اما در برخی موارد مدل های کلاسیک و سلطنتی آن ها نیز ساخته میشوند، اما به طور کلی شما باید برای انتخاب صندلی کانتر مناسب به سبک فضای مورد نظر دقت کنید! معمولا برای محیط خانه استفاده از صندلی کانتر چوبی و برای محیط های اداری استفاده از صندلی کانتر فلزی پیشنهاد میشود! همچنین باید به ابعاد صندلی کانتر مورد نظر نیز توجه نمایید، امروزه بیشتر افراد در خانه هایی ساکن هستند که متراژ بالایی ندارند.

اگر محیط مورد نظر شما نیز کوچک میباشد همواره به خاطر داشته باشید که انتخاب صندلی های کانتر با ابعاد بزرگ را فراموش کنید! سعی کنید از صندلی های کانتر فاقد پشتی و دسته تهیه کنید که هم فضای زیادی را اِشغال نکنند و هم بتوان آن ها را به راحتی در کنار یک دیگر قرار داد.

صندلی کانتر مورد نظرمان را از کجا بخریم؟

برای خرید صندلی کانتر پیشنهاد ما به شما خرید آنلاین از فروشگاه های اینترنتی معتبر میباشد، متاسفانه در بسیاری از بازار ها و مغازه ها مدل های فیک و تقلبی بسیار زیاد شده است و ممکن است یک صندلی کانتر فیک را به شما به عنوان یک محصول نو بفروشند! شما با خرید از فروشگاه های اینترنتی معتبر هم خیالتان بابت قیمت صندلی راحت است و هم بابت اصالت صندلی مورد نظر نگرانی نخواهید داشت!

نظر خود را درباره «صندلی کانتر و آشنایی با انواع مختلف آن به صورت کامل!» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره صندلی کانتر و آشنایی با انواع مختلف آن به صورت کامل! فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.