زمان مطالعه: 1 دقیقه
شبکه فراتر 4K HDR

شبکه فراتر 4K HDR

شبکه فراتر اولین شبکه ایرانی با فناوری 4K HDR از آذر ماه سال 1399 آغاز به کار کرد.

شبکه فراتر اولین شبکه ایرانی با فناوری 4K HDR از آذر ماه سال 1399 آغاز به کار کرد و اخیراً برنامه‌های متنوع‌تری به کنداکتور آن اضافه شده است. شبکه فراتر از طریق ماهواره بدر 5 و همچنین در تمامی 31 مرکز استان با تلویزیون یا گیرنده‌های 4K قابل دریافت است. همچنین این شبکه قابلیت پخش صدای دالبی را هم دارا است و انتظار می‌رود تولیدات داخل کشور به این سطح از فناوری صداگذاری ارتقا یابند. با آسمونی همراه باشید.

HDR مخفف عبارت High Dynamic Range به معنای تصویربرداری با محدوده دینامیکی بالا است. یکی از شاخصه‌های مهم در دریافت تصاویر تلویزیونی دقت رنگ و نحوه نمایش نقاط تاریک و روشن در صفحه نمایش است.

چگونه شبکه فراتر را دریافت کنیم؟

برای دریافت شبکه فراتر ، دستگاه گیرنده تلویزیونی باید 4K باشد و امکان دریافت DVB-T2 و کدک HEVC 10bit را داشته باشد. همچنین این شبکه از فناوری HDR HLG بهره می‌برد بنابراین، گیرنده باید این امکان را نیز باید پشتیبانی کند. دیگر قابلیت این شبکه، سرویس HbbTV است که در صورت پشتیبانی گیرنده، می‌توانید از امکانات این سرویس نیز استفاده کنید. شبکه فراتر 4K هم از طریق ماهواره بدر 5 با موقعیت 26 درجه شرقی و فرکانس 12322 عمودی و هم در کانال‌یابی در شهرهای مختلف با نام کانال‌ UHD دریافت می‌شود.

مشخصات شبکه تلویزیونی فراتر

  • کیفیت UHD (2160P) یا به اصطلاح 4K
  • فناوری صدای محیطی چند کاناله و فناوری فشرده‌سازی HEVC Main 10 (10 بیتی) و نرخ فریم 50
  • قابلیت پخش صدای دالبی
  • فناوری تلویزیون ترکیبی یا HBBTV

تماشای مسابقات جام جهانی 2022 قطر در شبکه فراتر

محتوای شبکه IRIB UHD ترکیبی از بهترین‌های مستند، پویانمایی و کلیپ‌های جذاب از طبیعت باکیفیت 4K است و مسابقات زنده ورزشی و فیلم‌های سینمایی را هم شامل می‌شود. لازم به ذکر است مسابقات فوتبال جام جهانی 2022 قطر از شبکه فراتر با کیفیت 4K پخش می‌شود.

نظر خود را درباره «شبکه فراتر 4K HDR» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره شبکه فراتر 4K HDR فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.