زمان مطالعه: 1 دقیقه
صد عکس برگزیده جام جهانی (بخش پنجم)

صد عکس برگزیده جام جهانی (بخش پنجم)

با قهرمانی تیم ملی برزیل در جام جهانی 1970، این تیم فاتح همیشگی جام ژول ریمه شد.
  • «گوردون بنكس» گلر انگلستان با عكس‌العملی حیرت‌انگیز، ضربه پله را به كرنر می‌فرستد. با این حال بنكس هم نتوانست مانع شكست (0ـ1) انگلستان شود.

  • پایان كار «آلف رمزی» و شاگردانش در جام‌جهانی 1970. انگلیسی‌ها در یك چهارم نهایی با دو گل از آلمان غربی پیش افتادند ولی سرانجام (3ـ2) باختند و با جام وداع كردند.

  • لحظه وداع آلمان با فینال جام جهانی 1970. دیدار آلمان و ایتالیا در پایان وقت قانونی (1ـ1) شد و آن گاه گلباران دروازه‌ها آغاز شد. اما این ایتالیا بود كه سرانجام (4ـ3) پیروز شد. لحظه به ثمر رسیدن گل چهارم آتزوری را مشاهده می‌كنید.

  • ایتالیا و برزیل هر دو موفق به كسب دو قهرمانی در جام ژول ریمه شده بودند. به عبارت ساده‌تر: هر یك قهرمان می‌شدند، جام ژول ریمه را برای همیشه به خانه خود می‌بردند.

  • اولین گل برزیل در فینال با پرش استثنائی پله و ضربه سر او به ثمر رسید. برزیل این دیدار را (4ـ1) برد و برای همیشه فاتح جام ژول ریمه شد.

  • «تیپ» و «تاپ» دو عروسكی بودند كه به عنوان نماد شانس (mascot) جام جهانی 1974 (آلمان غربی) برگزیده شدند. آلمان‌ها «تاپ» را بیشتر دوست داشتند و می‌گفتند: موهای سیاه و قد كوتاه او یادآور «گردمولر» مهاجم آلمان است!!

  • افسانه هلند از این بازی‌ها آغاز شد. شاگردان رینوس میشل از روز آغاز نشان دادند كه با بازی شناور خود، برترین تیم جام می‌باشند.

  • تیم زئیر (پیراهن زرد) آبروی آفریقا را در این جام برد و در سه بازی 14 گل خورد. از جمله دو گل در برابر اسكاتلند (پیراهن تیره).

  • اولین پنالتی در تاریخ فینال‌های جام جهانی با فرار یوهان كرویف» در دقیقه یك مسابقه آلمان غربی و هلند رقم خورد: هلند (1ـ0) پیش افتاد.

  • پل برایتنر (راست) و «گرد مولر» (چپ) با دو گل خود در همان نیمه اول، نتیجه را به سود آلمان تغییر دادند. آلمان فاتح جام شد و گرد مولر تعداد گلهای خود را در دو جام‌جهانی به 14 رساند!

نظر خود را درباره «صد عکس برگزیده جام جهانی (بخش پنجم)» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره صد عکس برگزیده جام جهانی (بخش پنجم) فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.