زمان مطالعه: 1 دقیقه
صد عکس برگزیده جام جهانی( بخش ششم)

صد عکس برگزیده جام جهانی( بخش ششم)

جام جهانی 1978 آخرین جام جهانی با حضور 16 تیم بود و جام جهانی 1982 نخستین جام با شرکت 24 تیم.

مهدی زارعی- دیدار افتتاحیه جام 1978 با نتیجه (0ـ0) بین لهستان و آلمان غربی خاتمه یافت. این چهارمین دوره پیاپی بود كه تیمها از زدن گل در دیدار آغازین ناتوان بودند.

  • تیم ایران (سفید) با امید و آرزو در جام جهانی آرژانتین شركت كرد اما در پایان ملقب به «تیم ترسوها» شد! دلیل این امر نیز بازی‌های دفاعی تیم ایران و خطاهای غیرورزشی بازیكنان این تیم بود.

  • فرانسوی‌ها پس از دو شكست مقابل ایتالیا و آرژانتین، در روز آخر با این لباس عجیب رودرروی مجارستان قرار گرفتند و پیروز شدند. اما این نتیجه نیز مانع از حذف خروسها نشد.

  • مشكوك‌ترین نتیجه در تاریخ جام جهانی! آرژانتین برای رسیدن به فینال باید حداقل 4 گل به پرو می‌زد و اتفاقاً (6ـ0) پیروز شد!

  • «دانیل پاسارلا» كاپیتان آرژانتین بر فراز دستان بازیكنان و پس از پیروزی بر هلند در دیدار نهایی. جام جهانی 1978 خاطره خوبی در ذهن فوتبالدوستان به جای نگذاشت.

  • یك گروه با چهار تیم، 6 مسابقه و 5 تساوی در جام جهانی 1982! قربانی این گروه «كامرون» (پیراهن سبز) بود كه تنها به خاطر گل زده كمتر نسبت به ایتالیا از صعود به دور دوم باز ماند.

  • «پائولو روسی» در چهار دیدار ابتدایی ایتالیا هیچ كاره بود. اما به ناگاه خروشید و در سه دیدار پایانی آتزوری، 6 گل از 8 گل ایتالیا را به ثمر رساند تا آقای گل جام 1982 شود!

  • «پاتریك باتیستون» در دیدار نیمه‌نهایی مقابل آلمان و پس از برخورد با «تونی شوماخر» گلر آلمان این چنین مصدوم شد و مجبور به ترك بازی شد. اما داور شوماخر را اخراج نكرد و سرانجام فرانسه مسابقه را باخت!

  • پیرترین قهرمان جام جهانی: دینو زوف گلر ایتالیا در 40 سالگی به چنین افتخاری دست یافت.

  • «میشل پلاتینی» قبل از زدن ضربه پنالتی به برزیل، بر توپ بوسه می‌زند. اما این كار نیز از «اوت شدن توپ» جلوگیری نكرد. با این حال، فرانسه حریف خود را شكست داد.

نظر خود را درباره «صد عکس برگزیده جام جهانی( بخش ششم)» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره صد عکس برگزیده جام جهانی( بخش ششم) فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.