زمان مطالعه: 4 دقیقه
آنتالیا برای سفر بهتر است یا آلانیا؟

آنتالیا برای سفر بهتر است یا آلانیا؟

آنتالیا و آلانیا از شهرهای ساحلی و جذاب ترکیه هستند. اما هنگام سفر این سوال وجود دارد که آنتالیا بهتر است یا آلانیا که در این مطلب آن ها را مقایسه می کنیم.

آنتالیا و آلانیا از شهرهای ساحلی و جذاب ترکیه هستند. اما هنگام سفر این سوال وجود دارد که آنتالیا بهتر است یا آلانیا که در این مطلب آن ها را مقایسه می کنیم.

گذراندن تعطیلات در دریا و آفتاب گرفتن در جنوب ترکیه، یکی از گزینه های جذاب برای سفر است. اما آنتالیا یا آلانیا را برای سفر انتخاب کنیم؟ اگر می خواهید بین آنتالیا و آلانیا یکی را انتخاب کنید و به دنبال یافتن مکان مناسب هستید، ما در این مطلب می توانیم به شما کمک کنیم. در ادامه هر دو مقصد را از نظر قیمت، رتبه بندی ساحل، هتل ها، رستوران ها، جاذبه ها و حمل و نقل مقایسه می کنیم.

نمایی از آنتالیا
نمایی از آنتالیا


نمایی از آنتالیا

آیا آنتالیا ارزان تر است یا آلانیا؟

ترکیه ارزان ترین مقصد ساحلی اروپایی است، احتمالاً همراه با کشور آلبانی ارزان ترین مقاصد ساحلی در اروپا هستند. ارزان ترین به معنای خدمات با کیفیت پایین نیست. برعکس، ما معتقدیم که ترکیه خدمات قابل مقایسه و با کیفیتی را با قیمت کمتر نسبت به اسپانیا و یونان ارائه می دهد.

می توان گفت قیمت ها در هر دو شهر کاملاً مقرون به صرفه هستند. به طور کلی قیمت رستوران ها و غذا در آلانیا حدود 20 درصد بیشتر است. آلانیا به عنوان یک مقصد گردشگری منحصر به فرد باید بر این درآمد متکی باشد در حالی که آنتالیا اساساً یک شهر کاری و تجاری است.

نرخ هتل ها نیز بسیار مشابه است اما اقامت در نزدیکی ساحل در آلانیا کمی ارزان تر است. همچنین خرید لباس و پوشاک نیز در آلانیا ارزان تر است.

مقایسه سواحل آنتالیا و آلانیا

اینجا جایی است که آنتالیا می درخشد. ساحل کنیالتی ساحل اصلی آنتالیا است. این ساحل زیبا که پر از سنگریزه های ساحلی است، وسیع تر و زیبا تر از هر دو ساحل اصلی آلانیا است. تنها مزیت آن ها این است که سواحل آلانیا سواحل شنی هستند. آب ساحل کنیالتی به دلیل وجود سنگریزه و ماسه های گل آلود تمیزتر است. ساحل لارا نیز در آنتالیا وجود دارد که دارای شن و ماسه است اما آب آن کم عمق است و آنقدرها هم شفاف نیست.

شما می توانید با تور انتالیا نیز از این شهر ساحلی زیبا بازدید کنید. آنتالیا یا همان مروارید مدیترانه و یکی از ایدا آل ترین شهرها برای تفریح و گردش  در جنوب غربی ترکیه می باشد. این شهر زیبا با طبیعتی فوق العاده، سواحل فیروزه ای مملو مکان های دیدنی آنتالیا از جمله آثار باستانی، درختان نخل و بنادر زیبا، خانه های قدیمی و خیابان های کم عرض و زیبا معروف می باشد. شهر آنتالیا سالانه میزبان میلیون ها گردشگر مشتاق می باشد.

حاذبه های طبیعی آنتالیا
حاذبه های طبیعی آنتالیا


جاذبه های طبیعی آنتالیا

هتل ها و رستوران های آنتالیا و آلانیا چگونه هستند؟

عملا هیچ تفاوتی بین هتل ها و رستوران های این دو شهر وجود ندارد. شاید اندکی بتوانیم بگوییم که آنتالیا، با بزرگتر بودن، دارای هتل های بیشتر و به ویژه انتخاب گسترده تری از پیشنهادات همه جانبه و هتل های آل اینکلوسیو است. در آنتالیا تعداد بیشتری گردشگر محلی ترکیه وجود دارد در حالی که آلانیا بیشتر از گردشگران خارجی و روسی استقبال می کند. به نظر می رسد غذاها واقعاً مشابه هستند. یکی از نکاتی که وجود دارد این است که، جدا از رستوران های بازار ماهی، ماهی آنقدر در آلانیا غذای محبوبی نیست.

در نزدیکی آلانیا یا آلانیا از چه جاذبه های گردشگری می توان بازدید کرد؟

هر دو شهر آنتالیا و آلانیا دارای جاذبه های گردشگری جالبی به غیر از مناطق ساحلی هستند. می توان گفت که قلعه و محوطه آلانیا از جاذبه های دیدنی آنتالیا چشمگیرتر است. اما مکانهای بیشتری برای دیدن در آنتالیا یا نزدیک آن وجود دارد. در هر دو شهر گزینه های کافی برای ورزش های آبی وجود دارد. زیرا این دو شهر از بهترین مکان ها و مقاصد ساحلی در ترکیه هستند.

شما می توانید با قیمت تور آلانیا نیز سفر ارزانی را به این منطقه تجربه کنید. زیبایی آلانیا آن را تبدیل به آهنربایی برای گردشگران می کند و هر آنچه را که می خواهید در تعطیلات خود داشته باشید فراهم می کند. بافت جغرافیایی و فرهنگی بی نظیر این شهر، دریای فیروزه ای مدیترانه ای آبی و رستوران هایی با غذاهای مشهور جهان و ترک آن را به یک مقصد ایده آل تبدیل کرده است. امکانات گردشگری در آلانیا بی پایان است؛ شنا در خلیج که کلئوپاترا،  کاوش در غارهای دریایی مرموز و غرق شدن در میراث غنی تمدنهای مدیترانه ای ، تجمع هزاره ها ، تنها برخی از تفریحات این شهر می باشند.

نمایی از شهر زیبای آلانیا
نمایی از شهر زیبای آلانیا


نمایی از شهر زیبای آلانیا و قلعه معروف آن

حمل و نقل عمومی در آنتالیا و آلانیا

آنتالیا بزرگترین شهر در ساحل جنوبی ترکیه است، بنابراین فرودگاه آنها بیشترین ارتباط را دارد. بسیاری از پروازهای روزانه به استانبول و بسیاری از شهرهای دیگر ترکیه. فرودگاه آلانیا بسیار کوچک است و اتوبوس ها معمولاً به سمت آنتالیا یا قونیه حرکت می کنند. چند اتوبوس روزانه از آنتالیا به مقاصد گردشگری دیگر در ساحل مانند کمر، کاش و فتحیه وجود دارد.

ماساژ در آنتالیا و آلانیا

ماساژ ترکی برای گردشگران بسیار مورد توجه است. آنچه حمام نامیده می شود در واقع حمام ترکی است که شامل ماساژ و آبگرم است. در هر دو شهر آنتالیا و آلانیا می توانید گزینه های زیادی برای حمام ترکی پیدا کنید. قیمت های آن ها نیز مقرون به صرفه هستند.

فرقی نمی کند که تصمیم به بازدید از آنتالیا یا آلانیا را دارید، ما مطمئن هستیم که از آن لذت خواهید برد. فراموش نکنید که غذاهای سنتی محلی مانند گوزلمه و سارما را حتما امتحان کنید.

بهترین قیمت تورهای داخلی و خارجی با آژانس هواپیمایی مهرپرواز

آماده هستید تا یک سفر هیجان انگیز را برای خود رقم بزنید؟! از طریق آژانس مسافرتی مهرپرواز می توانید مطمئن ترین خدمات مسافرتی را دریافت نمایید. همین حالا می توانید با خرید تورهای ارزان داخلی و خارجی از قبیل تور ترکیه، تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی و تور مارماریس به زیباترین نقاط جهان سفر کنید. همچنین با خرید تورهای لحظه آخری نیز از آفر های ویژه بهرمند شوید و با رزرو و خرید بلیط هواپیما از آژانس مسافرتی مهرپرواز سفری مطمئن را برای خود رقم بزنید. تلاش ما در آژانس مهرپرواز این است تا بهترین هتل ها و اقامتگاه ها را با بهترین قیمت ها به شما مسافران گرامی ارائه دهیم که در تورهای سال 1400 می توانید از خدمات آن ها بهرمند شوید. شما می توانید برای اطلاعات بیشتر با 02143638 تماس بگیرید یا به آدرس زیر مراجعه کنید:

www.mehrparvaz.com

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «آنتالیا برای سفر بهتر است یا آلانیا؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره آنتالیا برای سفر بهتر است یا آلانیا؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.