زمان مطالعه: 2 دقیقه
شناگری با 37 طلا از مسابقات معلولان و حضور در بازیهای المپیک

شناگری با 37 طلا از مسابقات معلولان و حضور در بازیهای المپیک

در بین شناگران معلولی که در پارالمپیک درخشیده اند، نام یک شناگر اهل آفریقای جنوبی برای همیشه ماندگار است.

کسب 13 طلا و 2 نقره در بازی های پارالمپیک و تصاحب 12 طلا، یک نقره و یک برنز از مسابقات قهرمانی جهان. اگر 5 طلای مسابقات آفریقا و 7 طلای رقابتهای کشورهای مشترک المنافع را هم به این مدالها اضافه کنیم، به آمار شگفت انگیز 37 طلا، 3 نقره و یک برنز می رسیم. اینها کلکسیون افتخارات« ناتالی دِ توی» شناگر اهل آفریقای جنوبی است. شناگری ملقب به نودل..

با این حال، وقتی صحبت از د توی می شود، از دستاورد بزرگ تری یاد می شود که توسط او برجای گذاشته شده است. حضور در المپیک 2008 پکن.

ناتالی د توی در 29 ژانویه 1984 در کیپ تاون آفریقای جنوبی متولد شد. دوران ابتدایی زندگی اش را با تحصیل در مدرسه تیمورهال سپری کرد و در 14 سالگی به ورزش شنا روی آورد. در همان سال برای نخستین بار در رقابتهای کامن ولث( کشورهای مشترک المنافع) در کوالالامپور حضور پیدا کرد و به امید سالهای آینده و رقابتهای بعدی به تمرینات ادامه داد.

شناگری با 37 طلا از مسابقات معلولان و حضور در بازیهای المپیک
شناگری با 37 طلا از مسابقات معلولان و حضور در بازیهای المپیک

 اما در فوریه 2001 بعد از یک جلسه تمرین شنا و زمانی که با اسکوتر خودش از باشگاه به سمت مدرسه برمی گشت، با یک اتومبیل به سختی تصادف کرد و نتیجه این امر، قطع شدن زانوی چپ ناتالی بعد از عمل جراحی بود.

با وجود این اتفاق ناگوار، او سه ماه بعد مجددا راه رفتن را از سر گرفت. کمی بعد به استخرهای شنا برگشت با این هدف که یک سال بعد در رقابتهای 2002 کشورهای مشترک المنافع شرکت کند. به لطف تمرینات پیگیر، رویای د توی محقق شد و او در سال 2002 در شنای 50 متر و 100 متر موفق شد دو مدال طلای این بازیها را از آن خود سازد.

کار بزرگ تر او در این رقابتها زمانی بود که در شنای 800 متر حضور پیدا کرد. البته در رقابت با افرادی که هیچ معلولیتی نداشتند. د توی نخستین انسان معلولی بود که در تاریخ این رقابتها به فینال شنای افراد بدون معلولیت رسیده بود. در پایان این مسابقات، جایزه دیوید دیکسون به او اعطا شد. جایزه ای که فقط به یک ورزشکار در بین تمامی ورزشکاران این تورنمنت اهدا می شود؛ به ورزشکاری با اراده ای قوی و آهنین و روحیه جوانمردانه.

شناگری-با-37-طلا-از-بازیهای-المپیک
شناگری-با-37-طلا-از-بازیهای-المپیک

بعد از این بازیها درخشش د توی در پارالمپیک آغاز شد. در سال 2004 او برنده پنج طلا در پارالمپیک آتن شد. دو سال بعد در مسابقات قهرمانی جهان فاتح 6 عنوان قهرمانی شد و بعد از آن هم 5 طلای دیگر در پارالمپیک پکن کسب کرد.

در همان سال و در روز سوم می 2008 او در رقابت شنای 10 کیلومتر سویا اسپانیا چهارم شد و جواز حضور در المپیک را کسب کرد. جایی که در ماراتن شنای 10 کیلومتر رتبه 16 المپیک را از آن خود کرد. مهم تر از عنوانی که کسب کرد، این بود که از سال 1904 سابقه نداشت هیچ معلولی در رقابتهای المپیک شرکت کند.

کسب شش عنوان قهرمانی از مسابقات جهانی 2010 و 3 طلا و یک نقره پارالمپیک 2012 لندن عناوین بعدی د توی بود و سرانجام دوران سراسر افتخار او بعد از این بازیها به پایان رسید. دوران درخشانی که تنها با اراده ای آهنین شکل گرفت.

 

نظر خود را درباره «شناگری با 37 طلا از مسابقات معلولان و حضور در بازیهای المپیک» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره شناگری با 37 طلا از مسابقات معلولان و حضور در بازیهای المپیک فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.