زمان مطالعه: 2 دقیقه
سنت‌ها و آداب و رسوم سال نو میلادی

سنت‌ها و آداب و رسوم سال نو میلادی

سنت‌هایی در جهان برای جشن‌های سال نو میلادی وجود دارد که خواندن این آداب و رسوم قابل توجه است.

مردم جهان برای جشن‌های سال نو میلادی سنت‌های مختلف و جالبی دارند. سنت‌هایی که شاید بعضی از آنها عجیب و غریب هستند اما ریشه در فرهنگ و آداب و رسوم این کشورها دارند. رسومی مانند شکستن بشقاب، خوردن انگور و پوشیدن لباس خرس‌مانند که همگی این سنت‌ها نسل به نسل منتقل شده‌اند. در ادامه با آسمونی باشید تا به معرفی برخی از سنت‌های معروف بپردازیم. 

دانمارک، شکستن بشقاب

در کشور دانمارک سنت بر  این است که پس از نیمه شب سال نو میلادی برای اینکه شانس و اقبال در طول سال همراهشان باشد یک بشقاب می‌شکنند.

شکستن بشقاب در شب سال نو، دانمارک
شکستن بشقاب در شب سال نو، دانمارک

برزیل، خوردن عدس

در کشور برزیل رسم بر این است که در شب سال نو میلادی خوراکی تهیه شده از عدس می‌خورند. در فرهنگ کهن این کشور عدس نماد پول و ثروت است و خوردن آن در شب سال نو سبب می‌شود شانس و اقبال در سال جدید به سمت شما روانه شود.

خوردن خوراک عدس ، برزیل
خوردن خوراک عدس ، برزیل

ایالات متحده آمریکا، توپ کریستالی

مراسم اصلی سال نو که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند در میدان تایمز شهر نیویورک انجام می شود و تمام کسانی که در این میدان جمع می شوند منتظر پایین آمدن یک توپ کریستالی معروف در این منطقه هستند و با شمارش معکوس در هنگام تحویل سال و راس ساعت 12 شب به جشن و پایکوبی می پردازند.

توپ کریستالی میدان تایمز
توپ کریستالی میدان تایمز

اسپانیا، خوردن ۱۲ انگور

در هنگام تحویل سال در کشور اسپانیا مردم این کشور بر روی یک میز یک ظرف انگور و یک زنگ قرار می دهند و راس ساعت ۱۲ شب سال نوف این زنگ ۱۲ بار به صدا در می آید و در بازه زمانی میان دو زنگ متوالی یک حبه انگور توسط تمامی اسپانیایی ها خورده می شود. اسپانیایی ها معتقداند که با خوردن این ۱۲ حبه انگور در ۱۲ ماه آینده شانس و اقبال همراه آن ها خواهد بود.

خوردن 12 انگور در شب سال نو، اسپانیا
خوردن ۱۲ انگور در شب سال نو، اسپانیا

رومانی، پوشیدن لباس خرس

در کشور رومانی در شب سال نو میلادی رسم بر این است که مردم برای بیرون راندن ارواح پلید و خبیث لباسی از پوست خرس بر تن می‌کنند. در افسانه‌های ملی و باستانی این کشور، خرس از جایگاه بسیار ویژه‌ای برخوردار بوده است و از آن تحت عنوان محافظ مردم و شفا دهنده بیماران یاد می‌شود.

پوشیدن لباس خرس
پوشیدن لباس خرس

 

ژاپن و کره جنوبی، به صدا درآوردن زنگ و ناقوس

در کشورهای آسیای شرقی مانند کره جنوبی و ژاپن در هنگام ژاپن ۱۰۸ بار زنگ ها به صدا در می آیند و سر وو صدای زیادی را در ساعت ۱۲ شب به پا می کنند. علت انتخاب ۱۰۸ زنگ این است که بر اساس اعتقادات بودایی انسان ۱۰۸ خواسته دنیوی مانند خشم و غضب و شهوت و ... دارد که سبب دوری ما از راه رسیدن به سعادت و خوشبختی نهایی خواهد شد و هر زنگ و ناقوس که به صدا در می آید یکی از این خواسته ها و نمایلات شیطانی را از میان می برد.

به صدا درآوردن ناقوس در ژاپن و کره جنوبی
به صدا درآوردن ناقوس در ژاپن و کره جنوبی

آفریقای جنوبی، دور انداختن مبل 

در شهر ژوهانسبورگ پایتخت کشور آفریقای جنوبی، مردم سال نوی خود را با وسایل و اشیایی که دیگر نیازی به آن ها ندارند آغاز نمی‌کنند. نکته جالب این است که آن ها فرآیند دور انداختن وسایل خود را با مبلمان قدیمی و پرتاب آن‌ها از پنجره آغاز می کنند!

دور انداختن مبلمان، آفریقای جنوبی
دور انداختن مبلمان، آفریقای جنوبی

آمریکای جنوبی، راه رفتن با چمدان های خالی

در منطقه آمریکای جنوبی و برخی کشور های لاتین در شب سال نو افرادی با چمدان های خالی در خیابان ها شروع به قدم زدن می‌کنند. آن ها بر این باورند که راه رفتن با چمدان خالی به این مهنی است که سالی با ماجراجویی و هیجان در پیش خواهند داشت.

راه رفتن با چمدان خالی، آمریکای لاتین
راه رفتن با چمدان خالی، آمریکای لاتین

 

نظر خود را درباره «سنت‌ها و آداب و رسوم سال نو میلادی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره سنت‌ها و آداب و رسوم سال نو میلادی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.