زمان مطالعه: 2 دقیقه
بیوگرافی سرجیو گوی کوچه‌آ

بیوگرافی سرجیو گوی کوچه‌آ

برای بسیاری از کسانی که فوتبال دیدن را با جام جهانی 1990 آغاز کرده اند، گوی کوچه آ چهره‌ای فراموش نشدنی است.
نام و نام خانوادگی سرجیو خاویر گوی کوچه‌آ (Sergio Javier Goycochea)
تاریخ تولد 17 اکتبر 1963
محل تولد زاراته - بوئنوس آیرس
حرفه بازیکن فوتبال
پست دروازه‌بان

درباره سرجیو گوی کوچه آ

سرجیو خاویر گوی کوچه‌آ (Sergio Javier Goycochea)، دروازه‌بان پنالتی‌گیر آرژانتین در جام جهانی 1990، در روز 17 اکتبر 1963 در زاراته واقع در بوئنوس آیرس به دنیا آمد و اولین بار در سال 1987 بود که پیراهن آلبی سلسته را به تن کرد. با این حال هرگز به دروازه‌بان اصلی تیم ملی کشورش بدل نشد و در جام جهانی 1990 نیز سراسر بازی نخست برابر کامرون را از روی نیمکت تماشا کرد. اما یک داستان تکراری برای او پیش آمد. او در ریورپلاته توانست جایگاه نری پومپیدو، دروازه‌بان اصلی این تیم، را از آن خود سازد. در تیم ملی نیز به دنبال شکستگی پای پومپیدو در بازی با شوروی، گوی کوچه آ به میدان آمد و تبدبل به پدیده آرژانتین در جام جهانی 1990 گشت.

سرجیو گوی کوچه آ و حرفی که به واقعیت تبدیل شد

با این حال، این سنگربان آرژانتینی به عنوان تماشاگر، خاطرات جذاب‌تری از جام جهانی دارد، تا به عنوان بازیکن اصلی. او در این باره می‌گوید: به عنوان یك بازیكن حرفه‌ای بهترین خاطره من به جام‌جهانی 1986 بازمی‌گردد؛ زمانی كه دروازه‌بان تیم ریورپلاته بودم. یادم می‌آید كه برای تماشای بازی‌های جام‌جهانی به خانه برگشتم و با وجود آن‌كه فوتبالیست حرفه‌ای بودم، اما جام‌جهانی مكزیک را همچون یك هوادار تجربه كردم. یادم می‌آید وقتی در دیدار فینال خوزه لوییس براون برای آرژانتین گل زد، با تمام وجود فریاد كشیدم اما گل‌های دیه‌گو مارادونا در طول مسابقات، چیز دیگری بودند. جالب است بدانید وقتی آرژانتین در جام‌جهانی مكزیک قهرمان شد، من در لیما شهر زادگاهم حضور داشتم كه در حدود 100 كیلومتر با بوئنوس آیرس، پایتخت آرژانتین فاصله دارد. روزی شخصی در خیابان به سراغم آمد و گفت:

رفیق! در جام‌جهانی بعد، بیشتر از این جام شادی‌ خواهی كرد، زیرا در آن روز به خاطر تو جشن خواهیم گرفت!

در آن روز، از این حرف خنده‌ام گرفت. به نظرم صحبتی كاملاً خنده‌دار بود. اما چهار سال بعد، این فرصت را به دست آوردم تا به عنوان بازیكن در جام‌جهانی ایتالیا شركت كنم. پس از جام‌جهانی به شهر زادگاهم بازگشتم و عده زیادی از مردم به گرمی از من استقبال كردند. حتی همان مرد را نیز مجدداً دیدم. زمانی كه به یكدیگر رسیدیم. با انگشت سبابه‌اش به من اشاره كرد و گفت:

به تو گفته بودم!

 چهار سال پیش چنین چیزی غیرممكن به نظر می‌آمد ولی این مسأله تحقق یافته بود. سرجیو گوی کوچه‌آ در 27 سالگی دروازه‌بان اصلی تیم ملی کشورش شد و با این تیم دوره چهار ساله درخشانی را سپری کرد.

File:Argentina seleccion 1991.jpg
سرجیو گوی كوچه‌آ

بعد از نایب قهرمانی جام جهانی 1990، نوبت به فتح کوپا آمه ریکا 1991 رسید و یک سال بعد، آلبی سلسته به عنوان قهرمان قاره، در جام کنفدراسیون‌ها شرکت کرد و فاتح این جام نیز شد. در سال 1993 هم یک بار دیگر آرژانتین قهرمانی کوپا آمه ریکا را تکرار کرد و در همان سال، در رقابت‌های جام بین قاره ای (جام آرتمیو فرانکی) گوی کوچه آ باز هم در ضربات پنالتی درخشید و آرژانتین را فاتح این رقابت کرد.

سرجیو گوی کوچه‌آ در سال 1993 در 16 مسابقه برای تیم ملی کشورش به میدان رفت. اما آفتاب اقبال او و آرژانتین بعد از باخت (5-0) مقابل کلمبیا غروب کرد و یک سال بعد تنها سه بازی ملی انجام داد. او در جام جهانی نیز کاملاً نیمکت نشین شد و پس از آن نیز هرگز برای تیم ملی به میدان نرفت.

 

نظر خود را درباره «بیوگرافی سرجیو گوی کوچه‌آ» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی سرجیو گوی کوچه‌آ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.