زمان مطالعه: 1 دقیقه
شبه سوپرکاپ ایران

شبه سوپرکاپ ایران

یک بازی کاملا عادی و بدون هیچ تفاوتی با مسابقات مرسوم لیگ و جام حذفی. این ویژگی سوپرکاپ ایران است.

هنوز مشخص نشده که چرا باید سوپرلیگ در برنامه فوتبال ایران قرار داشته باشد. آیا این مسابقه برای فدراسیون درآمدزایی می کند؟ آیا رقابتی بااهمیت برای تیمهاست؟ آن هم تیمهای لیگ ایران که حتی انجام نشدن یک مسابقه هم از نظر مالی به سودشان است!

یا این که تنها تقلیدی از سایر کشورهاست که چنین مسابقه ای را برگزار می کنند؟

تنها کافی است مقایسه ای داشته باشیم بر ادوار اخیر سوپرکاپ ایران. امسال مسابقه دو تیم فولاد و پرسپولیس در حالی برگزار شده است که بیش از یک نیم فصل از لیگ فوتبال ایران گذشته است. محل مسابقه زمین بی طرف سیرجان و بدون حضور تماشاگر انجام گرفت.

زمانی این سوپرکاپ جالب توجه به نظر می رسد که مقایسه ای داشته باشیم با سوپرکاپ سال 1399. رقابتی که بین پرسپولیس و تراکتور در روز 30 خرداد 1400 برگزار شد! آن هم در استادیوم آزادی تا پرسپولیس میزبان مسابقه باشد! شاید بتوان کرونا را بهانه برگزاری دیرهنگام مسابقه اعلام کرد. اما امسال چطور؟ امسال که مسابقات مطابق معمول از سر گرفته شد. با این حال برگزاری سوپرکاپ در این زمان نشان داد که در مجموع زمان دقیقی برای برگزاری این جام در تقویم فوتبال در نظر گرفته نشده است.

در سال 1398 هم فدراسیون به شکلی ناگهانی در روز 26 خرداد اعلام کرد فاتح دوگانه لیگ و جام حذفی، برنده سوپرکاپ خواهد بود. به نظر می آمد راحت ترین راه ممکن برای خلاص شدن از شر این مسابقه، همین کار باشد. اما معلوم نشد چرا فدراسیون جایزه پرسپولیس را در روز 9 آبان و در هفته هشتم لیگ برتر به این تیم اهدا کرد؟!

عجیب اینجاست که فدراسیون یک سال قبل تر از آن، به هیچ عنوان تاریخ سوپرلیگ را عوض نکرد و بعد از مدتها مناقشه و جدال بین سرخابی ها، نتیجه سوپرکاپ را (3-0) به سود پرسپولیس و به ضرر استقلال اعلام کرد! به این ترتیب این سوپرکاپ، تنها رقابت سوپرجام تاریخ است که برنده آن بدون برگزاری مسابقه مشخص شده است!

با این سوابق مشمشع! از همین حالا می توان نگران برگزاری سوپرجام ایران در سال آینده بود. قطعا بعد از برگزاری لیگ، تب حضور در جام جهانی قطر، برگزاری اردوهای مختلف آماده سازی و آغاز دوره آینده لیگ برتر بالا می گیرد. و در این اوضاع معلوم نیست مسابقه سوپرکاپ آینده در کجا و مطابق چه شرایطی برگزار خواهد شد.

به راستی بهتر نیست برگزاری این مسابقه متوقف شود؟ امری که قطعا به سود تیمهای شرکت کننده در این رقابت نیز خواهد بود.

نظر خود را درباره «شبه سوپرکاپ ایران» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره شبه سوپرکاپ ایران فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.