زمان مطالعه: 6 دقیقه
سپاهان به رکورد هفت برد پیاپی در لیگ  می رسد؟

سپاهان به رکورد هفت برد پیاپی در لیگ می رسد؟

 برای اصفهانی ها و به خصوص هواداران سپاهان، بردهای پیاپی نماینده اصفهان در این فصل لیگ برتر، مساله بی سابقه ای نیست.

مهدی زارعی- دهم دی ماه وقتی سپاهان در خانه پیکان با یک گل مغلوب شد، کسی تصور نمی کرد که بعد از این مسابقه 18 امتیاز از 6 مسابقه بعدی در انتظار طلایی پوشان باشد. اما سپاهانی ها پنج روز بعد از باخت به پیکان، در برابر مس کرمان(2-0) پیروز شدند و آن گاه روند بردهای آنان ادامه پیدا کرد. پس از برد(3-0) در برابر ساپیا در یک شانزدهم نهایی جام حذفی، طلایی پوشان در هفته شانزدهم لیگ برتر میزبان استقلال تهران بودند و این تیم را در روز 29 دی، با حساب(2-1) از پیش رو برداشتند. یک هفته بعد نوبت به برد(1-0) در خانه نساجی مازندران رسید و آن گاه در روز 12 بهمن، سپاهان(4-1) گل گهر سیرجان را از پیش رو برداشت. فولاد خوزستان هم حریف طلایی پوشان نشد و در روز 18 بهمن در خانه خود با یک گل از سپاهان باخت. طلایی پوشان که تنها یک گام با بهترین رکورد بردهای پیاپی خود در یک فصل فاصله داشتند، در روز 25 بهمن مقابل ذوب آهن قرار گرفتند و با برتری(2-1) در دربی اصفهان، صاحب شش برد پیاپی در شش بازی لیگ شدند. چنین رکورد فوق العاده ای آخرین بار در فصل 94-93 نصیب طلایی ها شده بود.

 

شکسته شدن طلسم چهار برد

وقتی سپاهان در روز 15 بهمن 1393 با یک گل در انزلی تن به شکست داد، کم کم کاسه صبر هواداران سپاهان لبریز شد. طلایی پوشان هر چند در بازی بعدی خود با یک گل پدیده مشهد را ازپیش رو برداشتند، اما در روز 15 فروردین 1394 با دو گل از صبای قم هم باختند تا کسب عنوان قهرمانی لیگ برای سپاهانی ها بیشتر به رویا و معجزه شبیه باشد تا هدفی قابل دسترس. اعتراض ها به حسین فرکی سرمربی وقت باشگاه نیز به شدت افزایش پیدا کرد؛ اما ناگهان معجزه آغاز شد. روز 23 فروردین آن سال، سپاهان(2-1) تراکتور را در فولادشهر از پیش رو برداشت و چهار روز بعد در استادیوم آزادی با همین نتیجه پرسپولیس را نیز شکست داد. با برتری(3-0) مقابل راه آهن در روز 4 اردیبهشت، طلایی پوشان کم کم به جمع صدرنشینان بازگشتند و یک هفته بعد در خانه استقلال خوزستان با نتیجه(3-1) به برتری دست یافتند. به این ترتیب سپاهانی ها با رکورد چهار برد پیاپی خود در فصل 93-92 مساوی کردند. هرچند در آن روزها سپاهان طی هفته های پانزدهم تا هجدهم 4 تساوی پیاپی نیز در کارنامه خود داشت و همین باعث شد تا بردهای پیاپی این تیم در هفته های نوزدهم تا بیست و دوم به کار طلایی پوشان نیاید، اما در سال 1394 شرایط متفاوت بود...

 

9برد پیاپی برای طلایی پوشان

روز 20 اردیبهشت 1394 سپاهان همین نتیجه را در خانه نفت مسجد سلیمان تکرار کرد تا پنجمین برد پیاپی این تیم در لیگ نیز رقم بخورد. اما برای قهرمانی در لیگ، چیزی فراتر از بردهای پیاپی نیاز بود. سپاهان در روز 25 اردیبهشت 1394 در فولاد شهر (2-0) سایپا را هم شکست داد و صاحب شش برد پیاپی شد. اما این برد زمانی ارزش واقعی خود را نشان داد که دو رقیب اصلی طلایی پوشان( تراکتور و نفت) در تبریز(3-3) مساوی شدند و جام قهرمانی ناگهان از تبریز پر کشید و به اصفهان رسید.

اگربازیهای فصل بعد سپاهان را هم در این جدول لحاظ کنیم، باید  سه برد آغازین فصل 95-94 مقابل استقلال خوزستان(1-0)،ذوب آهن(1-0) و پرسپولیس(4-2) را هم به شش برد فصل قبل سپاهان اضافه کنیم و به رکورد ماندگار 9 برد پیاپی اصفهانی ها از 23 فروردین تا 22 مرداد 94 برسیم. سرانجام با تساوی(1-1) مقابل فولاد در هفته چهارم آن رقابتها، نوار بردهای پیاپی سپاهان پاره شد و نوار قهرمانی های پرشمار طلایی پوشان نیز چنان پاره شد که از آن پس، این تیم پرافتخار حتی یک جام هم تصاحب نکرد.

 

روزهای خوش ذوب آهن و تبریزی

در فصل 97-96 و در روزهایی که سپاهان ضعیف تر از همیشه نتیجه می گرفت و سرانجام در جدول 16 تیمی مسابقات، چهاردهم شد! ذوب آهن برای اصفهان آبروداری کرد و باز هم سريال 6 برد پیاپی اصفهانی ها را تکرار نمود. این تیم که تا پایان هفته شانزدهم فقط 4 برد کسب کرده بود، ناگهان از هفته 17 لیگ شکست ناپذیر شد. تک گل دقیقه 2+90 محمدرضا عباسی برد(1-0) سبزها مقابل گسترش فولاد را در بنیان دیزل رقم زد و پس از آن نوبت به گلزنی مرتضی تبریزی و میلاد فخرالدینی در برابر پیکان رسید و برد خانگی(2-1) ذوبی ها. فخرالدینی و تبریزی یک هفته بعد و در روز 22 دی 96 در دربی اصفهان هم گلزنی کردند تا ذوب آهن این بار برد(2-1) را مقابل سپاهان تکرار کند. برد بعدی سبزها مقابل صنعت نفت آبادان رقم خورد؛ باز هم با نتیجه(2-1) و با گلزنی تبریزی در سومین هفته پیاپی. تنها کی روش استنلی جای فخرالدینی را در جمع گلزنان ذوب آهن گرفت. ذوب آهن برای کسب پنجمین برد پیاپی خود تا دقیقه 81 مقابل میزبان خود انتظار کشید اما سرانجام محمدرضا عباسی و مرتضی تبریزی با گلهایی که در ده دقیقه پایانی زدند، برتری(2-0) مقابل استقلال خوزستان را تثبیت کردند و سرانجام روز 15 بهمن رسید و پنالتی کی روش استنلی و گل دقیقه 1+90 محمدرضا حسینی تا این بار، برد(2-1) مقابل استقلال تهران رقم بخورد. هرچند ذوب آهن چهار روز بعد با نتیجه(4-2) از سایپا باخت، اما در هفت هفته بعدی با 5 برد و دو تساوی صاحب 55 امتیاز شد و نایب قهرمانی لیگ را از آن خود ساخت.

 

پنالتی سرنوشت ساز دقیقه 89

سپاهان در فصل 98-97 هم به رکورد 5 برد پیاپی دست پیدا کرد. این تیم که در شش هفته نخست بازیها صاحب تنها 2 برد و 4 تساوی شده بود، ناگهان از روز 30 شهریور 1397 باغ برد(3-1) مقابل فولاد، پوست انداخت و با برد مقابل نفت مسجدسلیمان(2-0)، نساجی(3-2)، استقلال(1-0) و سایپا(3-0)، این روال را تا روز 18 آبان ادامه داد. روز 18 آذر وقتی عزت الله پورقاز در دقیقه 74 سپاهان را از پرسپولیس پیش انداخت، به نظر می رسید که برد ششم در انتظار طلایی پوشان خواهد بود. اما پنالتی دقیقه 89 علی علیپور کار را به تساوی کشاند و پس از آن، جنجال بر بازی حاکم شد.جنجالی که منجر به اخراج کی روش استنلی از سپاهان و کمال کامیابی نیا از پرسپولیس در آخرین ثانیه های بازی شد. این تساوی نه تنها به روند بردهای سپاهان خاتمه داد، بلکه عاملی شد بر نایب قهرمانی سپاهان؛ در پایان آن فصل پرسپولیس 61 امتیاز کسب کرد و سپاهان 58 امتیاز.

 

بهترین آمار برای نایب قهرمان لیگ

سپاهان در فصل 1400-1399 هم مجددا رکورد بردهای پیاپی خود را تکرار کرد. وقتی این تیم در روز 11 بهمن 1399 در خانه مقابل پدیده تن به شکست(3-1) داد، کسی تصور نمی کرد این آخرین باخت سپاهان در فصل باشد. اما پس از آن روند بردهای سريال وار سپاهان آغاز شد و این تیم در برابر ذوب آهن(3-1)، استقلال(2-0)، گل گهر(1-0)، آلومینیوم اراک(6-1)، تراکتور(2-0) و سایپا(1-0) به برتری دست یافت. وقتی در روز 23 فروردین 1400 و در هفته بیستم مسابقات، سپاهان در خانه مقابل نفت مسجدسلیمان(0-0) متوقف شد، روند بردهای طلایی پوشان نیز به پایان رسید. در ادامه لیگ سپاهان در 10 مسابقه صاحب 7 برد و 3 تساوی شد؛ از جمله 4 برد پیاپی در 4 هفته پایانی لیگ. اما لغزش های گاه و بیگاه ابتدای فصل سبب شد که سپاهان 65 امتیازی با وجود میانگین امتیاز فوق العاده خود، به نایب قهرمانی لیگ بسنده کند.

 

طوفان ابتدای فصل شاگردان گربکندی

بردهای پشت سر هم اصفهانی ها به همین چند دوره محدود نمی شود. سپاهان در فصل 92-91 در دو هفته نخست، دو برد کسب کرد. این تیم از هفته نهم صاحب 3 برد پیاپی شد و از هفته بیستم تا بیست و سوم، 4 برد پیاپی کسب نمود. اما یک رکوردشکنی دیگر هم در انتظار شاگردان زلاتکو کرانچار بود و آغاز بردهای پنجگانه این تیم از هفته بیست و هفتم به بعد. قبل از تمام این آمار و ارقام هم ذوب آهن فصل 83-82 محمدرضا گربکندی با بازیکنانی چون آرمناک پطروسیان، رضا عزیزی پور، وحید رضایی و مهدی رجب زاده پنج هفته ابتدایی لیگ را با برد به پایان رساند و صاحب 15 امتیاز از 5 مسابقه شد.

 

طلسم عدد 6

آنچه در تمام این ادوار و تیمهای صاحب رکورد، مشترک است، بردهای پیاپی تیمهاست که در عدد شش متوقف می شود و هیچ تیمی در یک فصل لیگ نتوانسته صاحب هفت برد متوالی شود( چه اصفهانی و چه غیر اصفهانی!).

حالا سپاهان تنها یک گام با این مهم فاصله دارد. باید منتظر ماند و دید طلایی پوشان آیا این رکورد را به نام خود ثبت می کنند یا خیر؟

نظر خود را درباره «سپاهان به رکورد هفت برد پیاپی در لیگ می رسد؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره سپاهان به رکورد هفت برد پیاپی در لیگ می رسد؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.